RSS
Lectii invatate

Una din noutatile acestei editii a fost un accent mai mare pus pe mediul on-line, mai exact pe Facebook, acolo unde am dezvoltat un profil care ne-a ajutat sa incepem un dialog viu, in special cu tinerii iubitori de literatura. Temele de discutii le-am adus apoi in mediul off-line, prin intermediul dezbaterilor din cadrul PAVILION UNICREDIT. Am invatat, cu aceasta ocazie, cat de puternic este acest canal de socializare si comunicare, in special in relatia cu publicul pe care noi il vizam, respectiv tinerii - un public volatil si foarte greu de ”prins” prin intermediul altor canale.

Anca Nuta
Identity & Communication Director - UniCredit Tiriac Bank

Citeste si alt studiu de caz CSR al
UniCredit Tiriac Bank:

Studiu de caz: Concursul de debut literar UniCredit, 2010


Strict Standards: Non-static method HTML_studii::showStudiu() should not be called statically in /home/respsoc/public_html/components/com_e_studii_de_caz/e_studii_de_caz.php on line 231
Studiu de caz din domeniul Cultura, trimis de UniCredit Tiriac Bank (07 dec 2010)

Rezumat studiu de caz:

A treia editie a concursului organizat de UniCredit Tiriac si Asociatia Catalist a atras 121 de tineri autori de poezie sau proza. Acestia au fost jurizati si au primit feed-back din partea unor personalitati ale criticii literare, iar 3 dintre ei au fost publicati in volum de editura Humanitas.


Cauza sociala studiu de caz:



Strict Standards: Non-static method HTML_studii::loadMambots() should not be called statically in /home/respsoc/public_html/components/com_e_studii_de_caz/e_studii_de_caz.html.php on line 423

Warning: Creating default object from empty value in /home/respsoc/public_html/components/com_e_studii_de_caz/e_studii_de_caz.html.php on line 24
Tinerii scriitori aflati la inceput de drum au nevoie de o sustinere care sa le permita sa intre in circuitul existent de carte si in atentia criticii de specialitate. Numarul de astfel de tineri carora li se recunoaste in mod public valoarea are un efect direct asupra generatiei din care fac parte, o generatie care are din ce in ce mai putine motivatii sa se dezvolte in domeniul cultural.

De asemenea, sustinerea tinerilor autori este importanta si pentru ca ea genereaza emulatie si le da o mai mare incredere in sansele pe care le au de a se afirma.

Desfasurare proiect:



Strict Standards: Non-static method HTML_studii::loadMambots() should not be called statically in /home/respsoc/public_html/components/com_e_studii_de_caz/e_studii_de_caz.html.php on line 436

Warning: Creating default object from empty value in /home/respsoc/public_html/components/com_e_studii_de_caz/e_studii_de_caz.html.php on line 24
In 2010, UniCredit Tiriac Bank si Asociatia Catalist au organizat cea de-a treia editie a "Concursului de debut literar UniCredit”|

Liviu Papadima (sus), Marius Chivu (centru) si Paul Cernat (jos)

Competitia se adreseaza scriitorilor care nu au mai fost pana acum publicati in volum. Concursul are 3 categorii (roman, proza scurta si poezie), pentru fiecare existand un singur castigator. Premiile constau in publicarea manuscriselor de catre o editura partenera si apoi promovarea lor. Incepand din 2009 cartile au fost publicate de Humanitas, o editura de prestigiu, care le ofera castigatorilor un start editorial de invidiat.  

Toate manuscrisele primite, indiferent de categorie, sunt analizate de un juriu, respectiv un "board de lectura", format din personalitati ale lumii literare. In 2010, din juriu au facut parte: Liviu Papadima (critic, eseist, istoric si teoretician literar, decan al Facultatii de Litere), Paul Cernat (critic literar si publicist) si Marius Chivu (Redactor-editor Dilema Veche si Dilemateca).

Promovarea inscrierilor (25 martie - 15 mai)


Ca de obicei, promovarea concursului s-a bazat pe parteneriate media. Organizatorii au stabilit astfel de parteneriate cu Radio Romania Cultural si reteaua Romania Regional, cu site-ul Studentie.ro, publicatia Zile si Nopti, reteaua de publicitate digitala indoor Zoom, reteaua de magazine de distributie de presa Inmedio si reteaua de librarii Humanitas.

