RSS LinkedIn

Sponsori


Orange - Profil CSR

   Enel Romania - Profil CSR

Toti partenerii Programului ResponsabilitateSociala.ro


Unilever a anuntat rezultatele planului sau global de dezvoltare durabila pe 2013

Unilever a anuntat rezultatele planului sau global de dezvoltare durabila pe 2013

Aflati in ce masura si-a indeplinit compania obiectivele de sustenabilitate si care au fost actiunile intreprinse in acest scop.

(03 iun 2014)

Compania Unilever a anuntat recent rezultatele obtinute dupa 3 ani de implementare a strategiei sale de sustenabilitate la nivel global, ”Planul Unilever pentru un Stil de Viata Durabil”.

Conform reprezentantilor companiei, obiectivele planului sunt dublarea cifrei de afaceri pana in 2020, simultan cu injumatatirea impactului negativ asupra mediului si cresterea impactului pozitiv asupra societatii al brandurilor Unilever.

Mai specific, cei de la Unilever si-au propus sa imbunatateasca sanatatea si bunastarea a peste un miliard de oameni, sa injumatateasca amprenta de carbon a produselor de-a lungul intregului lant valoric si sa achizitioneze doar materii prime sustenabile.

Va prezentam in continuare rezultatele obtinute la nivel global pe aceste trei planuri:

Imbunatatirea sanatatii si a bunastarii consumatorilor


Unilever si-a propus ca pana in 2020 sa ajute peste un miliard de oameni sa isi imbunatateasca sanatatea si igiena.

Raportul publicat recent arata ca, pana la sfarsitul anului 2013, compania a reusit sa influenteze vietile a 303 milioane de oameni, oferind produse si servicii de igiena si ingrijire in comunitati defavorizate.

De exemplu, a introdus Lifebuoy, o marca de sapun special creata pentru consumatorii din tarile lumii a treia. Aici, aproape 2 milioane de copii mor anual din cauza diareei. Se pare ca aceste decese ar putea fi evitate prin simpla spalare a mainilor cu sapun, care ar reduce incidenta diareei cu 25%. Este motivul pentru care Unilever a introdus o marca de sapun ieftina si a creat un program de educare a populatiei, prin care a imbunatatit vietile a 183 de milioane de oameni, invatandu-i sa se spele pe maini, de cel putin 5 ori pe zi.

Posterul campaniei de educare Lifebuoy
Posterul campaniei de educare Lifebuoy

Un alt produs creat special pentru pietele din tari subdezvoltate este Pureit, un purificator de apa care a ajuns deja la peste 55 de milioane de oameni. Acest produs asigura apa potabila unor comunitati in care apa este de cele mai multe ori poluata cu substante precum plumbul, element chimic extrem de periculos mai ales pentru dezvoltarea mentala a copiilor.

In ceea ce priveste imbunatatirea nutritiei, compania si-a propus ca pana in 2020 sa-si dubleze numarul de produse din portofoliu care indeplinesc cele mai inalte standarde de nutritie. In 2013, doar 31% dintre produse au intrat in aceasta categorie.

Aspectele prin care Unilever incearca sa contribuie la imbunatatirea nutritiei:

Aspectele prin care Unilever incearca sa contribuie la imbunatatirea nutritiei:

Pe langa actiunile de imbunatatire a sanatatii, igienei si nutritiei, compania a inceput sa dezvolte si programe pentru imbunatatirea conditiilor de viata la nivel social.

In raport se afirma ca, incepand cu 2014, Unilever va implementa principiile directoare ale ONU privind afacerile si drepturile omului in toate operatiunile lor, va asigura o remuneratie echitabila a angajatilor, va implementa un cadru pentru bunastarea lor mentala si va incerca sa creeze oportunitati de dezvoltare pentru 5 milioane de femei si pentru 5,5 milioane de mici fermieri, comercianti cu amanuntul si antreprenori din lantul sau valoric.

Reducerea impactului asupra mediului


Prin ”Planul Unilever pentru un Stil de Viata Durabil”, compania si-a propus sa injumatateasca amprenta de carbon a produselor sale, pe tot parcursul ciclului lor de viata, de la productie la utilizare.

