RSS LinkedIn

Sponsori


Orange - Profil CSR

   Enel Romania - Profil CSR

Toti partenerii Programului ResponsabilitateSociala.ro


Viziune inedita despre antreprenoriat social

Viziune inedita despre antreprenoriat social

O carte publicata recent de Paul Polak ofera un model revolutionar de eradicare a saraciei prin intermediul antreprenoriatului social.

(30 oct 2013)

Paul Polak, antreprenor social care a contribuit la reducerea saraciei a milioane de persoane din state aflate in dezvoltare, a lansat recent o noua carte in care prezinta modelul de afacere care l-a facut faimos.

Cartea poate fi cumparata atat in format tiparit, cat si electronic, din magazine online, precum Amazon Cartea “The Business Solution to Poverty: Designing Products and Services for Three Billion New Customers” (Paul Polak, Mal Warwick, 2013) propune dezvoltarea, la nivel global, a unor noi tipuri de afaceri. Pornind de la un model revolutionar, Paul Polak este convins ca noii antreprenori sociali pot eradica saracia extrema.

Modelul de gandire antreprenoriala dezvoltat de autor se numeste “Zero-Based Design”. Acesta inseamna renuntarea la ideile preconcepute despre afaceri in general, si despre afaceri sociale in special, si pornirea de la zero a unei afaceri care sa se adreseze unei categorii ignorata de marile companii - oamenii saraci.  

Astfel, in contextul in care 2,7 miliarde de oameni traiesc cu mai putin de doi dolari pe zi (conform unui Raport din 2011 al Fondului Monetar International), o afacere care sa le propuna produse si servicii inovatoare, dar la preturi accesibile, poate asigura profituri de milioane de dolari, asa cum demonstreaza Paul Polak in cartea sa.  

Cartea prezinta toate informatiile de care un antreprenor are nevoie pentru a intelege atat clientii si mediul, cat si modalitatile practice de a creste profitul, dar si impactul social al afacerii sale. Practici precum descentralizarea, apelarea la furnizori si distribuitori locali, crearea de locuri de munca pentru membrii comunitatii au facut ca Paul Polak sa contribuie pana acum la scoaterea din saracie a peste 20 milioane de persoane.

In India, accesul la apa potabila este o problema care afecteaza numeroase comunitati sarace. De exemplu, in India, modelul propus de Paul Polak a fost pus in practica prin infiintarea companiei Spring Health, care furnizeaza apa potabila in comunitatile sarace. Membrii comunitatilor au fost implicati in toate etapele: mestesugari locali au confectionat bazinele pentru apa, alti membri ai comunitatii au fost angajati pentru confectionarea filtrelor. Bazinele sunt gestionate de propietarii magazinelor locale iar distributia apei se realizeaza tot de catre membri din comunitate. Consumatorii finali nu platesc costuri ascunse pentru apa, iar beneficiile asupra nivelului de dezvoltare a comunitatii sunt foarte mari.  

Mai jos puteti urmari un material video cu Paul Polak, care isi prezinta modelul si rezultatele de pana acum:



Cartea “The Business Solution to Poverty: Designing Products and Services for Three Billion New Customers” este disponibila in limba engleza, in varianta electronica sau tiparita, pe site-uri precum Amazon sau Book Depository.


Material realizat de Cezara Hurduc, Coordonator de proiecte, ResponsabilitateSociala.ro



2583

Ti-a placut articolul? Fii la curent cu ce publicam!


Aboneaza-te prin email sau da "Like" la Pagina de Facebook.


Citeste si alte articole din categorii similare:


Antreprenoriat social | Incluziune si diversitate | Dezvoltare comunitara | Achizitii responsabile

Iti recomandam si articolul:

Fondul pentru Democratie: 70.000 RON pentru proiecte civice

Pana pe 31 iulie, ONG-urile sau grupurile de initiativa pot depune idei de proiecte care contribuie la consolidarea democratiei.


Spune-ti si tu parerea!


Site-uri partenere
Comunicatedepresa.ro Radio Lynx Green Report StiriONG.ro