Site-ul folosit ca punct central pentru comunicarea competitiei a fost www.bibliofagia.ro, portal cultural al Asociatiei Catalist.

Tacticile de promovare au presupus printre altele:
  • Un spot radio difuzat pe Radio Romania Cultural si pe posturile publice regionale din Bucuresti, Cluj, Sibiu, Constanta, Craiova, Sighet etc. Spotul a rulat de 3 ori pe zi, timp de doua saptamani;
  • Macheta de presa Machete de presa in reteaua Zile si Nopti, respectiv in editiile din Bucuresti, Brasov, Cluj-Napoca, Timisoara, Iasi si Sibiu;
  • Spoturi multimedia, difuzate prin reteaua Zoom, in peste 100 de plasme amplasate in 8 mall-uri din Bucuresti si din tara;
  • Banner-e online afisate pe site-urile Studentie.ro si Zilesinopti.ro;
  • Postere care au fost afisate in magazinele Inmedio (155), in librariile Humanitas (15), in licee (8) si universitati bucurestene (2), dar si in alte institutii, cafenele sau pub-uri partenere etc. 
Spot radio

Toate materialele de promovare au integrat identitatea vizuala a UniCredit Tiriac. In plus, banca i-a informat despre initiativa sa si pe angajati sau clienti, folosindu-se de afise si de sistemul de televiziune interna din sucursale.
Facebook fanpage
Social media. Pentru ca publicul competitiei este format in special din tineri, organizatorii au initiat un dialog cu acestia si prin intermediul retelelor sociale. "Concursul de debut" a avut un fanpage pe Facebook, unde au fost publicate informatii despre evolutia proiectului, fotografii sau invitatii la evenimente. De asemenea, organizatorii si-au folosit conturile personale de Facebook sau Twitter pentru a informa despre competitie.

Evenimente in licee si facultati. Competitia a fost promovata si prin doua evenimente in licee, la Sfantul Sava si Gheorghe Lazar, si un altul la Facultatea de Litere din Bucuresti. La acestea au luat parte membri ai juriului sau invitati speciali, precum Adrian Ciubotariu, initiatorului proiectului "Lecturi urbane". Ei le-au vorbit tinerilor despre concurs si au intrat in dialog cu acestia pe tema "profesiei de scriitor".

Invitati si participanti la dezbaterea cu titlul 'Literatura - dupa bloguri' Dezbateri adresate comunitatii literare. In cadrul proiectului au fost organizate si 2 dezbateri, care au avut loc in cladirea PAVILION UNICREDIT, un centru de arta si cultura contemporanta finantat tot de companie. Prima dintre ele s-a desfasurata pe 19 aprilie si a avut ca tema "E-reading - cartile digitale vs. cartile traditionale". La ea au participat Anca Nuta, coordonatoarea de CSR a UniCredit, membrii juriului, dar si invitati speciali, precum Livia Bodea de la Humanitas sau bloggerul Dan Dumitrescu.

A doua dezbatere a avut loc pe 28 aprilie si a abordat tema valorii literare pe care o pot avea blogurile. Alaturi de organizatori si membrii juriului, s-au implicat in discutii mai multi analisti sau bloggeri, precum Iulian Comanescu, Dragos C. Butuzea sau Andrei Rosca.

Desemnarea castigatorilor si lansarea volumelor


Pana la finalul perioadei de inscrieri, pe 15 mai, organizatorii au primit 121 de manuscrise de la tot atatia autori. Numarul a fost similar cu acela de la editia 2009, insa el a fost determinat si de introducerea unei reguli noi in 2010, respectiv a unui numar minim de caractere, pentru ca manuscrisele sa poata fi publicate in volum.

