RSS LinkedIn

Sponsori


Orange - Profil CSR

   Enel Romania - Profil CSR

Toti partenerii Programului ResponsabilitateSociala.ro


Unilever si-a publicat raportul de sustenabilitate corespunzator anului 2014

Unilever si-a publicat raportul de sustenabilitate corespunzator anului 2014

Aflati care sunt cele mai noi performante de sustenabilitate inregistrate la nivel global si ce isi propune compania pentru viitor.

(25 mai 2015)

Unilever si-a publicat recent raportul global referitor la performantele de sustenabilitate obtinute in anul 2014. Compania evalueaza anual progresul inregistrat, in raport cu obiectivele stabilite in 2010, cand a adoptat o noua strategie de sustenabilitate.

Este vorba despre “Planul Unilever pentru un Stil de Viata Durabil”. In cadrul lui, Unilever s-a angajat sa isi dubleze cifra de afaceri pana in 2020, injumatatatindu-si totodata impactul negativ asupra mediului si crescand impactul pozitiv pe care brandurile Unilever il au asupra societatii.

Mai exact, cei de la Unilever si-au propus sa imbunatateasca sanatatea si bunastarea a peste un miliard de oameni, sa injumatateasca amprenta de carbon a produselor de-a lungul intregului lant valoric si sa achizitioneze doar materii prime sustenabile.

Va prezentam in continuare rezultatele obtinute de Unilever la nivel global in anul 2014:

Branduri sustenabile, crestere sustenabila


In ceea ce priveste sustenabilitatea produselor sale, Unilever si-a stabilit urmatoarele 3 obiective:
  • sa integreze sustenabilitatea la nivel de produs;
  • sa diminueze cantitatea de deseuri produse;
  • sa incurajeze inovatia si colaborarea pentru dezvoltarea unor produse mai sustenabile.
Raportul cuprinde 3 exemple de produse pentru care sustenabilitatea este o valoare esentiala:
  • brandul Dove, caruia ii este asociata o campanie creata pentru a creste respectul de sine in randurile femeilor;

    In 2014, Unilever a dezvoltat impreuna cu “World Association of Girl Guides and Girl Scouts” o campanie prin care a incercat sa combata mituri legate de frumusetea corporala. Astfel, a crescut numarul tarilor implicate in campaniile Dove Self Esteem de la 22 in 2013 la 70 in 2014.
  • brandul de tomate Kissan, comercializat in India

    Unilever garanteaza faptul ca produsele Kissan sunt obtinute doar din rosii cultivate local, in mod sustenabil. Pentru a incuraja productia de rosii la nivel local, compania distribuie in mod gratuit seminte. In 2014, despre acest proiect au auzit 30 de milioane de oameni.
  • brandul de inghetata din fructe Fruttare, comercializat in Statele Unite

    In 2015, brandul Fruttare a devenit singurul brand care comunica direct pe eticheta faptul ca e produs din fructe cultivale local, in mod sustenabil. Pana la sfarsitul lui 2016, compania si-a propus sa integreze acest aspect in toate sortimentele produse.
In ceea ce priveste reducerea impactului negativ pe care il au produsele Unilever asupra mediului inconjurator, compania a raportat urmatoarele progrese:
  • 28% din energia folosita in 2014 in procesul de productie a fost asigurata din surse regenerabile;
  • din 2008 si pana in 2014, compania a redus cantitatea de deseuri trimise la groapa de gunoi cu 140.000 de tone (de 17 ori cat greutatea Turnului Eiffel);
  • introducerea unor ambalaje care folosesc mai putin plastic a dus la economisirea a 2,5 milioane de euro doar in China; astfel, compania a folosit cu 940 de tone de plastic mai putin (echivalentul greutatii a 25 de avioane Boeing 737s).
Inovatia la nivel de produs este un alt aspect raportat de Univeler:
  • marca de sapun Lifebuoy contribuie la reducerea frecventei bolilor de stomac sau a holerei in tarile din Africa; In 2014, vanzarile acestui sapun accesibil ca pret au crescut cu 15%.
  • introducerea unor variante de spray antiperspirant compact, pentru productia caruia se foloseste cu 50% mai putin gaz propulsor si cu 25% mai putin aluminium si astfel se evita eliminarea a 16.000 de tone de dioxid de carbon.
  • dezvoltarea unor produse de curatenie pentru care este nevoie de mai putina apa pentru clatire; pe langa aceasta inovatie, compania a desfasurat si campanii de educare a populatiei referitor la necesitatea reducerii consumului de apa.

Impactul asupra stakeholderilor si asupra comunitatii


Conform raportului, sustenabilitatea companiei nu se limiteaza doar la interventiile de la nivel de produs. Unilever a desfasurat in 2014 si programe prin care a incercat sa isi mareasca impactul pozitiv in societate.

Dintre acestea, amintim:
  • obiectivul de a elimina deforestarea din lantul de productie pana in 2020;

    Deocamdata, 40% dintre furnizorii de ulei de palmier sunt certificati de Roundtable on Sustainable Palm Oil;
  • incurajarea agriculturii sustenabile;

    Alaturi de Global Alliance for Improved Nutrition (GAIN), compania a creat un program prin care a reusit sa imbunatateasca nutritia si starea de sanatate a 2,5 milioane de oameni din comunitati rurale sarace.
  • asigurarea accesului la apa si igiena;

    Una dintre initiativele companiei consta in angajamentul de a construi pana in 2019 o toaleta in fiecare casa din India. De asemenea, compania a dezvoltat un sistem accesibil de filtrare a apei. Este vorba despre Pure it, un brand al caror vanzari a crescut cu 20% in 2014.

Puteti descarca raportul de pe site-ul Unilever sau il puteti consulta mai jos:



Material realizat de Irina Breniuc, Redactor ResponsabilitateSociala.ro


2129

Ti-a placut articolul? Fii la curent cu ce publicam!


Aboneaza-te prin email sau da "Like" la Pagina de Facebook.


Citeste si alte articole din categorii similare:


Unilever Romania | Rapoarte CSR | Produse responsabile

Iti recomandam si articolul:

Fundatia Orange a finantat o aplicatie care ii ajuta pe nevazatori sa calatoreasca cu Metroul

Aplicatia "Tandem Acces" a fost realizata de Asociatia Tandem in parteneriat cu Metrorex. Fundatia finantat proiectul cu 50.000 de Euro


Spune-ti si tu parerea!


Site-uri partenere
Comunicatedepresa.ro Radio Lynx Green Report StiriONG.ro