RSS LinkedIn
Lectii invatate

Acest proiect ne-a facut sa ne dam seama ca un factor decisiv in reusita unui program de CSR este obtinerea suportului si buna conlucrare cu autoritatile publice. Cu atat mai mult cu cat acest proiect care are ca obiectiv promovarea valorilor culturale romanesti a implicat multe institutii ale statului: Ministerul Culturii, autoritatile locale, Autoritatea Nationala pentru Turism. Fara adeziunea lor si implicarea activa, acest proiect nu s-ar fi realizat. In aceeasi masura, el nu s-ar fi realizat fara implicarea neobosita a Ruxandrei Soare, Presedinta Asociatiei Culturale Goodartofnoon, initiatoarea si coordonatoarea acestui proiect.

Adela Jansen
Director Executiv Resurse Umane - BRD-Groupe Societe Generale

Studiu de caz: Patrimoniul cultural - descopera-i valoarea!

Studiu de caz din domeniul Cultura, trimis de BRD-Groupe Societe Generale (13 feb 2007)

Rezumat studiu de caz:

Prin derularea proiectului "Patrimoniul cultural - descopera-i valoarea!" BRD s-a implicat in promovarea valorilor culturale romanesti. Principalul obiectiv al programului a fost scoaterea din anonimat a monumentelor istorice.


Cauza sociala studiu de caz:


Romania are un bogat patrimoniu cultural. Lista Monumentelor Istorice, realizata in 2004, cuprinde un numar  de peste 22.000 de monumente inscrise.

Cimitirul vesel de la SapantaDin pacate, lipsa fondurilor pentru conservare si restaurare conduce la degradarea sau caderea in anonimat a acestora.

Multe monumente nu sunt semnalizate prin panouri de informare. De aceea vizitatorii sunt privati de informatii despre istoricul, semnificatia, localizarea sau modul de acces la aceste monumente.

In acest context, BRD a decis sa sprijine proiectul Asociatiei Culturale Goodartofnoon. Prin intermediul programului "Patrimoniul cultural – descopera-i valoarea!", cele doua organizatii si-au propus sa semnalizeze monumentele istorice importante ale Romaniei, prin amplasarea unor panouri informative.

Desfasurare proiect:


Prin implicarea in desfasurarea proiectului, BRD a contribuit la promovarea valorilor culturale romanesti.
Carta
Unul dintre obiectivele proiectului a fost de a aduce in atentia publicului si a autoritatilor problemele majore cu care se confrunta patrimoniul cultural al Romaniei. De asemenea, programul si-a propus sa sprijine autoritatile locale si centrale pentru:
  • promovarea patrimoniului national;
  • identificarea unor strategii nationale de dezvoltare a turismului cultural.
Proiectul se desfasoara din anul 2005, pe o perioada de minim trei ani. BRD aloca 25 000 euro pe an desfasurarii acestuia.

Sighisoara - Turnul cu ceasEtapele proiectului sunt urmatoarele:
  • selectarea monumentelor in functie de importanta lor istorica si culturala, avand in vedere importanta lor pentru comunitate si fluxul de turisti atrasi;
  • obtinerea sprijinului autoritatilor locale pentru promovarea monumentelor;
  • redactarea textelor de prezentare si obtinerea autorizatiei Ministerului Culturii pentru forma si continutul acestora;
  • realizarea si amplasarea panourilor informative.
Prima etapa de implementare a proiectului s-a incheiat in 2006. S-au amplasat 30 de panouri informative in judetele Sibiu, Brasov, Maramures, Mures si Valcea. Printre monumentele semnalizate se numara:
  • Valea ViilorBiserica fortificata Biertan;
  • Centrul istoric al orasului Medias;
  • Biserica Neagra;
  • Castelul Bran;
  • Cetatea Fagaras;
  • Manastirea Brancoveanu de la Sambata de Sus;
  • Cimitirul Vesel din Sapanta;
  • Cetatea Sighisoarei;
  • Biserica fortificata din Saschiz;
  • Cetatea Targu Mures;
  • Manastirea Hurezi.

Rezultate studiu de caz:


SlimnicIn 2006, 30 de monumente istorice au fost semnalizate prin panouri informative.

Proiectul a fost remarcat de Ministerul Culturii si Cultelor, care i-a oferit o diploma de merit in cadrul „Premiilor Ministerului Culturii pentru Patrimoniul Cultural pe anul 2005”.
9717

Parteneri in proiect:


Ti-a placut acest studiu de caz? Fii la curent cu ce publicam!


Aboneaza-te prin email sau da "Like" la Pagina de Facebook.


Citeste si alt studiu de caz din categorii similare:


Vezi profilul companiei BRD-Groupe Societe Generale

Iti recomandam si articolul:

Fundatia Orange a finantat o aplicatie care ii ajuta pe nevazatori sa calatoreasca cu Metroul

Aplicatia "Tandem Acces" a fost realizata de Asociatia Tandem in parteneriat cu Metrorex. Fundatia finantat proiectul cu 50.000 de Euro


Spune-ti si tu parerea!


Site-uri partenere
Comunicatedepresa.ro Radio Lynx Green Report StiriONG.ro