RSS LinkedIn
Lectii invatate

„Este o mare diferenta intre a sustine financiar un proiect ramanand in fata calculatorului, asteptand de la parteneri rezultate si a te implica efectiv in derularea lui. Am fost trainer in campusul de la Tasuleasa si voluntar la ecologizare.
Cred ca lectia pe care am invatat-o este ca trebuie sa-ti alegi, in proiecte, parteneri cu care te "asortezi”, de acelasi calibru, care vad lucrurile in acelasi mod, care au aceleasi asteptari si standarde ca tine.

Am fost o echipa sudata, alcatuita, paradoxal, din oameni din zone si cu experiente de viata extrem de diferite. Succesul s-a datorat, cred eu, faptului ca am adus fiecare din experienta proprie si ne-am completat reciproc.

Ceea ce a plecat ca un parteneriat formal intre o companie si doua organizatii neguvernamentale s-a transformat intr-o calda prietenie. Acest sentiment s-a transmis, cu siguranta, si voluntarilor cu care am lucrat.”

Irina Ionescu
Directoare de Comunicare - Coca-Cola HBC Romania

Studiu de caz: "Verde003", 2007-2008

Studiu de caz din domeniul Mediu, trimis de Coca-Cola HBC Romania (14 iul 2008)

Rezumat studiu de caz:

In 2007, Coca Cola HBC, impreuna cu asociatiile Tasuleasa Social si MaiMultVerde au initiat proiectul de ecologizare si educatie "Verde003". Peste 2.100 de voluntari ai proiectului au plantat 10.000 de copaci si au strans peste 70 de tone de gunoi de pe malurile raurilor Dorna, Bistrita si Siret.


Cauza sociala studiu de caz:


Apa poluata Apa este o resursa esentiala pentru viata. Poluarea sa are efecte distrugatoare asupra ecosistemelor. Un singur PET poate polua albia unui rau pana la 400 de ani.

Raurile din Romania „inghit” anual tone de deseuri. Actiunile de ecologizare au efect doar pe termen scurt. Pentru a fi eficiente, ele trebuie dublate de o educatie care promoveaza protejarea naturii si insusirea unei atitudini proactive fata de poluare.

Desfasurare proiect:


"Verde003" este un proiect multianual realizat de asociatiile Tasuleasa Social si MaiMultVerde, in parteneriat cu Coca-Cola HBC Romania. Obiectivul proiectului este sa protejeze cursul apei Dorna, de la izvor si pana la varsare.

Initiativa urmareste doua dimensiuni: una educationala, de voluntariat si educatie ecologica si una practica, de curatare si impadurire.

Planteaza, nu vegeta! (2007)


"Verde003" s-a lansat in 2007, in tabara de la Tasuleasa (satul Piatra Fantanele, jud. Bistrita-Nasaud). In primul an al proiectului, organizatorii au derulat campania "Planteaza, nu vegeta!" menita sa atraga atentia asupra pericolelor defrisarii excesive.

Pe 18 august, voluntarii au construit in tabara Tasuleasa un sat in miniatura si au simulat o inundatie la scara redusa, folosind o tona de apa. Inundatia simbolica a satului miniatural a tras un semnal de alarma asupra efectelor dezastruoase ale ploilor in zonele in care copacii au fost taiati abuziv.

Pe locul satului distrus, actorul Marcel Iures a sadit, simbolic, primul puiet de pin.

Intre 2 si 6 octombrie, versantul muntos defrisat din zona Dorna Candrenilor, Muntii Calimani, a fost reimpadurit prin plantarea a 10.000 de puieti. La actiunea de plantare au participat 80 de tineri din Bistrita si Dorna, zece copii ai angajatilor Coca-Cola HBC si zece voluntari din Germania. Puietul cu numarul 10.000 a fost plantat de presedintele Traian Basescu.

Alin Ulhman UseriuAlin Ulhman Useriu, Presedintele Asociatiei Tasuleasa Social, a vorbit despre cat de importanta este actiunea de plantare, atat pentru natura, cat si pentru dezvoltarea personala a voluntarilor:

"Trebuie sa fim constienti ca un brad controleaza o tona de apa, taierea a 300 de brazi inseamna 300 de tone de apa care vor ajunge intr-o albie si vor lua o casa. Noi, la Tasuleasa, nu plantam copaci. Puietii nostri sunt, de fapt, acesti tineri, noi plantam oameni."

