RSS
Lectii invatate

La aceasta editie am avut un numar dublu de proiecte fata de cel la care ne-am asteptat. Formatul standard ne-a permis, insa, sa departajam relativ usor proiectele. In ceea ce priveste modalitatea de votare din faza finala, votul online, aceasta a avut multe beneficii, de exemplu rapiditatea si eficienta operationala, dar a generat si multe controverse. Acestea din urma ne-au ajutat sa imbunatatim regulamentul si procesul de votare in 2012. Deja ne pregatim pentru editia din 2013, cand vom descrie mai detaliat categoriile de proiecte eligibile, in asa fel incat proiectele ajunse in finala sa fie de o si mai buna calitate.

Corina Vasile
Director Comunicare si Relatii Publice - Raiffeisen Bank

Citeste si alt studiu de caz CSR al
Raiffeisen Bank:

Studiu de caz: Raiffeisen Comunitati 2011


Strict Standards: Non-static method HTML_studii::showStudiu() should not be called statically in /home/respsoc/public_html/components/com_e_studii_de_caz/e_studii_de_caz.php on line 231
Studiu de caz din domeniul Social, trimis de Raiffeisen Bank (26 nov 2012)

Rezumat studiu de caz:

Prima editie a "Raiffeisen Comunitati" a acordat finantari de 70.000 de euro pentru 17 proiecte comunitare mici. Acestea au fost alese dintr-un numar de aproape 400 de proiecte, pentru care s-au mobilizat sa le voteze online peste 60.000 de sustinatori.


Cauza sociala studiu de caz:



Strict Standards: Non-static method HTML_studii::loadMambots() should not be called statically in /home/respsoc/public_html/components/com_e_studii_de_caz/e_studii_de_caz.html.php on line 423

Warning: Creating default object from empty value in /home/respsoc/public_html/components/com_e_studii_de_caz/e_studii_de_caz.html.php on line 24
ONG-urile locale de mici dimensiuni, in special cele din provincie, au de multe ori dificultati in a obtine finantari din partea companiilor mari din Bucuresti. Printre cauzele acestei situatii se numara: lipsa de notorietate la nivel national, lipsa de resurse sau dificultatile pe care le intampina in a-si promova proiectele si a-si mobiliza sustinatorii, dar si in a-si raporta rezultatele in conformitate cu standardele cerute de marile companii finantatoare.   

Cu toate acestea, ONG-urile locale pot avea resurse umane mai bine specializate pe anumite domenii, dar si o mai buna cunoastere a problemelor din comunitatea unde functioneaza. De aceea, pentru orice companie care vrea sa aiba un impact pozitiv in toate comunitatile in care activeaza, este important sa gaseasca solutii inovatoare pentru a directiona in mod eficient o parte din bugetul sau de sponsorizari si inspre astfel de organizatii.   

Desfasurare proiect:



Strict Standards: Non-static method HTML_studii::loadMambots() should not be called statically in /home/respsoc/public_html/components/com_e_studii_de_caz/e_studii_de_caz.html.php on line 436

Warning: Creating default object from empty value in /home/respsoc/public_html/components/com_e_studii_de_caz/e_studii_de_caz.html.php on line 24
Lansarea programului Raiffeisen Comunitati Raiffeisen Bank a  lansat, la mijlocul anului 2011, o platforma online de comunicare a proiectelor sale de implicare in comunitate si de dialog cu toti stakeholderii sai, inclusiv cu organizatiile si comunitatile din provincie. Aceasta a cuprins blogul RaiffeisenComunitati.ro , o pagina de Facebook , un cont de twitter si un canal Youtube .

Totodata, banca a lansat o editie pilot a unui program de granturi online, denumit “Raiffeisen Comunitati”. Acesta s-a adresat ONG-urilor care deruleaza proiecte de mici dimensiuni, iar scopul sau a fost sa le ofere cat mai multor comunitati locale posibilitatea de a se implica, prin intermediul internetului, in sustinerea unor astfel de proiecte, prioritare pentru nevoile lor.

Conceptul programului de granturi


Prin acest program, Raiffeisen si-a propus sa ofere finantari pentru proiecte comunitare de dimensiuni medii si mici, derulate de ONG-uri, scoli sau spitale. Obiectivul bancii a fost sa creeze o retea de organizatii locale cu rezultate deosebite si activitate transparenta, care sa raspunda nevoilor punctuale ale comunitatilor.

