RSS LinkedIn
Lectii invatate

“Gift Matching reprezinta mai mult decat un proiect, este o traditie careia, an de an, cu ajutorul colegilor din banca, incercam sa ii dam noi valente. De buna seama, programul a devenit ceea ce este astazi gratie ambasadorilor, care s-au implicat cu adevarat si au inspirat si alti colegi sa faca acelasi lucru.

Ce-am invatat in 2011 este ca asemenea experiente de voluntariat intaresc sentimentul de apartenenta al angajatilor la valorile companiei, contribuie la construirea relatiilor bancii pe plan local si le confirma membrilor comunitatilor preocuparea noastra pentru cele mai importante probleme pe care le au.”

Anca Nuta
Identity & Communication Director - UniCredit Tiriac Bank

Studiu de caz: Gift Matching 2011

Studiu de caz din domeniul Social, trimis de UniCredit Tiriac Bank (12 nov 2012)

Rezumat studiu de caz:

UniCredit Tiriac Bank si-a implicat pentru al cincilea an consecutiv angajatii in identificarea unor cauze sociale importante pentru ei si in organizarea unor campanii interne de fundraising, in beneficiul acestora. Sumele stranse de angajati au fost dublate de catre banca.


Cauza sociala studiu de caz:


De multe ori este dificil pentru o companie care are activitati in multe comunitati diferite sa se implice in mod relevant, dar si strategic in toate aceste comunitati.

Una dintre solutii poate sa vina insa de la angajatii sai din comunitatile respective. Pe de o parte, acestia cunosc problemele specifice la nivel local, iar pe de alta parte pot recunoaste cauzele care ar fi sensibile si pentru colegii lor, deci care ar avea o importanta strategica in zona geografica despre care e vorba. De asemenea, o astfel de solutie le poate da angajatilor satisfactia ca au avut ei insisi o contributie la ajutorul dat de companie unor cauze importante pentru ei, intr-o mai mare masura decat in cazul in care decizia ar fi luata doar la nivel central.

Desfasurare proiect:


Fundatia corporativa a Grupului UniCredit a initiat in anul 2003 un program intern de strangere de fonduri denumit ”Gift Matching ”. Scopul sau era sa sprijine copiii si persoanele defavorizate prin intermediul donatiilor facute de angajatii Grupului din cele 22 de tari in care-si desfasoara activitatea.

In cadrul programului, in fiecare an, timp de doua luni, angajatii trebuie sa identifice si sa promoveze in companie un numar de proiecte sociale derulate de ONG-uri. De asemenea, acestia trebuie sa-si convinga colegii sa faca donatii pentru cauza sustinuta. La final, sumele adunate pentru fiecare proiect sunt dublate de banca.  

In 2011, Gift Matching a avut cea mai mare rata de participare a angajatilor, la nivel international. Astfel, 12.000 de angajati din tot Grupul UniCredit au sprijinit 401 proiecte sociale cu donatii totale in valoare de 2.300.000 de euro.

Banca din Romania participa in program incepand cu anul 2007. Atunci, 7 angajati ai UniCredit Tiriac Bank au strans peste 8.000 euro pentru proiecte sociale, suma finala donata fiind de aproximativ 16.500 euro. De atunci, de la an la an, numarul de angajati implicati, precum si numarul ONG-urilor sustinute a crescut.

Editia 2011


In 2011, programul s-a desfasurat in perioada 12 septembrie - 25 noiembrie si a inclus 3 etape.

1. Propunerea proiectelor

Invitatia de participare in program a fost lansata printr-un e-mail trimis tuturor angajatilor. Fiecare dintre acestia a putut sa propuna un proiect al unui ONG si sa-si asume ca va derula o campanie interna de strangere de fonduri pentru el, in calitate de “ambasador”.

21 de angajati UniCredit Tiriac Bank din toata tara au propus proiecte din domenii precum: sanatate, educatie, asistenta sociala si implicare civica.

2. Selectia proiectelor
 

In aceasta etapa, un juriu format din reprezentanti ai bancii si din experti externi au selectat 5 proiecte pentru a fi incluse in program. Acestia au evaluat: eficienta proiectului, motivatia personala a “ambasadorului”, experienta “ambasadorului” in activitati de fundraising, credibilitatea ONG-ului si urgenta interventiei in cauza propusa. De asemenea, au avut prioritate proiectele din domeniile educatie si sanatate, unele dintre cele mai afectate domenii ale vietii sociale din Romania. O alta conditie a fost ca proiectele sa aiba un buget de maximum 10.000 de euro.

3. Campania de promovare


Fiecare dintre cei 5 ambasadori si-a format cate o echipa de voluntari pentru a organiza campania de fundraising. In total s-au implicat in astfel de echipe un numar de 50 de angajati ai bancii. In perioada 26 septembrie - 25 noiembrie echipele au derulat actiuni de promovare in randurile colegilor a proiectelor sustinute.  

