RSS

Sponsori


Orange - Profil CSR

   Enel Romania - Profil CSR

Toti partenerii Programului ResponsabilitateSociala.ro


URSUS Breweries si-a publicat raportul de CSR pe anul financiar 2014

URSUS Breweries si-a publicat raportul de CSR pe anul financiar 2014

Aflati ce standarde respecta raportul si care au fost performantele companiei din domeniul sustenabilitatii, in perioada 2013-2014.

(07 apr 2015)

Ursus Breweries si-a publicat recent cel de-al treilea raport de CSR, corespunzator anului financiar 2014 (1 aprilie 2013 – 31 martie 2014). Aflati ce standarde de raportare a folosit compania, dar si care sunt principalele aspecte despre care a ales sa raporteze.

Date tehnice despre raport


Raportul a fost elaborat de echipa de conducere a companiei Ursus Breweries, cu sprijinul unui consultant independent certificat de Global Reporting Initiative (GRI), si anume Cristina Balan.

Au fost folosite doua instrumente de raportare, respectiv: matricea dezvoltata la nivelul grupului din care face parte Ursus (grupul SABMiller) si standardul de raportare GRI G4. De asemenea, raportul precizeaza faptul ca au fost respectate si principiile UN Global Compact.

Matricea elaborata de SABMiller pentru perioada 2007-2014 cuprinde un set de 10 obiective strategice referitoare la sustenabilitate:

Obiectivele SABMiller in domeniul sustenabilitatii
Obiectivele SABMiller in domeniul sustenabilitatii

Dintre acestea, 3 au fost considerate de Ursus foarte importante pentru Romania, respectiv: promovarea consumului responsabil de alcool, incurajarea mediului economic si sustinerea comunitatilor.

In ceea ce priveste respectarea standardului GRI G4, trebuie mentionat faptul ca raportul este de tipul ”core” (de baza). Aceasta inseamna ca s-au raportat aspecte generale (din capitolul ”General Standard Disclosures”) si cel putin cate un indicator pentru fiecare aspect identificat de companie ca fiind relevant (din capitolul ”Specific Standard Disclosures”).

Specialistii GRI s-au asigurat ca raportul Ursus cuprinde suficiente informatii despre toate aspectele pe care compania a declarat ca le-a raportat. Nu exista insa date despre calitatea raportarii, informatiile prezentate nefiind verificate extern.

Identificarea aspectelor relevante pentru raportarea de CSR


Inainte de elaborarea raportului de sustenabilitate, URSUS Breweries si-a consultat stakeholderii. Astfel, a identificat aspectele relevante (”material aspects”) pe care acestia din urma le-au considerat importante in procesul de raportare.

S-au purtat discutii atat pe plan intern (cu lideri de sindicat, angajati si manageri), cat si pe plan extern (cu aproximativ 80 de reprezentanti ai mediilor academic si ONG, dar si parteneri de afaceri).

In urma consultarii, au fost identificate 30 de arii de interes. Dintre toate acestea, Ursus le-a selectat pe cele mai des mentionate. Le puteti afla din graficul de mai jos:

Aspectele identificate de companie ca fiind relevante
Aspectele identificate de companie ca fiind relevante

Principalele performante de sustenabilitate ale Ursus Breweries


Reprezentantii URSUS Breweries au evaluat performantele de CSR ale companiei pentru fiecare dintre cele 10 obiective stabilite la nivel de grup si au acordat calificative de la 1 la 5. Iata scorurile obtinute:

Scorurile obtinute de Ursus Breweries pentru cele 10 obiective ale grupului
Scorurile obtinute de Ursus Breweries pentru cele 10 obiective ale grupului

In ceea ce priveste obiectivele asumate la nivel local, raportul mentioneaza urmatoarele performante:
  • responsabilitatea fata de parteneri si fata de economia romaneasca

    Raportul mentioneaza ca, din 2010 si pana in 2012, contributia Ursus la bugetul de stat a crescut cu 20%, la aproximativ 259 de milioane de euro. La aceasta suma se adauga contributia la bugetul de asigurari sociale si impozitele din veniturile angajatilor, respectiv 6 milioane de euro.