Domeniile eligibile pentru finantare au fost educatia (financiara, antreprenoriala sau civica), serviciile sociale (care stimuleaza autonomia persoanelor asistate), sportul si protectia mediului.

Bugetul total alocat programului a fost de 70.000 de euro. Pentru a incuraja participantii sa se bazeze mai putin pe bani si mai mult pe contributia personala a membrilor comunitatii, banca a stabilit limita maxima a bugetului acordat unui proiect la 5.000 de euro. De asemenea, o alta conditie de eligibilitate a fost ca beneficiarii sa aiba o contributie de minimum 20% din valoarea proiectului (contributii financiare, resurse sau timpul angajatilor).

In etapa de selectie a proiectelor castigatoare, organizatorii au oferit posibilitatea beneficiarilor sa mobilizeze toti membrii comunitatii pentru a sustine proiectul. Granturile au fost acordate pe baza unui concurs de proiecte desfasurat online, astfel ca orice sustinator a putut sa-si voteze proiectul preferat.

Comunicarea programului


Pliant informativ despre program, distribuit in agentiile banciiLansarea programului s-a facut printr-un comunicat de presa si prin distribuirea de pliante informative in agentiile mari ale bancii. Baza  campaniei de comunicare a fost blogul Raiffeisen Comunitati, unde a fost publicat cel putin un post pe saptamana, pe toata durata desfasurarii concursului. De asemenea, s-au folosit si canalele online asociate blogului (Facebook, Youtube, Twitter). De exemplu, pe Facebook a fost organizat un concurs cu premii adresat votantilor.  

In plus, Corina Vasile, Director de Comunicare si Relatii Publice a participat la editia din 3 august a live chat-ului gazduit de Hotnews. Iata interviul in care a raspuns cititorilor site-ului:



Etapele desfasurarii concursului


In 2011, concursul a avut doua sectiuni:
  • una adresata ONG-urilor, spitalelor si scolilor, care puteau sa aplice cu proiecte comunitare de dimensiuni mici si medii
  • una adresata bloggerilor care puteau sa propuna proiecte comunitare in parteneriat cu o organizatie dintre cele mentionate mai sus
Regulamentele de participare pentru cele doua sectiuni au fost similare. Principala diferenta a fost ca bloggerii au avut obligatia sa promoveze pe site-urile proprii proiectul propus si programul “Raiffeisen Comunitati”.

Inscrierea proiectelor s-a desfasurat in doua faze:
1. Depunerea unor scrisori de intentie (18 iulie – 12 august 2011). Acestea au fost depuse online, dupa crearea unui cont pe blogul proiectului. Scrisorile au cuprins o descriere sumara a proiectului propus, detalii legate de obiectivele acestuia, grupul tinta, rezultate estimate, precum si un plan concret de implementare a proiectului. In aceasta faza au fost depuse 391 proiecte.
La evaluarea scrisorilor au contribuit 60 de voluntari din cadrul Raiffeisen Bank. Printre criteriile de evaluare au fost: problema identificata, scopul proiectului, alte resurse implicate in proiect, activitati si rezultate estimate, utilizarea transparenta a fondurilor si buget. In urma aceste etape au ramas in concurs 156 de proiecte.
2. Detalierea proiectelor selectate in prima faza (29 august – 9 septembrie). Participantii au inscris pe site varianta detaliata a proiectelor si au trimis documentele care sa ateste legitimitatea organizatiilor aplicante. 
Selectia castigatorilor s-a facut pe baza unui vot online care s-a desfasurat in perioada 12 - 30 septembrie. La el au participat peste 60.000 de votanti.

Castigatorii programuluiLa final, 17 aplicanti au fost declarati castigatori: 12 ONG-uri, 2 spitale si 3 bloggeri. Ei au fost selectati in ordinea voturilor primite, pana la epuizarea bugetului total al programului.

Cel mai mare numar de voturi (2.986) a fost inregistrat de Spitalul Clinic de Recuperare Iasi pentru proiectul ”Dotarea Sectiei Reumatologie din cadrul Spitalului de Recuperare Iasi”. Acesta urmarea imbunatatirea conditiilor de internare si tratament specific al pacientilor.

