RSS LinkedIn
Lectii invatate

Copiii pe care i-am intalnit sunt niste persoane minunate - caldurosi, plini de viata si de optimism. Am petrecut o zi vesela si insorita datorita lor si sunt sigura ca vor deveni oameni de admirat pentru ca au pornit cu siguranta pe drumul cel bun. Abia astept sa ii reintalnesc!

Nemre Narcisa Chamas
voluntar - BRD-Groupe Societe Generale

Studiu de caz: Saptamana Solidaritatii, 2010

Studiu de caz din domeniul Educatie, trimis de BRD-Groupe Societe Generale (02 sep 2010)

Rezumat studiu de caz:

BRD si-a implicat 4.100 de angajati in sprijinirea unor cauze legate de educatia copiilor defavorizati sau talentati, organizand actiuni de amploare la nivel national. Angajatii au donat peste 6.400 de ore de voluntariat si au strans 38.000 euro in beneficiul a 6 ONG-uri partenere.


Cauza sociala studiu de caz:


In 2010, pentru al doilea an consecutiv, Grupul Société Générale a organizat o ampla serie de actiuni, cu scopul de a demonstra dimensiunea implicarii in comunitate a filialelor sale, cat si a celor peste 120.000 de angajati din toata lumea.
Site-ul Citizen Commitment Week prezinta actiunile derulate in toate tarile in care e prezent Grupul si rezultatele lor
Actiunile s-au desfasurat intre 10 si 18 iunie, sub numele de “Saptamana Solidaritatii” (respectiv Citizen Commitment Week).

Fiecare tara a avut libertatea sa-si aleaga propriile actiuni, insa conceptul a fost acelasi: “Angajatii SG doneaza cat mai multe ore de voluntariat in beneficiul unor ONG-uri partenere, respectiv a cauzelor promovate de acestea.

Desfasurare proiect:


In Romania, BRD - Groupe Société Générale a ales sa desfasoare toate actiunile sub motto-ul: “Investim in educatie si talent”. In consecinta, banca a selectat ONG-uri partenere care impartasesc 2 cauze apropiate: “accesul la educatie al copiilor defavorizati” si “promovarea tinerelor talente”.

Poster afisat in toate agentiile BRD din taraCa si la editia din 2009, principala actiune de voluntariat s-a desfasurat la nivel national, in beneficiul UNICEF.

In plus, au fost organizate 6 actiuni punctuale (4 in Bucuresti, una in Timisoara si una in Iasi).

Actiunile s-au derulat in beneficiul a 5 programe ONG, majoritatea finantate prin “Schimba un destin. Da valoare unei vieti” - programul de donatii salariale al angajatilor BRD. Ele au fost deci si o oportunitate pentru angajati sa intre in contact si sa ii cunoasca personal pe copiii si tinerii beneficiari ai proiectelor pentru care doneaza.

1. Fund-raising pentru programul UNICEF de prevenire a abandonului scolar


Campania “Viitorul incepe la scoala” a fost promovata in toate cele peste 900 de agentii BRD din tara. Consilierii de clientela din front-office au purtat insigne albastre UNICEF, iar in agentii au fost postate afise cu vizualul campaniei si sticker-e UNICEF.

Misiunea angajatilor BRD, in calitate de “voluntari”, a fost sa-i convinga pe clienti sa devina donatori pe termen lung pentru UNICEF.  Ei au avut o pagina dedicata pe site-ul intern al bancii, de unde puteau accesa si descarca formularele tipizate UNICEF (de plata programata si pentru donatii la ghiseu), special concepute, precum si ghidul de abordare a clientilor.

Anuntul intern al campaniei, trimis pe email.
Imagine dintr-o agentie BRD, cu afisul campaniei pus vizibil la ghiseu
Formularele pretiparite de donatie: formularul pentru plati programate (stanga) si formularul simplu de depunere numerar la casierie (dreapta)
Anuntul intern al
campaniei, trimis pe email.
Imagine dintr-o
agentie BRD
Formularele pretiparite
de donatie

Pentru a recompensa implicarea angajatilor care conving cei mai multi clienti, campania a fost organizata sub forma unui concurs intern. Castigatorii au fost cei din Grupul BRD Ploiesti, care au convins  2.100 clienti ai bancii sa doneze 37.500 de lei pentru UNICEF. Gheorghe Hagi, ambasador UNICEF, ii va felicita personal pe cei mai activi dintre voluntarii BRD, in cadrul unui eveniment dedicat lor.

In total, la campania de fund-raising pentru UNICEF au participat peste 4.000 de angajati BRD din toata tara, care au donat 6.000 de ore de voluntariat.

2. Expozitia si concertul bursierilor "Tinere talente"

 
Prin programul “Tinere Talente”, Fundatia Principesa Margareta a Romaniei acorda burse unor tineri talentati, dar pe care lipsurile materiale ii impiedica sa-si dezvolte potentialul artistic. In 2010, 10 muzicieni si 10 artisti plastici au primit burse  (vezi prezentari artisti plastici si  prezentari muzicieni).

