RSS
Lectii invatate

O data cu lansarea “Zoom pe Romania”, am crescut mai mult vizibilitatea actiunilor noastre de intrajutorare, pentru ca ”vazand si facand” sa ni se alature cat mai multi parteneri.

Bineinteles ca de problema zonelor inaccesibile din Romania, unde civilizatia secolului XXI nu a pus ”piciorul”, suntem constienti cu totii. Asta insa nu e intotdeauna suficient pentru ca responsabilii din companii sa-si mobilizeze resursele si sa actioneze. ”Scanteia” (motivatia) care declanseaza implicarea in programul ”Zoom pe Romania” este increderea in brandul BGS, partenerii confirmandu-ne astfel valoarea adaugata a acestuia.

Si chiar daca actiunile programului nu au determinat schimbari majore si necesare, cum ar fi  construirea unor drumuri practicabile, pentru ca locuitorii catunelor sa aiba acces la servicii medicale, medicamente si alimente, suntem convinsi ca cel putin partenerii vor deveni mai atenti la Romania ”profunda”, cea de dincolo de cotidianul urban.

Intentia noastra este de a permanentiza programul „Zoom pe Romania”, pentru ca reteaua de parteneri sa ramana activa si sa aiba capacitatea de mobilizare si in situatii extreme - calamitati sau dezastre naturale.

Adina Sava
Director Marketing - BGS

Citeste si alt studiu de caz CSR al
BGS:

Cele mai citite studii de caz

Studiu de caz: Lansarea "Zoom pe Romania" 2009/2010

Studiu de caz din domeniul Social, trimis de BGS (08 sep 2010)

Rezumat studiu de caz:

BGS si partenerii sai au organizat 2 caravane umanitare, care au ajuns in 6 catune izolate din Muntii Buzaului. Peste 300 de gospodarii, majoritatea locuite de batrani care traiesc la limita subzistentei, au primit pachete cu ajutoare si cadouri, cu ocazia Craciunului si a Pastelui.


Cauza sociala studiu de caz:


In satele izolate din Romania, sarbatorile de Craciun sau de Paste nu inseamna nici cozi la supermarketuri, nici cadouri scumpe si nici mese imbelsugate. De multe ori, din cauza saraciei, Sarbatorile vin si trec aproape neobservate.
Comuna e formata din catune rasfirate printre munti, casele stau sa se prabuseasca si creeaza o impresie de ev mediu
Este si cazul celor 6 catune care formeaza comuna Chiliile, rasfirate intre varfurile Muntilor Buzaului. Aici nu exista magazine, apa trebuie adusa de multe ori de la o distanta de 1-2 km, iar deplasarea de la cea mai indepartata asezare pana la dispensar dureaza mai mult de 2 ore. Nu exista drumuri propriu-zise, asa ca, in perioadele cu ninsori sau ploi, localnicii raman complet izolati de restul lumii. Casele vechi stau sa se darame, iar imaginea lor aminteste de evul mediu.
Drumurile neamenajate sunt greu devin de nestrabatut in perioadele de ploi sau ninsori.
In plus, cei aproape 900 de locuitori ai comunei traiesc intr-o saracie extrema. Economia locala este reprezentata in proportie de 99% de agricultura, fiind de fapt una de subzistenta. Nu exista locuri de munca, majoritatea tinerilor au plecat la oras, iar in case au ramas doar batranii.

Desfasurare proiect:


BGS organizeaza inca din 2005 caravane umanitare, care ajung in localitati izolate din Romania, cu ocazia sarbatorilor de Craciun si Paste. Aceste actiuni se desfasoara printr-o organizatie non-profit a companiei, respectiv  “Asociatia BGS pentru Dezastre si Calamitati”.

La finalul lui 2009, compania a decis sa includa aceste actiuni intr-un program mai amplu, care sa se numeasca “Zoom pe Romania”. Pentru el a fost creat un site special. Pe langa prezentarea actiunilor, acesta urmarea si sa-i implice pe vizitatori, fie in semnalarea unor localitati izolate, fie in contributia cu ajutoare.

