RSS LinkedIn
Lectii invatate

Una din lectiile invatate din colaborarea cu Samu Social este faptul ca pentru a fi eficient in programe de CSR, trebuie sa dezvolti parteneriate pe termen lung. Mai ales in cazuri sociale grave, cum este situatia oamenilor fara adapost din Bucuresti si din Romania. In cazul lor, de cele mai multe ori se pune problema supravietuirii pe strada: inca o zi, o saptamana, o iarna. E foarte important de asemenea sa poti masura rezultatele implicarii tale: iti da satisfactia ca ai facut ceva important si motivatia de a sustine mai departe programul.

Adela Jansen
Director Executiv Resurse Umane - BRD-Groupe Societe Generale

Studiu de caz: Samusocial

Studiu de caz din domeniul Social, trimis de BRD-Groupe Societe Generale (29 mar 2006)

Rezumat studiu de caz:

In anul 2004, BRD-Groupe Société Générale a incheiat un parteneriat pe trei ani cu Asociatia Samusocial din Romania. Programul este destinat persoanelor adulte fara adapost din Romania si urmareste sa ofere acestora asistenta, ingrijire medicala si adapost.


Cauza sociala studiu de caz:


samusocialCa urmare a tranzitiei socio-economice din ultimii ani, multi oameni au devenit vulnerabili, ajungand in situatia de a-si pierde domiciliul si de a trai in strada. Estimarile oficiale mentioneaza existenta la nivel national a 15 000 de persoane fara adapost, dintre care 5 000 ar trai in Capitala. Conditiile de viata ale acestor persoane le expun la o multitudine de boli (dermatologice, respiratorii, digestive, psihice). In plus, in fiecare an, aproape 300 de persoane mor in strada.

Sprijinul pe care statul roman il ofera persoanelor fara adapost este relativ redus si nu poate acoperi in totalitate necesitatile acestor oameni.

De aceea, in 2003 s-a infiintat Samusocial din Romania, ca filiala a Samusocial International. Organizatia functioneaza ca un dispozitiv de interventie de urgenta care iese in intampinarea persoanelor excluse din societate si care traiesc la limita supravietuirii.

Desfasurare proiect:


In anul 2004, BRD-Groupe Société Générale a incheiat un parteneriat pe trei ani cu Asociatia Samusocial din Romania pentru derularea programului destinat persoanelor adulte fara adapost din Romania.

Samusocial din Romania a creat un dispensar mobil care sa acorde ingrijiri primare. Aceste echipe sunt compuse din trei profesionisti: un asistent medical, un asistent social si un sofer. Ele intervin de urgenta in cadrul Capitalei.

Echipele mobile Samusocial au ca obiective:
  • Sa iasa in intampinarea acestei populatii fara adapost;
  • Sa ofere adapost oamenilor strazii;
  • Sa sensibilizeze comunitatea cu privire la nevoile pe care le au oamenii fara adapost.
Pentru ajutarea oamenilor fara adapost, echipele Samusocial desfasoara urmatoarele activitati:
  • intrarea in contact si stabilirea unei legaturi de incredere;
  • intocmirea unui prim bilant medico-psiho-social;
  • orientarea, in functie de nevoi, catre alte institutii.
samusocialOamenii strazii pot beneficia de adapost cu ajutorul celor 2 centre infiintate de Samusocial: Centrul de Adapostire de Urgenta de Noapte si Centrul de Primire de Zi.

Incepand cu luna ianuarie 2006, Samusocial a initiat o campanie de sensibilizare a opiniei publice, prin expunerea de afise in 170 de locatii din Bucuresti.

In plus, Samusocial desfasoara activitati de analiza, lobby si formare. Actiunile echipelor Samusocial ofera posibilitatea strangerii unor date privind volumul de persoane intalnite sau primite, caracteristicile sau orientarea lor catre alte institutii. Cu scopul de a participa la profesionalizarea celor care lucreaza in beneficiul populatiei fara adapost, Samusocial din Romania organizeaza sedinte de pregatire in domeniu.

Rezultate studiu de caz:


In fiecare an, in medie, rezultatele programului derulat de Samusocial si sprijinit de BRD se prezinta astfel:
  • 8.000 de consultatii medicale;
  • 1.900 de consultatii si interventii sociale;
  • 450 de evaluari si consilieri psihologice;
  • 109 zile si 126 de nopti de lucru in strada;
  • 30 de persoane adulte fara adapost nou intalnite in fiecare luna;
  • 150 de persoane adapostite in diversele centre specializate din oras;
  • 16 organizatii si institutii publice incluse intr-o retea de lobby, servicii si dezvoltare profesionala.

7817

Parteneri in proiect:


Ti-a placut acest studiu de caz? Fii la curent cu ce publicam!


Aboneaza-te prin email sau da "Like" la Pagina de Facebook.


Citeste si alt studiu de caz din categorii similare:


Vezi profilul companiei BRD-Groupe Societe Generale

Iti recomandam si articolul:

Fundatia Orange a finantat o aplicatie care ii ajuta pe nevazatori sa calatoreasca cu Metroul

Aplicatia "Tandem Acces" a fost realizata de Asociatia Tandem in parteneriat cu Metrorex. Fundatia finantat proiectul cu 50.000 de Euro


Spune-ti si tu parerea!


Site-uri partenere
Comunicatedepresa.ro Radio Lynx Green Report StiriONG.ro