RSS LinkedIn
Lectii invatate

Un proiect precum Teledonul organizat in 2012 este tipul de initiativa care vine cu provocari pe care in alte actiuni nu le intalnesti. De exemplu, acum suntem convinsi ca pentru o campanie eficienta de strangere de fonduri prin SMS, canalul prin care trebuie sa comunici cu publicul este cel TV, iar acest lucru trebuie sa se intample cu ajutorul unor ambasadori. Sunt cele doua unelte fara de care nu am fi reusit sa strangem fondurile necesare.

In plus, conteaza extrem de mult puterea exemplului, pentru ca genereaza incredere in program. Am inteles asadar ca oamenii vor empatiza cu o cauza atunci cand vor vedea povestile unor femei din intreaga tara.

Denisa Mihai
CSR Specialist - Avon Cosmetics Romania

Citeste si alt studiu de caz CSR al
Avon Cosmetics Romania:

Studiu de caz: O mamografie, o viata salvata (2012)

Studiu de caz din domeniul Social, trimis de Avon Cosmetics Romania (13 nov 2014)

Rezumat studiu de caz:

In 2012, la 10 ani de la debutul luptei sale impotriva cancerului la san, Avon a organizat in Romania o ampla campanie de educare, prevenire si depistare a acestei boli, cu tactici de fudraising inovatoare.


Cauza sociala studiu de caz:


Cancerul la san este prima cauza de deces in randurile femeilor din Romania. Anual, 6.000 de femei sunt diagnosticate cu cancer la san si peste 3.000 mor din cauza descoperirii lui in faza terminala. Depistat in stadiul 0 sau 1, cancerul la san poate fi vindecat in proportie de 94%.

In Romania, nu exista inca un program de screening la nivel national, desi astfel de programe au dus la scaderea mortalitatii cu pana la 40% in tarile in care au fost implementate. In 2011, doar 7,6% dintre romancele cu varste de peste 30 de ani au beneficiat de un control gratuit, printr-un program al Casei Nationale de Asigurari de Sanatate.

In acest context, Avon a desfasurat in 2012 o campanie de educare, prevenire si depistare a cancerului la san in Romania, la 10 ani de la debutul luptei sale impotriva acestei boli la nivel international.

Nevoia campaniei a fost confirmata si de rezultatele unui focus grup realizat de Avon pe un esantion de 25 de femei, rezultate care arata ca printre cauzele pentru care femeile nu merg la control se numara pretul consultatiei si perceptia ca boala apare doar dupa varsta de 50 de ani.

Desfasurare proiect:


In 2012, Avon a initiat un program gratuit de testare a femeilor, in vederea descoperirii inca din faza incipienta a cazurilor de cancer la san. Programul s-a numit “O mamografie, o viata salvata” si s-a adresat persoanelor cu varste de peste 40 de ani si cu venituri sub 1.000 de lei.

Initial, Avon a alocat fonduri pentru 2.500 de mamografii, a caror costuri au fost acoperire din vanzarea unor produse sociale special create pentru sustinerea cauzei si comercializate in brosura Avon (este vorba despre produsele cu fundita roz).

Femeile care au dorit sa beneficieze de un control gratuit la san s-au putut inscrie pe site-ul www.stopcancerlasan.ro, in perioada 9 august-25 septembrie 2012. Impreuna cu Fundatia Regina Maria, Avon a selectat persoanele care aveau cea mai mare nevoie, in functie de criterii precum timpul scurs de la ultimul control sau incidenta cancerului pe linia materna.

Tot pe acest site, utilizatoarele au putut gasi informatii despre cancerul la san, tratament sau control, au putut consulta un dictionar oncologic si si-au putut spune povestea.

Posterul programului de depistare precoce a cancerului la san (click pentru a mari)
Posterul programului de depistare precoce a cancerului la san (click pentru a mari)

La doar o luna de la lansarea programului, cererea de consultatii gratuite a fost de doua ori mai mare decat numarul celor care se puteau acoperi din fondurile alocate. Prin urmare, Avon a initiat o alta campanie de strangere de fonduri, care a presupus organizarea primului teledon Avon din lume: ”O mamogafie, o sansa la viata”.

