RSS LinkedIn
Lectii invatate

"Cel mai mare castig pe care il ai dupa ce participi la programul YouthBank este ca iti schimbi perceptia despre ce pot sa faca niste copii daca le oferi cadrul si mijloacele. Am invatat ca trebuie sa-i implici pe tineri in problemele cotidiene si nu sa-i tii la distanta, din dorinta de a-i proteja sau din prejudecata. YouthBank nu este un joc: problemele sunt reale, copiii le-au identificat ca fiind importante si au gasit si solutii prin care sa le amelioreze."

Adela Jansen
Director Executiv Resurse Umane - BRD-Groupe Societe Generale

Studiu de caz: YouthBank Cluj - editia 2007

Studiu de caz din domeniul Educatie, trimis de BRD-Groupe Societe Generale (15 iul 2008)

Rezumat studiu de caz:

YouthBank este un program adresat liceenilor din Cluj, care isi propune sa le dezvolte acestora abilitatile de project management si sa ii invete sa se implice in rezolvarea problemelor comunitatii. Liceenii strang fonduri din comunitate si apoi finanteaza proiecte sociale propuse de alti liceeni.


Cauza sociala studiu de caz:


Adolescentii sunt poate categoria de varsta cel mai putin implicata in viata comunitatii. Liceenii nu sunt incurajati sa se implice in proiecte care sa aduca beneficii comunitatii in care traiesc, cu atat mai putin sa creeze ei insisi astfel de proiecte.


Desfasurare proiect:


YouthBank   este un program prin care sunt stranse fonduri si sunt finantate initiative sociale propuse si implementate de liceeni din Cluj-Napoca.

Nucleul organizatoric al fiecarei editii este format dintr-o echipa de liceeni (numita Echipa YouthBank). Acestia sunt recrutati si instruiti la inceputul proiectului. Prima lor sarcina este sa organizeze o campanie de strangere de fonduri in randurile comunitatii locale.

Cu banii stransi, la care se adauga o sponsorizare oferita de BRD, se formeaza un fond de finantare. Acesta este alocat, in urma unei licitatii, pentru proiecte sociale propuse de alte echipe de liceeni din Cluj-Napoca.

YouthBank a fost lansat in 2006 de Asociatia pentru Relatii Comunitare. BRD - Groupe Société Générale este partener principal al proiectului inca de la inceput, oferind suport financiar si programe de educatie bancara pentru liceeni.

Prima editie a programului s-a desfasurat pe parcursul anului scolar 2006 - 2007.

Formarea Echipei YouthBank


Prima etapa a fost recrutarea liceenilor clujeni care urmau sa formeze Echipa YouthBank – nucleul organizatoric al proiectului. Elevii s-au inscris individual. Dintre ei, organizatorii au selectat 13. Criteriile de selectie au fost: creativitatea, abilitatile de comunicare si abilitatile de  management de proiect.

Cei 13 tineri au participat la sesiuni de teambuilding si la traininguri de initiere si gestionare de proiecte. De asemenea, organizatorii le-au impartasit din secretele unei campanii de fund raising de succes.

Campania de strangere de fonduri


Echipa YouthBank a avut apoi sarcina de a organiza o campanie de strangere de fonduri din comunitate.

Campania s-a desfasurat in luna noiembrie si a avut trei componente:
  • poster coravanzarea de felicitari si calendare YouthBank in scoli, licee si companii locale;
  • organizarea actiunii “Ora YouthBank in Cora”. Liceenii, pozitionati in dreptul caselor de marcat, au oferit asistenta clujenilor la incarcarea cumparaturilor in cosuri. In acelasi timp, le-au povestit despre proiect si despre modalitatile in care pot sustine aceasta initiativa;
  • Dineul “Tinerii clujeni va servesc arta la cina”. Evenimentul a constat intr-o expozitie cu vanzare a 22 de lucrari facute de elevii Liceului de Arta din Cluj-Napoca.
Cei 13 liceeni au reusit sa adune 5.000 RON. BRD a contribuit la aceasta suma cu alti 9.000. Astfel, a fost constituit un fond total de 14.000 RON care urma sa fie folosit pentru finantarea proiectelor pe care le propuneau liceenii clujeni.

Concurs de proiecte sociale pentru liceenii clujeni


La inceputul anului 2007 a fost lansat concursul de proiecte propuse de liceeni. Dupa o evaluare a aplicatiilor, la care a participat si Echipa YouthBank, 15 proiecte au primit finantare. Suma maxima acordata fiecarui proiect a fost de 1.000 RON. Printre proiectele finantatate se numara si:
  • “Daruieste si zambeste!”, propus de echipa “Inimi pentru Inimi” din Grupul Scolar Forestier. Proiectul a urmarit sa creasca gradul de integrare socio-afectiva al persoanelor aflate in dificultate.
  • “Festivalul Inghetatei”, propus de echipa “Info Team” din Liceul de Informatica “Tiberiu Popoviciu”. Echipa a vrut sa stranga fonduri pentru a le dona Centrului de plasament Nr.1 “Prichindel”.
  • “Workshop-Educatie sexuala”, propus de echipa “Speranta” din Colegiul National “George Baritiu”. Scopul proiectului era sa ii informeze pe tineri despre riscurile care apar odata cu inceperea vietii sexuale.
  • “De ziua ta, fii tu invingatorul....hai la joaca!”, propus de echipa Mirakolix Junior ” din Colegiul National “George Cosbuc”. Cu ocazia Zilei Copilului, liceenii au vrut sa le ofere copiilor institutionalizati cateva clipe de fericire.

Fotografii din proiectele implementate de liceenii clujeni


Daruieste si zambeste
Festivalul inghetatei
Ziua copilului
Workshop cu tema

Dupa implementarea celor 15 proiecte, acestea au fost evaluate. Liceenii care s-au implicat in derularea lor au fost premiati in cadrul unei Festivitati.

Rezultate studiu de caz:


Programul YouthBank este in primul rand o experienta de dezvoltare personala pentru liceeni. Prin implicarea directa in actiuni comunitare, ei castiga incredere in fortele proprii, dobandesc abilitati de comunicare, negociere, administrare financiara si conducere.

Ca urmare a editiei 2007 a YouthBank:
  • 15 proiecte sociale au primit finantare;
  • au fost stranse donatii de 14.000 RON de la companii si persoane fizice, in urma campaniei de colectare de fonduri. Aceasta a fost derulata de Echipa YouthBank, formata din 13 liceeni.
Programul a castigat Premiul I la sectiunea Comportament Civic si Participare Publica, in cadrul Galei Societatii Civile 2007.

6983

Parteneri in proiect:


Ti-a placut acest studiu de caz? Fii la curent cu ce publicam!


Aboneaza-te prin email sau da "Like" la Pagina de Facebook.


Citeste si alt studiu de caz din categorii similare:


Vezi profilul companiei BRD-Groupe Societe Generale

Iti recomandam si articolul:

Fundatia Orange a finantat o aplicatie care ii ajuta pe nevazatori sa calatoreasca cu Metroul

Aplicatia "Tandem Acces" a fost realizata de Asociatia Tandem in parteneriat cu Metrorex. Fundatia finantat proiectul cu 50.000 de Euro


Spune-ti si tu parerea!


Site-uri partenere
Comunicatedepresa.ro Radio Lynx Green Report StiriONG.ro