In campania de lansare a noului program, BGS a derulat doua actiuni umanitare: de Craciun (2009) si de Paste (2010). Ambele au avut loc in catunele din comuna Chiliile, jud Buzau.

Ambele actiuni au presupus:
  • formarea unei caravane de masini de teren, pentru a putea ajunge la satele izolate, in conditii dificile de vreme si de teren;
  • livrarea unor pachete cu ajutoare si cadouri pentru familiile nevoiase;
  • acordarea de consultatii medicale gratuite (in conditiile in care media de varsta a locuitorilor din catune este de peste 65 de ani, iar majoritatea nu mai beneficiasera de un consult medical de ani de zile).

Actiunea de Craciun, decembrie 2009


Pentru ca actiunea sa se bucure de un impact cat mai mare si randurile mediului de afaceri, BGS a apelat la parteneri-sponsori, pe care i-a invitat sa doneze produsele necesare. Astfel, in actiunea companiei s-au implicat 7 sponsori, care au contribuit cu produse, respectiv: Sonimpex (producatorul magiunului de Topoloveni), Boromir, Pambac, Principal Company (Mezeluri Salonta), Mediplus, Fundatia SensiBlu si Crissimo.  

Cu ajutorul lor au fost alcatuite 300 de pachete cu ajutoare, in valoare totala de 75.000 RON. Respectiv era vorba de: produse alimentare de baza (mezeluri, faina, malai, zahar, paste fainoase, ulei, zacusca, pasta de tomate, bauturi racoritoare etc.), dulciuri (cozonaci, croissante, biscuiti, napolitane, ciocolate etc.) si produse de igiena (sapunuri, pasta de dinti etc.).

Pentru ca se apropia Craciunul, caravana a adus si cadouri pentru copii: jucarii si vitamine (donate in cadrul unui targ caritabil), carti si mingi de fotbal, donate de 2 dintre partenerii media, respectiv Jurnalul National si Gazeta Sporturilor.

Pe 21 decembrie a fost momentul ca 15 masini de teren BGS sa intre in actiune si sa strabata relieful accidentat si cararile blocate de ninsori, pentru a ajunge la catunele din cumuna Chiliile. Combustibilul necesar a fost donat de un alt partener, respectiv Rompetrol.

Angajatii BGS si reprezentantii partenerilor le-au impartit satenilor pachetele, pe care acestia le-au primit cu lacrimi in ochi.

Caravana a fost insotita si de personal din cadrul Diviziei Medicale BGS. Ei le-au facut consultatii gratuite batranilor, le-au luat tensiunea si le-au recomandat, daca era cazul, sa ia legatura cu medici de specialitate.

Masinile de teren BGS au avut de stabatut drumuri accidentate sau blocate de zapada pentru a ajunge la locuitorii izolati. Angajatii BGS si primarul comunei au impartit saci cu produse locuitorilor nevoiasi. Copiii au primit carti si mingi de fotbal din partea a doi parteneri media. Medicii BGS i-au consultat gratuit pe batrani si le-au prescris tratamente.

Pentru ca era o perioada saraca in evenimente, iar subiectul era foarte potrivit, caravana BGS a beneficiat de o buna vizibilitate in mass-media. Vezi spre exemplu o relatare emotionanta in Jurnalul National. Mai jos puteti urmari un material difuzat de Prima TV, in cel mai important program de stiri al postului:


Actiunea de Paste, martie 2010


Actiunea de Paste, cea de-a doua sub numele de “Zoom pe Romania”, a avut loc pe 26 martie, in vinerea Floriilor.

Partenerii care au donat produse au fost aceiasi ca la editia anterioara, lor adaugandu-se OTP Bank, care a achizitionat o mare parte din produse. Si de aceasta data, pachetele cu ajutoare au continut produse alimentare de baza (15.000 kg de faina, 500 de cozonaci, 80 kg de mezeluri, zahar, ulei, orez, conserve etc.) si dulciuri.