In “Saptamana Solidaritatii”, BRD a creat un eveniment special pentru promovarea tinerilor artisti in fata angajatilor. 30 de lucrari realizate de 9 tineri artisti plastici au fost expuse timp de o luna in spatiul expozitional de la parterul sediului central din Bucuresti (Turnul BRD).

Publicul format din angajati si membri ai conducerii BRD o aplauda pe soprana Adelina Diaconu (22 de ani) bursiera 'Tinere Talente' La vernisajul expozitiei, 3 dintre bursierii muzicieni (un violonist de 14 ani, o pianista de 21 de ani si o soprana de 22 de ani) au oferit un mic moment muzical. Au fost prezenti 60 de angajati, inclusiv Guy Poupet, presedintele BRD si alti membrii ai conducerii. Acestia i-au felicitat si au discutat cu tinerii, ceea ce a reprezentat un moment deosebit pentru ei.  

Timp de o luna, cat a ramas expozitia deschisa, angajatii au fost incurajati sa cumpere tablourile expuse. La final, 7 lucrari au fost cumparate, suma stransa pentru tinerii artisti fiind de 3.000 RON.

Anuntul intern despre vernisaj, trimis pe email.
Anunt intern, ulterior vernisajului, care ii incurajeaza pe angajati sa cumpere tablourile expuse.
4 dintre lucrarile tinerilor artisti cumparate de angajatii BRD
Anuntul intern despre vernisaj, trimis pe email. Anunt intern, ulterior vernisajului, care ii incurajeaza pe angajati sa cumpere tablourile expuse. 4 dintre lucrarile tinerilor artisti cumparate de angajatii BRD.

3. Voluntariat pentru a le oferi momente deosebite unor copii dezavantajati


Prin programul Fiecare copil in scoala, din zona Pangarati, Asociatia Ovidiu Rom are in grija 42 de copii din familii afectate de saracia extrema. Toti locuiesc in aceeasi zona din cartierul Salaj, majoritatea pe o strada neasfaltata, fara apa curenta; locuintele lor sunt mai degraba niste baraci si de multe ori intreaga familie doarme intr-o singura camera. Prin programul de after school, Ovidiu Rom ii incurajeaza pe acesti copii sa mearga la scoala, ii ajuta sa-si faca temele si sa lucreze la calculator, scopul acestui program fiind depasirea decalajului educational generat de conditia lor sociala.

Voluntarii BRD si ai filialei BRD Finance si-au propus sa ii cunoasca pe acesti copii si, la randul lor, sa-i incurajeze sa nu abandoneze scoala.

Angajatii BRD i-au dus pe copiii de la Ovidiu Rom intr-o vizita la Muzeul Satului, dupa care au citit impreuna o poveste Copii au fost incurajati sa exploreze lumea de dincolo de spatiul cunoscut al cartierului si au fost insotiti intr-o vizita la Muzeul Satului. Aici, fiecare voluntar BRD a avut in grija un copil. Pentru inceput, au vizitat Muzeul si s-au imprietenit. Dupa-amiaza au citit impreuna o poveste. Copiii au inteles astfel ca daca vor continua sa citeasca si sa invete, vor avea parte de experiente frumoase ca aceasta calatorie.

Vizitele s-au organizat pe parcursul a doua zile. S-au implicat 23 de angajati, care au donat 150 de ore de voluntariat.

4. Un tur de o zi in companie, pentru 23 de liceeni, membri YouthBank


YouthBank este un program care ii invata pe liceeni sa se implice si sa coordoneze proiecte comunitare. Tinerii beneficiari ai YB sunt bine instruiti in toate domeniile managementului de proiect, de la fund-raising, la comunicare sau management financiar.

BRD a invitat 23 dintre acesti liceeni, din 6 orase din tara, sa faca un tur de o zi in sediul central al bancii, sa discute cu angajatii, sa invete de la ei, sa inteleaga cum functioneaza departamentele etc.

Vizita liceenilor beneficiari Youth Bank in sediul banciiTinerii s-au aratat extrem de interesati de intalnirile pe care le-au avut, fie ca a fost vorba de membrii departamentului de strategie si marketing, de cei de la resurse umane sau de la piete financiare. Au pus intrebari, au impartasit experiente din proiectele lor sau i-au urmarit pe angajatii BRD desfasurandu-si activitatea.

In discutiile cu liceenii s-au implicat 20 de angajati, care au donat 20 de ore de voluntariat.      

5. Voluntariat la Timisoara in beneficiul unui centru pentru tinere abuzate


Casa Debora a Fundatiei Missio Link International din Timisoara este un centru de adapost si consiliere, care are in grija 26 de fete, victime ale abuzurilor sexuale si/sau fizice, cu varste cuprinse intre 10 si 20 ani. Fetele sunt ajutate sa iasa din starea de vulnerabilitate in care se afla, participa la sedinte de psihoterapie si sunt asistate in permanenta de mame sociale. Sunt sprijinite sa mearga la scoala, iar cele mai mari urmeaza scoli de meserii , liceul la zi sau merg la facultate.

