RSS LinkedIn
Lectii invatate

"Am invatat ca esentiali in reusita unui astfel de proiect sunt partenerii. In implementarea in Romania a "cartii Dunarii albastre", Coca-Cola HBC Romania a beneficiat de expertiza in materie de probleme de mediu a Ministerului Mediului, a organizatiilor neguvernamentale Salvati Dunarea si Delta si MaiMultVerde, dublate de experienta in dezvoltare educationala a Ministerului Educatiei si Cercetarii si a Fundatiei Codecs. Contributia acestora la succesul proiectului a fost decisiva in aspectele de management al proiectului si comunicare."

Janina Radulescu
Internal Communication Coordinator - Coca-Cola HBC Romania

Studiu de caz: Cartea Dunarii albastre

Studiu de caz din domeniul Educatie, trimis de Coca-Cola HBC Romania (20 ian 2009)

Rezumat studiu de caz:

Proiectul si-a propus sa educe elevii din localitatile dunarene in spiritul protejarii apelor si a mediului. Organizatorii au inclus in programa scolara un curs optional dedicat protectiei Dunarii. De asemenea, au creat un set de materiale educative care sa-i inspire atat pe cei care predau cursul cat si pe cei care il urmeaza.


Cauza sociala studiu de caz:


De mai multi ani, Dunarea se confrunta cu probleme semnificative de poluare. Deversarea apelor industriale, a apelor uzate orasenesti sau depozitarea gunoiului menajer pe diguri au efecte distrugatoare asupra ecosistemelor dunarene si a calitatii apei. (Conform Comisiei Internationale pentru Protectia Fluviului Dunarea)

Pentru a proteja resursele naturale de apa si pentru a salva Dunarea de la a deveni un fluviu foarte poluat, Coca-Cola Hellenic a sprijinit programul "cartea Dunarii albastre". Prin activitatile acestuia, compania si-a propus sa educe populatia dunareana si sa o invete sa respecte bogatiile naturale ale Dunarii.

Desfasurare proiect:


"Cartea Dunarii albastre" este varianta romaneasca a programului international Danube box. Acesta a aparut ca urmare a unui parteneriat incheiat in 2006 intre Comisia Internationala pentru Protectia Fluviului Dunarea (ICPDR) si Sistemul Coca-Cola. Parteneriatul isi propune:
  • sa atraga atentia publicului asupra elementelor unice de flora si fauna ale fluviului Dunarea;
  • sa arate valoarea economica si culturala a Dunarii;
  • sa prezinte problemele de protectia mediului de pe cursul Dunarii.
"Danube box" si-a ales ca public tinta tinerii din localitatile dunarene, pentru ca ei sunt cei mai interesati de problemele de mediu si cei mai activi in raspandirea mesajelor. Pentru ei, in toate cele cinci tari care implementeaza programul (Austria, Germania, Ungaria, Serbia si Romania), s-a introdus o disciplina optionala despre protectia Dunarii si s-a conceput un set de materiale educative.

In Romania, "cartea Dunarii albastre" a debutat in primavara lui 2007 prin selectarea unei organizatii neguvernamentale care sa asigure implementarea proiectului la nivel national. A fost aleasa Asociatia Salvati Dunarea si Delta, un partener traditional al Coca-Cola HBC Romania la acea data. Ulterior, implementarea programului a fost preluata de Asociatia MaiMultVerde.

Parteneriat cu Ministerul Educatiei si Cercetarii si Ministerul Mediului si Dezvoltarii Durabile


Pentru a asigura buna desfasurare a programului, Asociatia MaiMultVerde a stabilit un parteneriat cu Ministerul Educatiei si Cercetarii. Astfel, "cartea Dunarii albastre" a devenit disciplina optionala pentru elevii claselor VI-VII. Ea a fost implementata in 22 de scoli din localitati riverane Dunarii.

Fiecare scoala a desemnat un profesor-indrumator. In perioada martie-mai 2008, cei 22 de profesori alesi au urmat 3 cursuri de pregatire. Pentru a pastra legatura simbolica cu Dunarea, cursurile au fost organizate in Drobeta Turnu Severin, Giurgiu si Murighiol. Sesiunile de formare ale profesorilor au avut loc cu sprijinul Fundatiei CODECS pentru Leadership

Totodata, a fost incheiat si un parteneriat cu Ministerul Mediului si Dezvoltarii Durabile. Acesta si-a folosit expertiza pentru traducerea si adaptarea setului international de materiale educative al programului.