Monitorizarea si evaluarea proiectelor

 
Intalnirea castigatorilor cu reprezentanti LBGO alta componenta a programului, mai putin vizibila, dar importanta, a fost sprijinirea ONG-urilor castigatoare in procesul de monitorizare si evaluare a proiectelor. Raiffeisen Bank a organizat o intalnire intre reprezentatii acestora si experti din cadrul Asociatiei pentru Relatii Comunitare - facilitatorul LBG in Romania . Acestia din urma i-au instruit pe castigatori despre cum sa foloseasca instrumentele de raportare LBG si le-au dat mai multe sfaturi despre cum isi pot imbuntati relatia cu orice companie finantatoare.

Dificultati intampinate in desfasurarea proiectului


Principala dificultate cu care s-au confruntat organizatorii a fost neincrederea publicului in sistemul de votare online. Una din problemele care au generat controverse a fost posibilitatea de fraudare a sistemului. Ca urmare, in urma editiei pilot din 2011, regulamentul a fost imbunatatit, astfel ca, in prezent, acesta prevede eliminarea voturilor considerate frauduloase si descalificarea participantilor care au obtinut astfel de voturi.

Rezultate studiu de caz:



Strict Standards: Non-static method HTML_studii::loadMambots() should not be called statically in /home/respsoc/public_html/components/com_e_studii_de_caz/e_studii_de_caz.html.php on line 449

Warning: Creating default object from empty value in /home/respsoc/public_html/components/com_e_studii_de_caz/e_studii_de_caz.html.php on line 24
Impactul in comunitate

Cele 17 proiecte castigatoare au avut peste 3.000 de beneficiari directi si aproximativ 5.000 de beneficiari indirecti. Printre activitatile derulate in cadrul acestora, s-au numarat:  
  • Proiect de educatie prin miscare si joc finantat prin Raiffeisen Comunitatiorganizarea unui program de educatie emotionala pentru 30 de copii cu tulburari comportamentale, care provin din medii defavorizate 
  • formarea a 20 de profesori din 5 scoli din Zimnicea pentru aplicarea, la orele de curs, a modelului de educatie prin miscare, joc si sport 
  • asigurarea de servicii de terapie pentru 20 de copii cu autism si desfasurarea de sesiuni de informare pentru parintii acestora
  • organizarea de activitati educationale pentru 40 de copii defavorizati, cu scopul de a le facilita integrarea sociala ulterioara
  • raiffeisen_40_copii_th.jpgasigurarea costurilor medicamentelor eliberate pe baza de reteta, pentru 100 de varstnici, timp de trei luni
  • furnizarea de servicii specializate pentru recuperarea fizica a 45 de persoane cu handicap locomotor
  • pregatirea a 16 copii cu autism pentru integrarea in scoala si organizarea unor sesiuni de informare despre nevoile speciale ale acestor copii, pentru 30 de cadre didactice
Impactul pentru companie

Programul Raiffeisen Comunitati s-a bucurat inca de la prima editie de o notorietate semnificativa in mediul online, contribuind astfel la consolidarea valorilor de brand responsabil ale bancii.

Astfel, in perioada desfasurarii concursului:
  • pe blogul Raiffeisen Comunitati s-au inregistrat peste 90.000 de vizitatori unici, aproximativ 200.000 de vizite si peste 1.300.000 de vizualizari. Pozitia maxima atinsa de blog in topul ZeList (din peste 60.000 de bloguri monitorizate) a fost locul 16.
  • pagina de Facebook a programului a ajuns la 5.500 de fani.
  • in presa centrala si locala, atat scrisa cat si online, concursul a generat peste 110 articole ne-platite.
  • bloggerii au scris peste 83 de articole despre program, care au primit aproximativ 187.000 de vizualizari.

5787

Parteneri in proiect:


Ti-a placut acest studiu de caz? Fii la curent cu ce publicam!


Aboneaza-te prin email sau da "Like" la Pagina de Facebook.


Citeste si alt studiu de caz din categorii similare:


Finantari si sponsorizari | Campanii sociale | Stakeholder engagement | Marketing legat de o cauza | Branding | Social Media CSR

Vezi profilul companiei Raiffeisen Bank

Iti recomandam si articolul:

Telekom: 2 aplicatii mobile pentru viitoarele si proaspetele mamici

Aplicatiile ofera, cu ajutorul tehnologiei, instrumente si sfaturi, de la prima luna de sarcina pana in primii ani de viata ai copilului.


Spune-ti si tu parerea!


Site-uri partenere
Comunicatedepresa.ro Radio Lynx Green Report StiriONG.ro