De asemenea, pentru ca Pastele se intampina in curatenie si haine noi, Fundatia Sensiblu, Mediplus si Crissimo au contribuit cu produse de igiena (sapun, pasta de dinti, pansamente), suplimente nutritive (vitamine, calciu, hepatoprotectoare) si sute de articole de imbracaminte si incaltaminte.   

In total au fost alcatuite 320 de pachete, cu produse in valoare de peste 80.000 RON. Ele au fost transportate de o caravana formata din 21 de masini de teren, din dotarea BGS. Caravana a ajuns in toate cele 6 catune din comuna Chiliile: Glodu-Petcari, Poiana-Pletari, Crevelesti, Budesti, Ghiocari si Trestioara.

La aceasta actiune au participat si doua echipaje ale Ambulantei BGS, dotate cu masini 4×4. Personalul medical a acordat consultatii gratuite pentru 27 de batrani si le-a prescris tratamente, acolo unde a fost cazul.

Locuitorii au primit emotionati caravana BGS. Angajatii BGS au distribuit 320 de saci cu ajutoare. Unde nu au putut ajunge cu masinile, angajatii au carat pe jos sacii cu produse. 27 de batrani au fost consultati gratuit de personalul Ambulantelor BGS.

Si de aceasta data, caravana a beneficiat de o buna mediatizare. Puteti citi, spre exemplu, o relatare a unui redactor al Jurnalului National, participant la actiune, sau puteti urmari un reportaj de amploare, care prezinta situatia locuitorilor din Chiliile, difuzat in emisiunea Reporterii Realitatii, de la Realitatea TV. Mai jos puteti urmari o stire difuzata pe Antena3:


Rezultate studiu de caz:


  • Peste 300 de gospodarii din catunele izolate din comuna Chiliile, majoritatea formate din varstnici care traiesc la limita subzistentei, au beneficiat de pachete cu ajutoare si diverse cadouri cu ocazia Craciunului si a Pastelui;
  • 27 de batrani din aceleasi localitati au beneficiat de consultatii medicale gratuite si li s-au recomandat tratamente, de catre specialistii din Divizia Medicala BGS;
  • Cele 2 actiuni au beneficiat de o mediatizare importanta in special pe TV (Antena3 - 3 aparitii, Prima TV - 1, Realitatea TV - 1, National TV - 2,  N24 - 4). Mediatizarea a fost ajutata si de faptul ca: 1) perioadele in care s-au desfasurat sunt mai sarace in evenimente si 2) subiectul in sine este unul sensibil si in ton cu agenda mass-media din perioadele respective. 
  • BGS si cele 3 divizii ale sale (Securitate, Medicala si Dezastre) au avut inca odata ocazia sa-si consolideze imaginea de brand, promovandu-si calitatea echipamentelor si a personalului, atat in fata partenerilor comerciali, cat si a publicului larg.

3198

Parteneri in proiect:


Ti-a placut acest studiu de caz? Fii la curent cu ce publicam!


Aboneaza-te prin email sau da "Like" la Pagina de Facebook.


Citeste si alt studiu de caz din categorii similare:


Voluntariat | Campanii sociale | Asistenta sociala

Vezi profilul companiei BGS

Iti recomandam si articolul:

Holcim Romania a investit 6 milioane de euro intr-o fabrica de co-procesare a deseurilor

Compania si-a crescut astfel capacitatea de a transforma deseuri in combustibil alternativ, pe care il foloseste in productia cimentului.


Spune-ti si tu parerea!


Site-uri partenere
Comunicatedepresa.ro Radio Lynx Green Report StiriONG.ro

Afla cat de responsabile sunt companiile din jurul tau!

Saptamanal, ne citesc peste 8.000 de lideri de opinie din companii, din societatea civila sau din institutii publice.

Asigura-te ca afli cele mai noi informatii, evenimente, sau analize din domeniul CSR, atat din Romania, cat si din strainatate.