RSS LinkedIn
Lectii invatate

Colaborarea cu Serviciul APEL pentru acest proiect a fost una de succes. Cea mai mare bucurie a noastra a fost sa vedem tineri, care pana mai ieri nu aveau nici o speranta in viitor si care azi, datorita acestui program, au un loc de munca, o casa si un venit care sa le asigure un trai decent.

Anca Nuta
Identity & Communication Director - UniCredit Tiriac Bank

Studiu de caz: Apel

Studiu de caz din domeniul Social, trimis de UniCredit Tiriac Bank (06 mar 2006)

Rezumat studiu de caz:

UniCredit Romania sustine programul "Apel" pentru formarea si integrarea profesionala a tinerilor (in special femei) defavorizati. Proiectul se desfasoara in Bucuresti si Timisoara, in colaboare cu Fundatia Parada/Serviciul Apel, care a initiat proiectul, si cu institutii ale statului.


Cauza sociala studiu de caz:


Obtinerea unui loc de munca este o problema dificila pentru tinerii si, mai ales, pentru femeile provenind din centre de plasament sau institutii de protectie. In ciuda potentialului pe care il au, multi dintre acesti tineri defavorizati sunt privati de oportunitatea formarii si integrarii profesionale.

De aceea, la nivelul societatii romanesti s-a simtit nevoia crearii unui instrument de mediere intre cererea si oferta de locuri de munca pentru acesti tineri.

apleUniCredit Romania, prin intermediul Fundatiei Unidea, a decis sa sustina din 2004 programul social “Apel” al fundatiei Parada, care urmarea reducerea somajului si a excluziunii sociale prin planuri de educare si formare profesionala a tinerilor aflati in situatii dificile.

Alegerea locului de desfasurare a proiectului a fost o problema dificila. Pentru a veni in sprijinul acelor persoane care au cea mai mare nevoie de ajutor, s-a considerat ca trebuie alese orase mari, in care exista fenomene de polarizare sociala. In plus, aceste centre necesitau si o influenta semnificativa asupra dezvoltarii economice la nivel national. Initial, programul s-a desfasurat numai in Bucuresti, iar in Timisoara s-a extins o data cu sprijinul UniCredit.

Desfasurare proiect:


apelObiectivul urmarit de acest program a fost sa dezvolte planuri profesionale individualizate pentru integrarea pe piata muncii a tinerilor intre 15 si 29 de ani, aflati in situatii dificile si prezentand riscul de marginalizare sociala.

In derularea programului, UniCredit Romania si Fundatia Parada/Servicul Apel au colaborat cu alte organizatii neguvernamentale si cu institutii publice specializate.

O parte din aceste parteneriate au fost necesare pentru a furniza datele despre tinerii aflati in dificultate:
  • Adaposturi si centre de plasament (Danila Prepeleac, Sfantul Stefan, Sfantul Spiridon, Casa Sperantei, Ciresarii, Casa din tei, etc);
  • Asociatii (Asociatia pentru Alternative Educationale, Asociatia Aproapele, Asociatia Casa Sfantul Ioan, etc);
  • ONG-uri (Parada, Ajutor si grija pentru tineri, Inima catre inima, MATCA, Prietenii copiilor, Viata si lumina, Concordia, World Vision, etc).
Parteneriatele cu institutii publice, precum Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca, Autoritatea Nationala pentru Tineret sau Consiliul National pentru Combaterea Discriminarii au urmarit oferirea de expertiza necesara derularii efective a proiectului “Apel”.

Activitatile directe cu beneficiarii au vizat:
  • Informarea despre dinamica pietei muncii (meserii cautate, locuri de munca vacante, legislatia muncii);
  • Consiliere pentru stabilirea planului profesional individualizat (evaluarea potentialului, instruire pentru cautarea unui loc de munca – CV, scrisoare de intentie, interviu – imbunatatirea abilitatilor de comunicare, analiza statutului de angajat);
  • Sustinere financiara pentru frecventarea programelor de formare profesionala in meserii cerute pe piata muncii si in functie de optiunea si abilitatile tinerilor;
  • Facilitarea relationarii intre tinerii defavorizati si angajatori (insotire la bursa locurilor de munca, monitorizare in faza initiala de angajare, posibilitati de practica in firme).
Sprijinul acordat de UniCredit Romania s-a desfasurat prin intermediul Fundatiei Unidea, organizatia umanitara a Grupului UniCredit.

Rezultate studiu de caz:


Bugetul oferit de Fundatia Unidea pentru o perioada de 2 ani este de aprox. 152.000 euro, pentru sprijinirea a 120 de tineri defavorizati, din Bucuresti si Timisoara.

In cadrul programului “Apel”, serviciile de informare au ajutat 185 de tineri, 130 au beneficiat de consiliere, 28 de persoane au urmat cursuri de formare profesionala (bucatar, cofetar, decorator, florar, ospatar, etc), iar pentru 46 de tineri s-au oferit servicii de mediere pe piata muncii.

5656

Parteneri in proiect:


Ti-a placut acest studiu de caz? Fii la curent cu ce publicam!


Aboneaza-te prin email sau da "Like" la Pagina de Facebook.


Citeste si alt studiu de caz din categorii similare:


Vezi profilul companiei UniCredit Tiriac Bank

Iti recomandam si articolul:

Fundatia Orange a finantat o aplicatie care ii ajuta pe nevazatori sa calatoreasca cu Metroul

Aplicatia "Tandem Acces" a fost realizata de Asociatia Tandem in parteneriat cu Metrorex. Fundatia finantat proiectul cu 50.000 de Euro


Spune-ti si tu parerea!


Site-uri partenere
Comunicatedepresa.ro Radio Lynx Green Report StiriONG.ro