    Pe langa locurile de munca generate in cadrul propriilor operatiuni, numarul de locuri de munca asigurate indirect in 2012, prin achizitia de bunuri si servicii de catre companie, a fost de 28.000.

    Estimarile provin dintr-un studiu realizat de Ernst & Young in 2013, pe baza datelor disponibile in 2012. Studiul se realizeaza o data la 2 ani, astfel incat, la data elaborarii raportului Ursus, nu erau publicate informatii pentru anii 2013 si 2014 (anii la care face referire raportul Ursus).

    In ceea ce priveste achizitiile, majoritatea materiei prime si a serviciilor cumparate de Ursus in anul financiar 2014 au provenit de pe piata locala.

    Achizitiile Ursus Breweries in anul financiar 2014
    Achizitiile Ursus Breweries in anul financiar 2014
  • responsabilitatea fata de angajati

    In anul financiar 2014, URSUS a avut 1.514 angajati, cu 15 mai multi decat in anul financiar 2013. Aproximativ 91% dintre acestia aveau un contract de munca pe perioada nedeterminata.

    In toata compania, 30% dintre angajati erau femei, iar la nivel de management rata era de 47%. Pe perioada raportarii, 316 angajati au parasit compania, 70% fiind barbati.

    Raportul mentioneaza faptul ca angajatii au beneficiat de 2.100 de ore de pregatire, aproape de 3 ori mai putin decat in perioada de raportare anterioara, cand s-au organizat 6.200 de ore de training.

    In ceea ce priveste asigurarea sanatatii si sigurantei in munca, URSUS Breweries a inregistrat in activitatea proprie si cea a furnizorilor sai pe parcursul anului financiar 2014 un numar de 3 accidente, dintre care unul mortal (este vorba despre un angajat al unui subcontractor).

    In 2013, grupul SABMiller si-a revizuit practicile de sanatate si securitate, pentru a gestiona mai bine riscurile din arii precum transportul rutier, securitatea si sanatatea ocupationala.
  • responsabilitatea fata de mediu

    Consultarea stakeholderilor a aratat ca principalele aspecte legate de protejarea mediului pe care compania ar trebui sa le ia in calcul sunt: utilizarea eficienta a apei, eficienta energetica si managementul deseurilor.

    Anul trecut, URSUS Breweries si-a propus sa scada consumul de apa la 3,5 hl pentru fiecare hl de bere produs, pana in 2015. In anul financiar 2014, URSUS si-a scazut consumul de apa cu 8,4%, de la 3,53 hl apa/ hl bere, la 3,23 hl apa/ hl bere, indeplinindu-si astfel obiectivul in avans.
    In 2014, Grupul SABMiller a stabilit o noua tinta, respectiv aceea de a folosi 3 hl de apa/ hl de bere, pana la sfarsitul anului financiar 2020.

    In ceea ce priveste sursa aprovizionarii cu apa, trebuie mentionat faptul ca 20% din apa folosita de Ursus Breweries a provenit din reteaua municipala de alimentare, restul fiind obtinuta prin exploatarea apelor subterane si de suprafata.
    Referitor la cea de-a doua preocupare a stakeholderilor, respectiv consumul de energie, raportul cuprinde urmatoarele date la nivel local:
    Consumul de energie totala directa per hl de bere a fost cu 3% mai mic in 2014 decat cel din ciclul anterior de raportare (96,11 Mj/hl fata de 99,11 Mj/hl). Obiectivul asumat de grup este atingerea unui consum de 90 Mj/hl in jurul anului financiar 2018.

