RSS LinkedIn
Lectii invatate

“Am fost foarte placut impresionati sa descoperim ca exista tineri artisti recunoscuti international nu numai cu initiativa, dar si cu know - how in domeniul managementului cultural, care incearca sa readuca muzica de camera in atentia publicului larg. Pentru asta, au nevoie de toata sustinerea pe care o pot obtine si am fost mandri sa fim alaturi de o astfel de initiativa, care aduce un aer proaspat in viata culturala a cetatii.  

Nu in ultimul rand, am dorit ca pe langa asocierea numelui companiei cu un eveniment de calitate, sa  folosim acest prilej pentru a relationa cu clientii si pentru a recompensa angajatii iubitori de muzica. Beneficiile pentru companie au fost in acest fel mult mai importante. “

Mihaela Burada
Director Adjunct Comunicare - BRD-Groupe Societe Generale

Studiu de caz: Festivalul SoNoRo, 2007

Studiu de caz din domeniul Cultura, trimis de BRD-Groupe Societe Generale (26 sep 2008)

Rezumat studiu de caz:

Din 2007, BRD este partener principal al Festivalului SoNoRo, eveniment care urmareste sa readuca muzica de camera in atentia publicului roman. Festivalul reuneste anual interpreti internationali de prestigiu si include un program educativ pentru tinerii muzicieni romani.


Cauza sociala studiu de caz:


Dupa Revolutie, romanii s-au grabit sa "importe" din strainatate o serie de non-valori culturale, mai ales in domeniul muzical. Ritmurile hip-hop sau cele orientale au ajuns sa elimine muzica de camera din preferintele romanilor.

Pe de alta parte insa, exista tineri cu initiativa care incearca sa readuca muzica de camera in atentia publicului. Pentru asta, au nevoie de toata sustinerea pe care o pot obtine.

Desfasurare proiect:


Razvan PopoviciIncepand cu 2007, BRD – Groupe Societe Generale este sponsor principal al “Festivalul International de Muzica de Camera SoNoRo”. Lansat in 2006 de
Asociatia SoNoRo, proiectul urmareste sa promoveze muzica de camera, mai putin apreciata de publicul actual.

Initiativa proiectului i-a apartinut lui Razvan Popovici (foto) - membru al Orchestrei de Camera din Munchen, director al festivalului "Chiemgauer Musikfruhling”"(Traustein) si al seriei de concerte "Pelegrinages" (Munchen).

Fiecare editie a Festivalului consta intr-o suita de spectacole care includ deopotriva piese cunoscute si mai putin cunoscute. Concertele se desfasoara atat in locatii cu rezonanta istorica (Ateneul Roman), cat si in locuri mai putin conventionale (cluburile bucurestene).

Tinerii care concerteaza in cadrul Festivalului sunt artisti apreciati pe plan international. Acestia sunt invitati din tari precum Germania, Austria, Romania sau Marea Britanie. Printre artistii care au participat la Festivalul SoNoRo se numara: Mark Padmore (tenor), Diana Keler (pian), Mihaela Ursuleasa (pian), Daishin Kashimoto (vioara), Priya Mitchell (vioara), Alexander Sitkovietsky (viola) etc.

Mark Padmore, tenor Diana Ketler, pian Christian Nas, viola Daishin Kashimoto, vioara Priya Mitchell, vioara Mihaela Ursuleasa, pian

In 2007, Festivalul SoNoRo s-a desfasurat intre 4 si 17 noimbrie, sub Patronajul Presedintelui Romaniei. Doua dintre concerte au fost organizate in Sibiu, Capitala Culturala Europeana. Acestea s-au desfasurat la Teatrul Thalia si la Muzeul Brukenthal.

Artistii au sustinut alte sase concerte in Bucuresti, la Ateneul Roman, Palatul Cotroceni, Muzeul Taranului Roman, Muzeul National de Arta al Romaniei si Palatul Bragadiru.

La aceste concerte, BRD a oferit invitatii atat clientilor cat si angajatilor bancii.

Workshop-ul Interferente


Alaturi de spectacole, Festivalul SoNoRo a inclus si Workshop-ul Interferente, un program educativ destinat tinerilor muzicieni romani cu varsta cuprinsa intre 13 si 28 de ani. In urma unei preselectii, muzicienii admisi au avut ocazia sa studieze muzica de camera alaturi de artisti de talie internationala si profesori de la diferite conservatoare europene.

La finalul fiecarei sesiuni de lucru, tinerii muzicieni au interpretat lucrarile studiate in cadrul workshopului, alaturi de profesorii lor, in concerte special organizate.

Astfel, Festivalul a contribuit la cresterea nivelului de pregatire al tinerilor muzicieni romani. In plus, le-a oferit acestora oportunitatea de a-si crea relatii pe termen lung in lumea muzicala.

CD-ul "Songs and Dances of Life"

Organizatorii si o parte din artistii participanti la SoNoRo, in colaborare cu Editura Humanitas Multimedia au lansat CD-ul "Songs and Dances of Life", pe 6 noiembrie 2007, la Muzeul Taranului Roman din Bucuresti. Acelasi CD a fost lansat o saptamana mai tarziu si la Sibiu, la Muzeul Bruckenthal.

"Songs and Dances of Life" a aparut, spun organizatorii, din dorinta de a celebra Transilvania si indeosebi orasul Sibiu, Capitala Culturala Europeana in 2007.

Coperta CD


Fotografii de la concertele organizate in cadrul Festivalului SoNoRo


Recital Participanti Concert SoNoRo

Rezultate studiu de caz:


In 2007, Festivalul SoNoRo a inclus 8 concerte. De asemenea, audienta totala s-a dublat fata de editia anterioara. Proiectul a obtinut zeci de aparitii in presa, inclusiv in publicatii de larga circulatie la nivel national (Evenimentul Zilei, Cotidianul, Ziua, Adevarul etc.).

In plus, numarul de parteneri ai proiectului aproape s-a dublat de la editia 2006, la cea din 2007.
6111

Parteneri in proiect:


Ti-a placut acest studiu de caz? Fii la curent cu ce publicam!


Aboneaza-te prin email sau da "Like" la Pagina de Facebook.


Citeste si alt studiu de caz din categorii similare:


Vezi profilul companiei BRD-Groupe Societe Generale

Iti recomandam si articolul:

Fundatia Orange a finantat o aplicatie care ii ajuta pe nevazatori sa calatoreasca cu Metroul

Aplicatia "Tandem Acces" a fost realizata de Asociatia Tandem in parteneriat cu Metrorex. Fundatia finantat proiectul cu 50.000 de Euro


Spune-ti si tu parerea!


Site-uri partenere
Comunicatedepresa.ro Radio Lynx Green Report StiriONG.ro