Voluntarii BRD din Timisoara si-au propus sa le cunoasca atat pe tinere, cat si pe oamenii implicati in acest centru, finantat prin programul “Schimba un destin. Da valoare unei vieti”

O parte din ei au ajutat la renovarea mansardei si la amenajarea unor noi camere, deoarece centrul primise recent mai multe fetite in grija. O alta parte s-au intalnit cu fetele care erau deja capabile sa duca o viata independenta si gata sa paraseasca Casa Debora, si le-au tinut training-uri despre managementul finantelor personale.

In actiuni s-au implicat 15 angajati, care au donat 55 de ore de voluntariat.

Voluntari BRD ajutand la renovarea mansardei centrului
2 fetite beneficiare ale centrului, in camera lor recent renovata
Voluntari BRD invatandu-le pe fetele mai mari  sa-si administreze bugetul personal
Voluntari BRD ajutand la renovarea mansardei centrului 2 fetite beneficiare ale centrului, in camera lor recent renovata Voluntari BRD invatandu-le pe fetele mai mari sa-si administreze bugetul personal

6. Infiintarea a 2 centre after-school pentru copiii cu parinti plecati la munca in strainatate


Singur Acasa este un program al Asociatiei Alternative Sociale, care se adreseaza copiilor ai caror parinti au plecat la munca in strainatate. Acesti copii trec prin situatii foarte dificile, traiesc stari de frustrare si auto-invinovatire, sunt in pericol sa abandoneze scoala, pot deveni victime ale expolatarii prin munca sau ale abuzurilor, iar unii dintre ei, pot comite gesturi extreme.
Anunt intern, trimis pe email, despre colecta organizata pentru amenajarea celor doua centre after-school.
Alternative Sociale intentioneaza sa infiinteze 2 centre after-school pentru astfel de copii, in 2 comune foarte sarace, din judetul Iasi. Scopul centrelor este de a-i indeparta pe copii de riscurile la care sunt expusi in afara scolii. Ei pot citi, pot desena, isi pot face lectiile si se pot juca impreuna; sunt vizitati de un asistent social sau de un psiholog care ii ajuta sa-si exprime si sa-si depaseasca frustrarea; au calculatoare si pot comunica prin internet cu parintii lor etc.

Angajatii BRD din Iasi au participat la amenajarea celor 2 centre after-school. Pentru a ajuta acest proiect, angajatii bancii din Bucuresti si din Iasi si ai filialelor BRD Fond de Pensii si BRD Asigurari de Viata au organizat o colecta de carti, rechizite si jocuri, pentru dotarea celor doua centre.

In plus, 10 angajati din Iasi au participat personal la amenajarea centrelor si au donat un numar de 50 de ore de voluntariat.

Rezultate studiu de caz:


  • 4.100 de angajati BRD s-au implicat ca voluntari;
  • 6.400 de ore de voluntariat au fost donate (cifra reprezinta 25% din numarul total de ore donate de toti angajatii Societe Generale, din cele 43 de tari implicate);
  • 38.000 de euro au fost stransi prin toate actiunile din cadrul proiectului, inclusiv prin donatiile angajatilor;
  • 3.200 de clienti BRD au fost convinsi sa devina donatori pentru UNICEF, dintre care 700 donatori pe termen lung;
  • 23.000 euro este suma care va fi stransa de UNICEF din donatiile clientilor BRD, in urmatoarele 12 luni; 
Programul de donatii salariale 'Schimba un destin. Da valoare unei vieti'
  • 100 de angajati au avut ocazia sa-i cunoasca pe copiii beneficiari ai programului de donatii salariale "Schimba un destin. Da valoare unei vieti". Asa cum multi dintre ei au declarat, experienta voluntariatului i-a facut sa-si doreasca sa se implice si mai mult, convingand si alti colegi sa devina donatori in program.

7016

Parteneri in proiect:


Ti-a placut acest studiu de caz? Fii la curent cu ce publicam!


Aboneaza-te prin email sau da "Like" la Pagina de Facebook.


Citeste si alt studiu de caz din categorii similare:


Campanii sociale | Voluntariat | Fundraising | Implicare in comunitate

Vezi profilul companiei BRD-Groupe Societe Generale

Iti recomandam si articolul:

Fundatia Orange a finantat o aplicatie care ii ajuta pe nevazatori sa calatoreasca cu Metroul

Aplicatia "Tandem Acces" a fost realizata de Asociatia Tandem in parteneriat cu Metrorex. Fundatia finantat proiectul cu 50.000 de Euro


Spune-ti si tu parerea!


Site-uri partenere
Comunicatedepresa.ro Radio Lynx Green Report StiriONG.ro