Setul educational Danube box Setul educational cuprindea:
  • un manual al profesorului;
  • un CD-ROM interactiv;
  • o harta a bazinului dunarean;
  • un pachet de carti de joc cu plante si animale dunarene.
Caietul elevuluiPe langa aceste materiale, in Romania a fost conceput si un al cincilea material: "Caietul elevului". El prezinta informatii despre Dunare, poluare si protectia mediului. Totodata, contine jocuri si activitati prin intermediul carora elevii pot intelege mai usor subiectele studiate.

Lansarea "cartii Dunarii albastre"


Lansarea oficiala a programului s-a facut cu prilejul Zilei Internationale a Dunarii, pe 29 iunie 2008, la Muzeul Taranului Roman din Bucuresti.

In cadrul evenimentului de lansare, elevii au tinut politicienilor o lectie deschisa despre protectia apei. Au participat Daciana Sarbu, europarlamentar, Victor Ponta, deputat PSD de Gorj, Nicolae Idu, Seful Reprezentantei Comisiei Europene la Bucuresti, Lucia Ana Varga, Secretar de Stat in Ministerul Mediului si Dezvoltarii Durabile, Sulfina Barbu, europarlamentar, Excelenta Sa Martin Eichtinger, Ambasadorul Austriei in Romania. "Maestrul de ceremonii" al lectiei de ecologie a fost directorul MaiMultVerde, Dragos Bucurenci.

Lectie deschisa despre protectia apei
Intrebari pentru participantii la lectia deschisa
Audienta de la lectia deschisa
Daciana Sarbu si Victor Ponta Promisiunile politicientilor pentru protectia apelor Premierea politicienilor

Campanie de comunicare interna la Coca-Cola


Cu o saptamana inainte de lansarea oficiala a programului, in sediul Coca-Cola s-a desfasurat o campanie de comunicare in randurile angajatilor. Aceasta a constat in:
  • e-mailuri cu sfaturi despre cum se poate reduce consumul de apa;
  • postere si stikere pe aceeasi tema in zonele in care se consuma apa (toalete, bucatarii, cantine);
  • materiale despre programul "cartea Dunarii albastre" publicate in revista interna a companie.

Rezultate studiu de caz:


  • 22 de scoli dunarene implicate in proiect;
  • 22 de profesori formati pentru predarea disciplinei optionale;
  • 840 de elevi care urmeaza aceasta disciplina optionala;
  • 100 de seturi educationale tiparite si distribuite in scoli, inspectorate, directii regionale ale Autoritatii Nationale Apele Romane, Coca-Cola HBC si ale altor ONG-uri de profil interesate de proiect;
  • 1.000 de exemplare ale Caietului elevului distribuite in scoli;
  • In competitia organizata de Liga Americana a Profesionistilor in Comunicare, "2008 Spotlight Awards Print, Video and Web", “Caietul elevului" s-a clasat printre cele mai bune materiale de comunicare din 1.256 de proiecte inscrise din 10 tari, fiind apreciat pentru grafica, creativitate, relevanta si claritatea mesajului;
  • aproximativ 40 de aparitii in presa centrala si locala scrisa, audiovizuala si online. 

9302

Parteneri in proiect:


Ti-a placut acest studiu de caz? Fii la curent cu ce publicam!


Aboneaza-te prin email sau da "Like" la Pagina de Facebook.


Citeste si alt studiu de caz din categorii similare:


Vezi profilul companiei Coca-Cola HBC Romania

Iti recomandam si articolul:

Fundatia Orange a finantat o aplicatie care ii ajuta pe nevazatori sa calatoreasca cu Metroul

Aplicatia "Tandem Acces" a fost realizata de Asociatia Tandem in parteneriat cu Metrorex. Fundatia finantat proiectul cu 50.000 de Euro


Spune-ti si tu parerea!


Site-uri partenere
Comunicatedepresa.ro Radio Lynx Green Report StiriONG.ro