Emisiunea de tip teledon a fost difuzata pe 3 noiembrie 2012 pe postul de televiziune Kanal D, primul ca audienta feminina in 2012. Emisiunea a fost prezentata de Andreea Marin si a avut ca sustinatori personalitati precum: Simona Patruleasa, Nico, K1 si Felicia Filip, Ernest, Gianina Corondan, Maia Morgenstern, Bianca Ionita, Silvia Ionita, Mihai Ghita, Ernest, Pronconsul, Julia si Romeo Saleno, Hara, Amadeus, Gheorghe Turda, Amadeus, Cristian Andrei, Monica Rosu, Cristina Cioran, Paula Chirila, Adelina Pestritu, Madalin Ionescu, Oana Roman si Christian Sabbagh.

Imagine din timpul emisiunii de tip teledon difuzata pe Kanal D
Imagine din timpul emisiunii de tip teledon difuzata pe Kanal D

Au fost prezentate povestile unor femei care au supravietuit in lupta cu cancerul la san si sfaturi de la medici specialisti si psihologi. Publicul a putut face donatii de 5 sau 10 euro prin SMS sau mai mari, prin intermediul unui cont bancar. In total, s-au strans 63.000 de euro, bani suficienti pentru a oferi inca 2.200 de mamografii gratuite.

Programul “O mamografie, o viata salvata” s-a desfasurat la nivel national, fiind implicate 21 de clinici partenere Retelei de Clinici Regina Maria din 20 de orase.

Mixul de comunicare folosit pentru promovarea programului


Pentru a anunta debutul programului “O mamografie, o viata salvata”, Avon a organizat o conferinta de presa, la care au participat peste 25 de jurnalisti, dar si personalitati ca: Andreea Marin, Ambasadoarea campaniei pentru Sanatatea Sanilor a Avon; Warga Enayati, Presedintele Fundatiei Pretuieste Viata, Albertina Ionescu si Crina Matei.

Avon a produs si un spot pentru anuntarea posibilitatii de a beneficia de consultatii gratuite, spot care poate fi vizionat mai jos.




In plus, pentru anuntarea teledonului, au mai fost realizate 2 spot-uri de promovare, care au fost difuzate de 116 ori in 4 saptamani. Le puteti urmari mai jos:






Pe langa difuzarea spot-urilor de promovare, au mai fost realizate si materiale video cu povestile unor femei care au invins cancerul. Urmariti unul dintre acestea:



”O mamografie, o viata salvata” a mai fost mentionata in 2 emisiuni TV, a fost promovata in 30 de statii de autobuz, in mediul online, dar si in 20 de reviste pentru femei (Avantaje, Unica, Libertatea pentru femei etc.). In plus, campania i-a adus companiei Avon premiul I la Gala Societatii Civile si premiul I la Romanian CSR Awards.

Banner afisat in mediul Online, pe Facebook Social Ads
Banner afisat in mediul Online, pe Facebook Social Ads

Rezultate studiu de caz:


Proiectul s-a desfasurat la nivel national, in 21 de clinici din 20 de orase. In total, in următorii ani, 5.700 de  mamografii vor fi realizate gratuite.

In ceea ce priveste numarul femeilor care au aflat despre campanie prin intermediul spoturilor TV, acesta se apropie de 6 milioane. In timpul teledonului, Kanal D a ocupat locul 3 din punct de vedere al cotei de piata, in intervalul orar 21-24, pe targetul comercial 18-49 Urban.

In campanie, site-ul www.stopcancerlasan.ro a fost vizitat de peste 43.000 de utilizatori unici, care au accesat paginile de peste 200.000 de ori. In ziua teledonului, numarul de vizitatori pe site s-a dublat.

De asemenea, promovarea din mediul online a adus paginii de Facebook a campaniei peste 25.000 de fani, in doar 2 luni (octombrie si noiembrie).

4583

Parteneri in proiect:


Ti-a placut acest studiu de caz? Fii la curent cu ce publicam!


Aboneaza-te prin email sau da "Like" la Pagina de Facebook.


Citeste si alt studiu de caz din categorii similare:


Sanatate | Marketing legat de o cauza

Vezi profilul companiei Avon Cosmetics Romania

Iti recomandam si articolul:

Fondul pentru Democratie: 70.000 RON pentru proiecte civice

Pana pe 31 iulie, ONG-urile sau grupurile de initiativa pot depune idei de proiecte care contribuie la consolidarea democratiei.


Spune-ti si tu parerea!


Site-uri partenere
Comunicatedepresa.ro Radio Lynx Green Report StiriONG.ro