RSS LinkedIn
Lectii invatate

Povestea parcurilor sau a locurilor de joaca din Romania poate fi rescrisa frumos daca exista implicare din partea comunitatii, pe langa efortul autoritatilor si al companiilor, si un cadru organizatoric care sa aduca toti acesti actori impreuna. Si stim, din experienta celor trei ani de implementare a programului Fiecare parc are povestea lui, ca nu este imposibil. Am invatat ca perseverenta in implicarea autoritatilor si comunicarea transparenta in relatia cu organizatiile neguvernamentale, alaturi de activitatile de voluntariat, sunt ingrediente obligatorii pentru a trece de la contributie la implicare.

Romina Rosu
Coordonator programe de responsabilitate sociala - Provident Financial Romania

Citeste si alt studiu de caz CSR al
Provident Financial Romania:

Studiu de caz: Fiecare parc are povestea lui, 2012

Studiu de caz din domeniul Social, trimis de Provident Financial Romania (04 dec 2012)

Rezumat studiu de caz:

Provident a reamenajat locuri de joaca din 5 orase in care este prezenta, in urma unor campanii de consultare publica, in care a interactionat direct cu aproximativ 14.000 de locuitori ai oraselor respective.


Cauza sociala studiu de caz:


Situatia precara a spatiilor verzi si de recreere din orase continua sa fie o problema pentru Romania, unde suprafata acestora este mult sub media europeana. Multe dintre parcurile si locurile de joaca pe care le vedem in orase sunt dotate necorespunzator, cu echipamente deteriorate si nesigure pentru copii.     
 
In aceste conditii si pe fondul lipsei de resurse cu care se confrunta autoritatile locale, una dintre solutii poate fi gasita in colaborarea dintre acestea si companiile care vor sa faca o diferenta in comunitatile unde sunt prezente, pe de o parte, si membrii acestor comunitati pe de alta parte.

Desfasurare proiect:


In 2012, Provident a organizat a treia editie a proiectului “Fiecare parc are povestea lui” prin care compania desfasoara anual, impreuna cu ONG-uri locale, actiuni de reamenajare a unor spatii verzi si locuri de joaca.

Proiectul a presupus, in prima faza, alegerea oraselor in care sa se deruleze actiunile de renovare, pe baza numarului de solicitari facute de angajatii Provident din comunitatile respective. Astfel, in 2012 au fost alese 5 orase: Buzau, Targu-Jiu, Suceava, Arad si Oradea.

Apoi, in fiecare oras, compania a incheiat parteneriate cu ONG-uri locale, care s-au ocupat de coordonarea proiectului si de dialogul cu autoritatile si membrii comunitatii. In cadrul parteneriatelor, Provident a acordat micro-granturi in valoare de pana la 4.000 de euro pentru derularea activitatilor din fiecare oras.

Alegerea spatiilor pentru reamenajare s-a facut prin consultarea primariei si, ulterior a membrilor comunitatii.

Consultarea comunitatilor si selectia spatiilor pentru reamenajare


Cu ajutorul primariilor, au fost identificate, in fiecare oras, trei locuri de joaca sau parcuri care aveau cea mai mare nevoie de reamenajare.

Activitatile de consultare a membrilor comunitatii despre zona in care sa se intervina, s-au desfasurat pe parcursul lunii august. Pentru asta s-au folosit trei canale principale:
  • Rezultatele voturilor in Arad prin site-ul proiectului: www.parcultau.ro. Aici, vizitatorii puteau citi despre fiecare dintre cele trei zone propuse in orasul lor si puteau vota pentru unul dintre ele. Votarea s-a facut timp de trei saptamani, pe parcursul lunii august.
  • prin intermediul voluntarilor ONG-urilor locale. Timp de o saptamana, acestia au fost prezenti in mai multe zone ale fiecarui oras si au prezentat trecatorilor proiectul si cele trei locuri propuse pentru amenajare. Locuitorii puteau sa voteze unul dintre ele prin completarea unui formular furnizat de voluntari.
  • prin agentii companiei. In vizitele pe care le fac in mod obisnuit la domiciliul clientilor, agentii Provident le-au prezentat acestora proiectul, invitandu-i sa voteze.
Dupa incherea procesului de votare, in fiecare oras rezultatele au fost centralizate si publicate pe site-ul proiectului.
provident_fluturas_mkt_th.jpg
Pe langa promovarea prin canalele prezentate mai sus, proiectul a fost comunicat si in presa locala, in fiecare etapa de implementare.

De asemenea, pe verso fluturasilor de marketing pe care compania ii trimite periodic clientilor pentru promovarea produselor si serviciilor au fost incluse si mesaje despre proiect. Astfel, 80.000 de fluturasi au ajuns in cutiile postale ale clientilor din fiecare oras. In plus, revista dedicata clientilor, care a cuprins si articole despre acest proiect, a fost trimisa prin posta la aproximativ 50.000 de clienti Provident.

O alta modalitate de promovare folosita a fost prin call-center. Operatorii Provident au sunat peste 1.500 de clienti din cele 5 orase (300 de clienti din fiecare oras) si i-au informat despre proiect si despre cum se pot implica. 
 