    In anul financiar 2014, consumul de energie termica a Ursus a scazut cu 2,8%, iar cel de electricitate - cu 3,9%, fata de anul financiar 2013. Procentul de energie regenerabila consumata a fost de 8,26% din cantitatea de energie totala directa.
    In sfarsit, raportul prezinta date si despre cel de-al treilea aspect considerat relevant de stakeholderi in domeniul protejarii mediului, respectiv gestionarea deseurilor.
    Ursus Breweries a produs in anul financiar 2014 aproape 200.000 de tone de deseuri. Din aceasta cantitate, in jur de 88.000 de tone au fost reutilizate, fiind deseuri organice, iar alte 94.000 de tone au fost reciclate. 2,36 de tone de deseuri periculoase au fost incinerate si numai 9.600 de tone de deseuri au fost depozitate la groapa de gunoi. Astfel, Ursus a atins o rata de reciclare de peste 90%.
    Raportul contine si date referitoare la amprenta partiala de carbon a companiei.
    Conform reprezentantilor Ursus, activitatile cu cele mai mari emisii de CO2 sunt, in ordinea aceasta: producerea de ambalaje, utilizarea energiei in fabrici si activitatea de transport. Compania nu a estimat pana acum emisiile de gaze cu efect de sera generate prin transport.

    Insa, in operatiunile pe care le poate masura direct, Ursus a generat cu 4,67% mai putin CO2 in anul financiar 2014 fata de ciclul anterior de raportare.
    Pentru activitatile din domeniul reducerii impactului asupra mediului, Ursus Breweries a obtinut marele premiu pentru sustenabilitatea unei companii din sectorul industriei/productiei, la competitia Green Business Index 2013.
  • responsabilitatea fata de comunitati

    Conform raportului, Ursus asigura o comunicare comerciala etica, promoveaza consumul responsabil de alcool si sustine cultura, educatia si protejarea mediului.

    In ceea ce priveste comunicarea comerciala, la Consiliul Roman pentru Publicitate (RAC) nu au fost inregistrate plangeri la adresa companiei. In plus, raportul mentioneaza o politica stricta referitoare la comunicarea informatiilor despre produsele Ursus minorilor.

    In domeniul consumului responsabil, Ursus Breweries a colaborat cu institutii si organizatii precum: Institutul National pentru Sanatate Publica, Autoritatea Nationala pentru Protectia Copilului si Adoptie, reteaua privata de sanatate Regina Maria sau Asociatia Berarii Romaniei.

    Doua dintre campaniile desfasurate de companie sunt ”Cedeaza volanul cand bei!” si ”Zero alcool in timpul sarcinii”. Puteti gasi pe platforma desprealcool.ro mai multe detalii despre acestea, dar si despre alte initiative de incurajare a consumului responsabil de alcool.

    Alte initative de implicare in comunitate din partea companiei sunt cele prin care sustine, la nivel local, educatia (prin acordarea de burse pentru studenti), cultura (prin sustinerea unor proiecte precum infiintarea unei berarii culturale in fosta fabrica Ursus din Cluj-Napoca) sau mediul (prin stimularea participarii angajatilor la actiuni precum cele de ecologizare organizate de Let’s Do It, Romania!).

Puteti afla mai multe informatii despre performantele de sustenabilitate ale Ursus Breweries pentru anul financiar 2014 descarcand raportul de pe site-ul companiei sau consultandu-l mai jos:




Material realizat de Irina Breniuc, Redactor ResponsabilitateSociala.ro

1738

Ti-a placut articolul? Fii la curent cu ce publicam!


Aboneaza-te prin email sau da "Like" la Pagina de Facebook.


Citeste si alte articole din categorii similare:


Rapoarte CSR


Warning: Creating default object from empty value in /home/respsoc/public_html/components/com_e_news/e_news.html.php on line 344

Iti recomandam si articolul:

Telekom: 2 aplicatii mobile pentru viitoarele si proaspetele mamici

Aplicatiile ofera, cu ajutorul tehnologiei, instrumente si sfaturi, de la prima luna de sarcina pana in primii ani de viata ai copilului.


Spune-ti si tu parerea!


Site-uri partenere
Comunicatedepresa.ro Radio Lynx Green Report StiriONG.ro