RSS LinkedIn
Lectii invatate

Orange si Fundatia Light into Europe deruleaza un proiect dedicat copiilor cu deficiente de vedere si auz, care urmareste sa reduca riscul de izolare sociala a acestora. Angajati Orange Romania au dorit sa participe ca voluntari in aceasta actiune si sa contribuie activ la programele dedicate copiilor cu deficiente de auz si vaz, in cadrul campaniei One2One. Programul a inceput printr-un curs de initiere in limbajul mimico gestual la care s-au inscris in jur de 100 de angajati Orange din dorinta de a comunica mai bine cu acesti copii. Angajatii sunt incantati sa vada rezultatele imediate ale implicarii lor si am observat ca isi doresc sa lucreze intr-o companie responsabila care priveste mai departe de scopul financiar catre implicarea in viata sociala, culturala sau in protectia mediului.

Andreea Popescu
Customer Service Executive Manager - Orange Romania

Studiu de caz: Tu pentru comunitate

Studiu de caz din domeniul Social, trimis de Orange Romania (02 aug 2006)

Rezumat studiu de caz:

"Tu pentru comunitate" este un program de voluntariat lansat de Orange Romania. Angajatii companiei isi dedica o parte din timpul liber sprijinirii copiilor cu deficiente senzoriale (de auz si de vedere).


Cauza sociala studiu de caz:


Copiii cu deficiente senzoriale se confrunta cu reale bariere sociale. Deoarece le este mai greu sa comunice, integrarea acestor copii in societate necesita un efort sustinut atat din partea lor cat si din partea comunitatii.

Orange investeste in dezvoltarea acestor copii. Deoarece resursele umane sunt cel putin la fel de importante precum cele financiare in asemenea cazuri, compania a lansat programul de voluntariat “Tu pentru comunitate”.

Desfasurare proiect:


Programul ‘Tu pentru comunitate’ a cuprins mai multe campanii:

Campania de pictura1. Campania de pictura

In anul 2004, Orange Romania a initiat o campanie de pictura  in Scoala Speciala pentru copii cu deficiente de auz din cartierul Damaroaia, Bucuresti.

Angajatii Orange au investit timp si efort pentru a schimba infatisarea scolii. Aceasta a devenit un spatiu vesel, prietenos, in care copiii se simt bine.  


2. Campania One2One

Curs de limbaj mimico-gestual One2One este o campanie prin care angajatii Orange ajuta copiii cu deficiente senzoriale sa comunice mai bine cu cei din jur, sa isi faca noi prieteni si sa isi largeasca orizontul.

100 de angajati ai companiei au urmat un curs de initiere in limbajul mimico-gestual pentru a putea interactiona eficient cu acesti copii.

Ca o prima provocare, in decembrie 2005, voluntarii au participat la serbarea de Craciun a copiilor cu deficiente de auz de la Scoala NR. 1 din Bucuresti. Angajatii Orange au realizat pentru copii si pentru parintii acestora un spectacol, folosind limbajul mimico-gestual.

3. Bazarul de Craciun

Bazarul de CraciunCa in fiecare an, in decembrie 2005, in sediile Orange s-a organizat o expozitie unde copiii cu deficiente de vedere sau auz au putut expune lucrari facute de ei: felicitari de sarbatori, ornamente de brad, desene, icoane pictate pe sticla, covorase impletite si multe alte obiecte.

Copiii s-au bucurat de oportunitatea de a se mandri cu munca lor. Angajatii Orange au vizitat in numar mare expozitia si au facut donatii. Suma stransa prin aceasta initiativa a fost destinata achizitonarii de cadouri pentru copii.

Rezultate studiu de caz:


Campania de pictura
  • 90 de angajati Orange au lucrat impreuna pentru a infrumuseta Scoala Speciala pentru copii cu deficiente de auz din cartierul Damaroaia, Bucuresti;
  • 70 de copii invata si se joaca acum intr-un mediu prietenos si vesel.
Campania One2One
  • 100 de angajati Orange au urmat cursul de initiere in limbajul mimico-gestual;
  • 700 de copii, din mai multe centre, au beneficiat de initiativa companiei;
  • 25 de reprezentanti Orange s-au implicat in Serbarea de Craciun de la Scoala nr. 1 din Bucuresti.
Bazarul de Craciun
  • Din donatiile angajatilor Orange s-au strans 53 milioane Rol. Suma a fost folosita pentru a cumpara cadouri pentru copiii cu deficiente senzoriale;
  • In expozitie au fost inscrise lucrari din 2 scoli speciale (Damaroaia, Bucuresti si Buzau).
O treime din angajatii Orange din sediile Business Park Iride, Europa House, si Pasteur se implica in actiunile de voluntariat initiate de companie.



12909

Parteneri in proiect:

  • Fundatia Light into Europe

Ti-a placut acest studiu de caz? Fii la curent cu ce publicam!


Aboneaza-te prin email sau da "Like" la Pagina de Facebook.


Citeste si alt studiu de caz din categorii similare:


Vezi profilul companiei Orange Romania

Iti recomandam si articolul:

Fundatia Orange a finantat o aplicatie care ii ajuta pe nevazatori sa calatoreasca cu Metroul

Aplicatia "Tandem Acces" a fost realizata de Asociatia Tandem in parteneriat cu Metrorex. Fundatia finantat proiectul cu 50.000 de Euro


Spune-ti si tu parerea!


Site-uri partenere
Comunicatedepresa.ro Radio Lynx Green Report StiriONG.ro