Cei trei membri ai juriului au citit toate manuscrisele din concurs si au decis cate un castigator pentru fiecare categorie. Va prezentam mai jos castigatorii si volumele premiate, asa cum au fost ele publicate de Humanitas:
  • Proza scurta - Adrian Buzdugan, din Braila, pentru volumul "Capela excomunicatilor” (vezi prezentare Humanitas);
  • Roman - Catalin Pavel, din Bucuresti, pentru volumul "Aproape a saptea parte din lume” (vezi prezentare Humanitas);
  • Poezie - Laurentiu Ion, din Comuna Bucsani (jud. Dambovita), pentru volumul "Destula pace pentru un razboi” (vezi prezentare Humanitas).
'Capela excomunicatilor' - autor Adrian Buzdugan
'Aproape a saptea parte din lume' - autor Catalin Pavel
'Destula pace pentru un razboi' - autor Laurentiu Ion

Castigatorii au fost anuntati in cadrul unei Festivitati de Premiere, care a avut loc pe 23 iunie la PAVILION UNICREDIT, in prezenta membrilor juriului. Ulterior, ca noutate a acestei editii, toti cei 121 de participanti au primit un feed-back personal din partea acestora.

Editura Humanitas a publicat volumele premiate, fiecare in cate 1.000 de exemplare. Cartile au fost lansate pe 19 noiembrie, la Romexpo, in cadrul celei de-a XVII-a editii a Targului International Gaudeamus.

Organizatori, membri ai juriului si castigatori la evenimentul de decernare a premiilor Eveniment de lansare a cartilor castigatoare Sesiune de autografe - Adrian Buzdugan, autorul volumului castigator 'Capela excomunicatilor'

Rezultate studiu de caz:



Strict Standards: Non-static method HTML_studii::loadMambots() should not be called statically in /home/respsoc/public_html/components/com_e_studii_de_caz/e_studii_de_caz.html.php on line 449

Warning: Creating default object from empty value in /home/respsoc/public_html/components/com_e_studii_de_caz/e_studii_de_caz.html.php on line 24
Investitia UniCredit in aceasta editie a “Concursului de debut literar” a fost de 12.000 de Euro.

Impactul in comunitate:
  • 121 de autori debutanti si-au inscris manuscrisele in competitie. Toti au primit un feed-back personal din partea unui juriu format din 3 personalitati ale criticii literare.
  • 3 dintre participanti au fost declarati castigatori, iar manuscrisele lor au fost publicate in tiraje de cate 1.000 de exemplare la o editura de prestigiu, respectiv Humanitas. Impreuna cu lansarea cartilor in cadrul Targului International Gaudeamus, acest lucru a dus la o vizibilitate foarte buna a intrarii lor in circuitul de carte din Romania. 
  • Aproximativ 100 de persoane au participat la cele doua dezbateri care au fost organizate in cadrul proiectului si care au abordat teme de actualitate pentru comunitatea literara.      
Beneficii pentru companie:
  • UniCredit Tiriac Bank s-a asociat in mod distinct cu o competitie pe care a organizat-o pentru al treilea an consecutiv, consolidandu-si astfel pozitionarea de “mecena in domeniul artelor si al culturii”.
  • Asocierea intre banca si competitie a fost comunicata intens in randurile iubitorilor de literatura, in special prin intermediul parteneriatelor media. Acestea au cuprins o varietate de canale, de la spoturi radio pe posturile culturale publice, pana la banner-e pe site-uri de specialitate, afise in librarii sau in magazinele de distributie a presei. Spre exemplu, afisele din magazinele Inmedio, datorita pozitionarii vizibile langa casa de marcat, au fost vazute de un numar de aproximativ 330.000 de cumparatori.
  • Competitia a beneficiat de 30 de aparitii in presa scrisa sau online. De asemenea, a fost mentionata in mai multe discutii pe bloguri sau pe forumuri de specialitate. Totodata, la aceasta editie, organizatorii au deschis un dialog cu publicul tanar pe Facebook, printr-un fanpage, care are aproape 400 de sustinatori.   

5242

Parteneri in proiect:


Ti-a placut acest studiu de caz? Fii la curent cu ce publicam!


Aboneaza-te prin email sau da "Like" la Pagina de Facebook.


Citeste si alt studiu de caz din categorii similare:


Proiecte ONG | Cultura

Vezi profilul companiei UniCredit Tiriac Bank

Iti recomandam si articolul:

Telekom: 2 aplicatii mobile pentru viitoarele si proaspetele mamici

Aplicatiile ofera, cu ajutorul tehnologiei, instrumente si sfaturi, de la prima luna de sarcina pana in primii ani de viata ai copilului.


Spune-ti si tu parerea!


Site-uri partenere
Comunicatedepresa.ro Radio Lynx Green Report StiriONG.ro