Sa fie limpede! (2008)


actiune_bicaz_th.jpgIn al doilea an de existenta, proiectul "Verde003" a continuat cu actiunea de ecologizare "Sa fie limpede!”. Aceasta a constat in curatarea malurilor raurilor Dorna, Bistrita si Siret.

Intr-o prima etapa (martie si aprilie), Caravana "Verde003" a pornit la drum, propunandu-si sa recruteze si sa formeze cel putin 500 de voluntari care sa stranga 50 de tone de gunoi.

Caravana "Verde003" a trecut prin Vatra Dornei, Bicaz, Piatra Neamt, Buhusi, Bacau, Adjud, Marasesti, Focsani si Galati. Organizatorii au impartit pliante informative, reusind sa recruteze peste 1.200 de voluntari, cu 700 mai multi decat se estimase initial. Alti voluntari s-au inscris pe site-ul proiectului sau au venit direct la actiunile de curatare.

Pana la final, organizatorii au reusit sa mobilizeze in jur de 2.000 de tineri si sa adune peste 70 de tone de deseuri.

brosura_exterior_th.jpg brosura_interior_th.jpg

Dintre voluntari, au fost selectati 130 de lideri pentru a fi formati ulterior la campusul de la Tasuleasa. Intreg programul de pregatire a fost gandit sa le ofere acestor voluntari cunostintele necesare conducerii unei echipe, in perspectiva punerii bazelor unei organizatii neguvernamentale.

Doi noi parteneri s-au alaturat organizatorilor: Kiss Fm si SMURD. Kiss Fm a promovat proiectul in orasele in care s-au derulat activitatile de recrutare si ecologizare. Reprezentantii SMURD i-au instruit pe voluntari cu privire la notiuni de prim ajutor si supravietuire. Totodata, ei au fost prezenti si pe perioada campaniei de curatenie, pentru a acorda asistenta in caz de nevoie.

Instruirea a luat sfarsit la finele lunii mai, moment in care a luat startul campania de ecologizare a albiilor raurilor Dorna, Bistrita si Siret.

training_th.jpg
roata_piatra_neamt_th.jpg
Bicaz

Campania "Verde003" a luat sfarsit la Galati pe 5 iunie, de Ziua Mediului, in prezenta unor personalitati din politica, sport si mass-media.

Succesul campaniei s-a datorat si folosirii de catre organizatori a unor tactici inovative:
  • implicarea unor personalitati publice cunoscute, mizandu-se astfel pe puterea exemplului personal: presedintele Traian Basescu, Excelenta Sa Nicolae, nepotul Majestatii Sale Regele Mihai I, Korodi Attila (Ministrul Mediului si Dezvoltarii Durabile), Marcel Iures, Catalin Stefanescu, Radu Naum, Ada Milea, Amalia Enache, Ivan Pataichin;
  • dragos_bucurenci_si_korodi_attila_la_curatenie_th.jpgutilizarea Internetului in mobilizarea si motivarea continua a voluntarilor recrutati, prin intermediul forumului gazduit pe platforma Verde003 si a continutului actualizat zilnic;
  • mediatizarea intensa prin intermediul presei locale si a televiziunilor cu acoperire nationala pentru a sensibiliza si implica actorii locali in comunitatile in care se derulau activitatile proiectului;
  • oferirea unui concert gratuit pentru voluntari la finalul fiecarei zile.
Calin Dragan, Director General Coca-Cola HBC a subliniat importanta apei, atat pentru afacerea pe care o conduce, cat si pentru mediul inconjurator:
Calin Dragan
„Noi credem cu tarie ca ceea ce este bun pentru angajatii nostri, pentru comunitatile in care lucram si pentru mediul inconjurator este benefic si pentru activitatea noastra. Suntem responsabili fata de resursele naturale si in special fata de apa, deoarece pe calitatea ei se bazeaza intregul sistem Coca-Cola.”


