RSS LinkedIn
Lectii invatate

"Orange si ADEPT colaboreaza pentru a dezvolta o imagine de marca a zonei, care sa contribuie la crearea unei identitati pentru zona de Sud-Est a Transilvaniei. Prin intermediul programului pe care il derulam vrem sa aratam legatura dintre conservarea naturii si prosperitatea comunitatilor, dintre managementul adecvat al mediului si produsele locale de inalta calitate"

Anca Teiosanu
PR Specialist - Orange Romania

Studiu de caz: Orange-Adept Work Camp, 2005-2007

Studiu de caz din domeniul Mediu, trimis de Orange Romania (09 iul 2007)

Rezumat studiu de caz:

Orange Romania a initiat in 2005 un parteneriat cu Fundatia ADEPT pentru conservarea biodiversitatii si pentru dezvoltarea comunitatilor rurale din Sud-Estul Transilvaniei. Programul le-a oferit satenilor din zona asistenta pentru a identifica noi oportunitati de comercializare a produselor si pentru a-si diversifica activitatile economice.


Cauza sociala studiu de caz:


Satele din Sud-Estul Transilvaniei reprezinta un spatiu natural caracterizat printr-o diversitate unica a florei si a faunei.

ADEPTIn ciuda potentialului cultural si ecologic al zonei, exista o serie de factori care influenteaza negativ biodiversitatea:
  • abandonul pajistilor,
  • managementul irational al padurilor,
  • utilizarea intensiva a pesticidelor si a ingrasamintelor artificiale. Acestea distrug usor si definitiv flora si fauna bogata si polueaza apele curgatoare.
ADEPTPe langa problemele de mediu, comunitatile locale (peste 5000 de gospodarii) intampina dificultati si la nivel economic. Agricultura si mestesugaritul sunt printre putinele ocupatii care le pot aduce venituri.

Cu toate ca zona are un potential agroturistic mare, acesta nu poate fi valorificat din cauza lipsei informatiilor de specialitate si a surselor de finantare.

Desfasurare proiect:


In 2005, Orange Romania a incheiat un parteneriat cu Fundatia ADEPT. Scopul programului Orange-ADEPT a fost derularea unui set de actiuni pentru conservarea biodiversitatii din Sud-Estul Trasilvaniei si pentru dezvoltarea comunitatilor rurale din zona.

Programul a inceput in satul Saschiz, cu un proiect pilot. Cu aceasta ocazie au fost organizate  cursuri pentru comunitatea locala. Printre temele abordate s-au regasit:
  • ADEPTcontinuarea practicarii agriculturii traditionale in spiritul conservarii biodiversitatii,
  • dezvoltarea mestesugaritului,
  • infiintarea de intreprinderi mici,
  • dezvoltarea agroturismului.
Pentru fermierii din zona de Sud-Est a Trasilvaniei (localitatile Saschiz, Viscri etc.) a fost infiintat un centru de informare si educare.

Localnicii au beneficiat astfel de cursuri si de consultanta de specialitate pentru:
  • obtinerea de surse de finantare,
  • identificarea oportunitatilor de vanzare a produselor lor,
  • diversificarea activitatilor economice – agroturism, mestesugarit – in vederea obtinerii de venituri suplimentare.
O parte din cursurile organizate au fost sustinute de reprezentanti ai ONG-ului international Slow Food. Organizatia are peste 80.000 de membri in toata lumea, iar misiunea ei este sa "apere biodiversitatea produselor alimentare si sa stabileasca legaturi intre producatori, prin evenimente si targuri de specialitate". 

Orange Romania s-a implicat in program, incurajandu-si angajatii sa participe la "Orange-ADEPT work camp" – tabara de voluntariat in care acestia au putut sa afle mai multe despre comunitatile locale din zona si sa ajute la rezolvarea problemelor de mediu.

Din 2005, de la inceputul programului, Orange Romania a investit peste 170.000 de Euro in program.

Rezultate studiu de caz:


La cursurile si la sesiunile de consultanta de specialitate a participat un numar mare de membri ai celor peste 5000 de gospodarii din zona.  

Prin deschiderea unui centru de informare pentru turisti in Saschiz, localnicii isi pot comercializa mai usor produsele traditionale. In plus, un procent din profitul centrului este donat pentru fondul comunitar. Aceste resurse sunt folosite in continuare pentru organizarea de cursuri si pentru promovarea turismului in zona.

Un rezultat important este si faptul ca "Orange-ADEPT work camp" continua. In 2007, in perioada iunie-septembrie, grupe de cate 20 de angajati Orange petrec cate un week-end pe luna in satele sasesti din Transilvania. Aici au ocazia sa se implice in activitati de:
  • Voluntari ADEPTcuratenie
  • marcare a traseelor turistice
  • amenajare a zonei
In martie 2006, ADEPT a primit premiul Bucharest Business Week pentru cel mai bun proiect din Romania, in cadrul programului de Responsabilitate Sociala Corporativa.

9830

Parteneri in proiect:


Ti-a placut acest studiu de caz? Fii la curent cu ce publicam!


Aboneaza-te prin email sau da "Like" la Pagina de Facebook.


Citeste si alt studiu de caz din categorii similare:


Vezi profilul companiei Orange Romania

Iti recomandam si articolul:

Fundatia Orange a finantat o aplicatie care ii ajuta pe nevazatori sa calatoreasca cu Metroul

Aplicatia "Tandem Acces" a fost realizata de Asociatia Tandem in parteneriat cu Metrorex. Fundatia finantat proiectul cu 50.000 de Euro


Spune-ti si tu parerea!


Site-uri partenere
Comunicatedepresa.ro Radio Lynx Green Report StiriONG.ro