Desfasurarea activitatilor de reamenajare


In total, la aceasta editie au fost reamenajate 6 locuri de joaca din cele 5 orase. Actiunile s-au desfasurat in perioada august-septembrie, iar la ele au participat, in total, 250 de voluntari din randurile angajatilor Provident si ale locuitorilor.  Actiune de reamenajare in Buzau
  • Prima actiune a avut loc in Buzau. Aici, Provident a ales ca partener Asociatia Pro Green Terra care deruleaza proiecte de mediu, la nivel local. In urma campaniei de promovare, peste 4.200 de buzoieni au votat zona preferata. Castigator a iesit un loc de joaca din cartierul Crang, aproape de centrul orasului. La lucrarile de reamenajare au participat 30 de voluntari Provident care au montat balansoare, un complex de tobogane, precum si alte instalatii pentru copii. 
  • La Targu-Jiu, proiectul a fost coordonat de Asociatia Regionala pentru Dezvoltare Durabila. La alegerea zonei pentru amenajare au  Actiune de reamenajare in Tg. Jiuparticipat peste 1.900 de locuitori care au votat, printr-una dintre cele trei modalitati puse la dispozitie. Cele mai multe voturi le-a primit un loc de joaca situat in Parcul Constantin Brancusi, in apropiere de Poarta Sarutului, Aleea Scaunelor si Masa Tacerii, capodopere ale marelui sculptor gorjean. Peste 30 de voluntari din cadrul Asociatiei, precum si din companie au participat la lucrarile de amenajare.
  • In Suceava, Provident a colaborat cu Asociatia Clubul Eco-Montan Origini Verzi. In campania de votare s-au implicat peste 1.600 de Actiune de reamenajare in Suceava suceveni care au decis sa fie amenajat un loc de joaca situat in centrul orasului (parcul Prefecturii). Mai mult, locuitorii au decis si cum va arata spatiul ales. Astfel ca, inainte de inceperea actiunilor de reamenajare, Asociatia CEM Origini Verzi a organizat un atelier de lucru pentru consultare publica. In cadrul acestuia, 23 de parinti au participat si au decis cu ce echipamente sa fie dotat locul de joaca. Peste 35 de voluntari Provident si ai asociatiei au ajutat la montarea unui carusel, a unui complex de leagane, precum si a altor instalatii. 
  • La Arad, Asociatia Efect Verde a fost cea care s-a ocupat de coordonarea proiectului. Aici, peste 2.900 de locuitori au votat zona care sa Actiune de reamenajare in Arad fie renovata. Spatiul ales a fost locul de joaca din Parcul Europa. Acesta insa intra in programul de reamenajare a Primariei Municipiului Arad pe anul 2013. De aceea, pentru a nu dubla initiativa municipalitatii si pentru a oferi mai multe locuri de joaca, a fost reamenajat locul care s-a situat pe locul al doilea, ca numar de voturi: un loc de joaca din cartierul Vlaicu. Datorita numarului mare de participanti la actiunea de amenajare (peste 120 de voluntari), compania a decis sa mai renoveze inca un loc de joaca.
  • Actiune de amenajare in Oradea Partenerul ales in Oradea a fost Asociatia pentru Dezvoltarea Durabila si Promovarea Turismului. Aproximativ 35 de voluntari ai Asociatiei si ai Provident au participat la lucrarile de amenajare a unui loc de joaca din cartierul Dragos Voda. Acesta a fost ales in urma voturilor a peste 3.700 de oradeni.

Rezultate studiu de caz:


Impactul in comunitate
  • 6 locuri de joaca au fost reamenajate in cinci orase din tara: Suceava, Buzau, Arad, Targu-Jiu si Oradea. La Arad, datorita numarului mare de voluntari inscrisi, au fost reamenajate 2 locuri de joaca in acelasi cartier.
  • In fiecare dintre orasele incluse in proiect, peste 1.000 de oameni, copii si adulti, locuiesc in imediata vecinatate a locurilor de joaca si beneficiaza de acestea.
  • In toate orasele, membrii comunitatii au fost implicati in alegerea spatiului pentru amenajare. In total, peste 14.300 de locuitori au votat locul de joaca preferat care sa fie modernizat.
Beneficii pentru companie
  • Proiectul a beneficiat de peste 136 de articole in presa scrisa si online, precum si de 65  de reportaje difuzate de posturile de televiziune locale.
  • Pe site-ul www.parcultau.ro au fost inregistrati peste 35.000 de vizitatori unici pe parcursul celor doua luni de desfasurare a proiectului (august – septembrie)
  • Peste 250 de angajati, agenti si clienti Provident au participat la activitatile de voluntariat. Printre acestia s-au numarat si 15 jurnalisti din presa locala, ceea ce a dus la consolidarea relatiei companiei cu mass-media.
  • Peste 10.000 de clienti din cele 5 orase au fost consultati in campaniile de votare prin intermediul agentilor si a operatorilor call-center Provident.  Aceste interactiuni au avut un rol pozitiv in  ceea ce priveste modul in care e perceputa compania de clientii sai.

4866

Parteneri in proiect:


Ti-a placut acest studiu de caz? Fii la curent cu ce publicam!


Aboneaza-te prin email sau da "Like" la Pagina de Facebook.


Citeste si alt studiu de caz din categorii similare:


Campanii sociale | Voluntariat | Implicare in comunitate | Dezvoltare comunitara | Stakeholder engagement

Vezi profilul companiei Provident Financial Romania

Iti recomandam si articolul:

Fundatia Orange a finantat o aplicatie care ii ajuta pe nevazatori sa calatoreasca cu Metroul

Aplicatia "Tandem Acces" a fost realizata de Asociatia Tandem in parteneriat cu Metrorex. Fundatia finantat proiectul cu 50.000 de Euro


Spune-ti si tu parerea!


Site-uri partenere
Comunicatedepresa.ro Radio Lynx Green Report StiriONG.ro