Despre Verde 003, Dragos Bucurenci, Director al Organizatiei MaiMultVerde, a declarat:
Dragos Bucurenci
”Cei mai multi romani sarbatoresc 1 mai, Ziua Internationala a Muncii, iesind la picnic. Prin contrast, noi ne-am propus sa celebram 5 iunie, Ziua Internationala a Mediului, prin munca. Viitorul Romaniei depinde de proportia pe care vom sti s-o mentinem intre picnicari si voluntari”.


La randul sau, Attila Korodi, Ministrul Mediului si Dezvoltarii Durabile, a spus:
Attila Korodi
”Eu nu cred intr-o Romanie in care doar institutiile fac treaba, ci intr-una in care noi toti ne facem treaba. Am vazut la un moment dat in Bucuresti un sofer aruncand pe geamul masinii o punga de gunoi, i-am atras atentia ca asa ceva nu se face si a parut sa se simta prost. Daca si tinerii vor face acelasi lucru cu parintii, vecinii sau cu oricine care arunca gunoiul pe jos, noi toti vom avea de castigat si asta este Romania in care eu cred.”

Rezultate studiu de caz:


In cei doi ani de existenta, proiectul "Verde003" a avut numeroase rezultate:
  • final_th.jpg10.000 de puieti de pin plantati pe versantul muntos defrisat din zona Dorna Candrenilor;
  • peste 70 de tone de gunoaie stranse din albiile raurilor Dorna, Bistrita si Siret in noua orase; 
  • peste 2100 de voluntari mobilizati la actiunile de ecologizare;
  • 130 de tineri lideri formati la sesiunile de training de la Tasuleasa;
  • obtinerea sprijinului unor personalitati publice de prim rang pentru proiect: presedintele Traian Basescu, Excelenta Sa Nicolae, nepotul Majestatii Sale Regele Mihai I, Korodi Attila, Ministrul Mediului si Dezvoltarii Durabile, Marcel Iures, Catalin Stefanescu, Radu Naum, Ada Milea, Amalia Enache, Ivan Pataichin);
  • aproximativ  200 de aparitii in presa centrala si locala scrisa, audiovizuala si online, inclusiv in medii de maxima audienta sau destinate publicului de elita: Jurnalul TVR, Stirile PRO TV, Stirile Realitatea TV, Duminica in familie – Antena 1, Garantat 100% - TVR1, Linia Verde – TVR1, Focus Prima TV, stiri si emisiuni difuzate de posturile de radio Guerilla, Kiss FM si Radio Romania Actualitati, Academia Catavencu, Dilema Veche, www.hotnews.ro , www.bucurenci.ro ); 
  • o mentiune speciala la Gala Societatii Civile;
  • 5.000 de obiecte promotionale realizate si distribuite (sepci, tricouri, afise, brosuri, machete de presa).
La nivelul companiei Coca-Cola HBC, "Verde003" a insemnat:
  • cresterea cu 30% a comunicarii interne in perioada derularii proiectului;
  • cresterea angajamentului colegilor fata de strategia companiei si fata de activitatea Departamentului de Relatii Publice si Comunicare, care a coordonat proiectul: 23 de colegi au solicitat includerea lor in proiect.

7935

Parteneri in proiect:

Asociatia MaiMultVerde
Asociatia Tasuleasa Social
Asociatia Salvati Dunarea si Delta
Televiziunea Romana
Kiss FM
SMURD

Ti-a placut acest studiu de caz? Fii la curent cu ce publicam!


Aboneaza-te prin email sau da "Like" la Pagina de Facebook.


Citeste si alt studiu de caz din categorii similare:


Vezi profilul companiei Coca-Cola HBC Romania

Iti recomandam si articolul:

Fundatia Orange a finantat o aplicatie care ii ajuta pe nevazatori sa calatoreasca cu Metroul

Aplicatia "Tandem Acces" a fost realizata de Asociatia Tandem in parteneriat cu Metrorex. Fundatia finantat proiectul cu 50.000 de Euro


Spune-ti si tu parerea!


Site-uri partenere
Comunicatedepresa.ro Radio Lynx Green Report StiriONG.ro