Printre instrumentele de comunicare folosite de angajati au fost:
  • E-mailuri directe. Angajatii le-au trimis mesaje colegilor din toata tara prezentandu-le cauza pe care o sustineau si incercand sa-i convinga sa doneze si ei.
  • Postere puse in birouri si in sediile din toata tara. De asemenea a fost distribuita o brosura, numita “Brosura cu fapte bune”, care cuprindea descrieri ale proiectelor incluse in program.
 Brosura cu fapte bune - fata  Brosura cu fapte bune - verso
Brosura cu fapte bune - fata
Brosura cu fapte bune - verso
  • Intranet. Angajatii si-au promovat proiectele si prin organizarea de licitatii online, prin intermediul Intranetului. Astfel, fiecare ambasador a creat o sectiune speciala cu obiecte de-ale angajatilor, dar si de la ONG-uri, care au fost scoase la vanzare. Banii obtinuti au fost directionati in conturile organizatiei respective.
  • Evenimente separate de strangere de fonduri, desfasurate de catre fiecare echipa in parte. Spre exemplu, echipa care a sustinut organizatia HOSPICE a organizat cursuri de gatit pentru angajati, unde participarea s-a facut pe baza unei donatii. Un alt exemplu este cel al echipei de voluntari pentru organizatia P.A.V.E.L, care au facut prajituri pe care le-au vandut in companie.
    Printre activitatile cu cel mai mare impact au fost doua maratoane organizate pentru a strange fonduri pentru proiectul derulat de Hospice Casa Sperantei. Astfel, pe 3 noiembrie 2011, Andrei Rosu, angajat al companiei si alergator profesionist, a parcurs 177 km, de la Brasov pana la Bucuresti, in 24 de ore. De asemenea, Stanislav Georgiev, CFO al UniCredit Tiriac Bank a alergat 70 km, de la Ploiesti la Bucuresti, in acelasi scop.
    Alergatori UniCredit la maraton
    Finalul cursei de alergare
    Andrei Rosu, angajati UniCredit si alergator profesionist si Stanislav Georgiev, CFO UniCredit Tiriac Bank
     Alergatori la maraton
     Finalul cursei de alergare
     Andrei Rosu si Stanislav Georgiev
  • Un eveniment colectiv de fundraising denumit ”Zilele Gift Matching”. In cadrul acestuia, echipele de voluntari au desfasurat impreuna o serie de activitati in companie. Astfel, la sediul UniCredit au fost organizate doua vizionari de filme si un spectacol, dedicate exclusiv angajatilor. La spectacol au sustinut concerte copii ai angajatilor, precum si reprezentanti ai organizatiilor beneficiare. Accesul la evenimente s-a facut pe baza unei donatii. La final, banii stransi au fost impartiti in mod egal intre toate cele cinci organizatii.
Vizionare de film la sediul companiei

Concert sustinut de copiii angajatilor
Cursuri de gatit  
 Vizionare de film la sediul
companiei
 Concert sustinut de
copii ai angajatilor
 Cursuri de gatit

Rezultate studiu de caz:


Angajatii bancii au strans 15.000 euro pentru cele 5 proiecte care au fost promovate de catre cei 5 ambasadori si peste 50 de colegi voluntari. Suma stransa pentru fiecare ONG a fost dublata de Fundatia UniCredit.

Prin finantarea UniCredit, cele 5 ONG-uri castigatoare au derulat proiecte cu impact in comunitate. Astfel:
  • 45 de copii supradotati au beneficiat de cursuri de instruire, intalniri de mentorat si tabere scolare si 400 de parinti si profesori au participat la activitati de instruire in cadrul proiectului “Scoala de excelenta pentru copiii supradotati” derulat de Fundatia IRSCA Gifted EducationStudenti in proiectul 'Impreuna pentur Sanatate Rurala'
  • a fost facilitat accesul la educatie pentru 75 de copii bolnavi de cancer care provin din familii sarace in cadrul proiectului „Centrul pentru terapie ocupationala si consiliere vocationala pentru copiii bolnavi de cancer din Romania” al Asociatiei P.A.V.E.L.
  • au fost asigurate servicii medicale de baza pentru aproximativ 1.000 de persoane  din zone rurale prin proiectul „Impreuna pentru sanatate rurala” al Societatii Studentilor in Medicina din Bucuresti  
  • 15 tineri cu probleme de integrare datorita dizabilitatilor sau saraciei au fost implicati intr-un program educational prin proiectul „Vreau sa invat sa fiu independent!” derulat de Fundatia Dezvoltarea Popoarelor, Filiala Cluj
  • 35 de copii care sufera cancer au fost ingrijiti la domiciliu, timp de doua luni, prin proiectul „O viata mai buna pentru copiii bolnavi de boli incurabile” derulat de Fundatia Hospice Casa Sperantei.

5020

Parteneri in proiect:


Ti-a placut acest studiu de caz? Fii la curent cu ce publicam!


Aboneaza-te prin email sau da "Like" la Pagina de Facebook.


Citeste si alt studiu de caz din categorii similare:


Finantari si sponsorizari | Voluntariat | Fundraising | Stakeholder engagement

Vezi profilul companiei UniCredit Tiriac Bank

Iti recomandam si articolul:

Fundatia Orange a finantat o aplicatie care ii ajuta pe nevazatori sa calatoreasca cu Metroul

Aplicatia "Tandem Acces" a fost realizata de Asociatia Tandem in parteneriat cu Metrorex. Fundatia finantat proiectul cu 50.000 de Euro


Spune-ti si tu parerea!


Site-uri partenere
Comunicatedepresa.ro Radio Lynx Green Report StiriONG.ro