In ceea ce priveste impactul asupra mediului in procesul de fabricare, raportul arata ca, in 2013, Unilever a redus cu 32% per tona nivelurile de dioxid de carbon rezultate din energia consumata, comparativ cu cele din 2010.

Acest lucru a fost posibil si prin utilizarea energiilor regenerabile. In 2013, acestea au reprezentat 27% din energia consumata, in crestere fata de 15,8% in 2008. Cu toate acestea, amprenta totala a produselor Unilever a crescut cu 5% in 2013 fata de 2010.

Pe langa toate eforturile de limitare a impactului negativ direct asupra mediului, compania a mai raportat in anul 2013 si alte initiative de reducere a amprentei de carbon din activitati conexe: si-a redus cu 18% emisiile de gaze cu efect de sera din transporturi, comparativ cu 2010; a cumparat 270.000 de congelatoare ecologice, ajungand la un total de 1,5 milioane, mult peste tinta de 850.000 de bucati; a redus cu 13% energia utilizata la nivel de angajat prezent la birou si a investit in facilitati pentru videoconferinte, care vor reduce necesitatea deplasarii angajatilor.

Din raport, mai aflam ca o alta preocupare importanta a companiei in ceea ce priveste reducerea impactului de mediu o reprezinta reducerea consumului de apa. In 2013, Unilever a consumat cu 29% mai putina apa la tona de productie decat in 2008.

Rezultatele strategiei Unilever de reducere a consumului de apa:

Rezultatele strategiei Unilever de reducere a consumului de apa:

Si la cantitatea de deseuri generate, raportul indica progrese. Comparativ cu 2008, compania a produs in 2013 cu 66% mai putine deseuri la fiecare tona de produse. In 75% dintre centrele de productie s-au eliminat complet deseurile trimise la groapa de gunoi.

Rezultatele strategiei Unilever pentru reducerea cantitatii de deseuri:

Rezultatele strategiei Unilever pentru reducerea cantitatii de deseuri:

Aprovizionarea sustenabila


Un alt obiectiv al planului Unilever este acela de a reusi pana in 2020 sa isi procure din surse sustenabile toata materia prima. In 2013, procentul materiei prime agricole din surse sustenabile a ajuns la 48%.

Rezultatele Unilever in Romania


In Romania, Unilever a initiat cateva proiecte care au contribuit la indeplinirea obiectivelor la nivel global.

Unul dintre aceste proiecte este parteneriatul cu Grupul Genesis Biopartner, producator de energie regenerabila din surse organice. Unilever va dona alimentele expirate sau deteriorate ramase intr-unul din depozitele sale, pentru ca acestea sa fie transformate in biogaz si apoi in energie regenerabila.

In ceea ce priveste preocuparea pentru consumatori, reprezentantii Unilever Romania au declarat ca s-au angajat sa reduca la 5 grame/zi cantitatea de sare din produse si sa raporteze periodic rezultatele catre Federatia Patronala Romana din Industria Alimentara ROMALIMENTA si catre Ministerul Sanatatii.


Puteti gasi mai multe detalii despre rezultatele planului de sustenabilitate Unilever pe site-ul companiei.



Material realizat de Irina Breniuc, Redactor ResponsabilitateSociala.ro

2891

Ti-a placut articolul? Fii la curent cu ce publicam!


Aboneaza-te prin email sau da "Like" la Pagina de Facebook.


Citeste si alte articole din categorii similare:


Unilever Romania | Protectia mediului | Rapoarte CSR | Inovatie sociala | Produse responsabile | Incluziune si diversitate | Investitii sustenabile | Marketing social

Iti recomandam si articolul:

Fundatia Orange a finantat o aplicatie care ii ajuta pe nevazatori sa calatoreasca cu Metroul

Aplicatia "Tandem Acces" a fost realizata de Asociatia Tandem in parteneriat cu Metrorex. Fundatia finantat proiectul cu 50.000 de Euro


Spune-ti si tu parerea!


Site-uri partenere
Comunicatedepresa.ro Radio Lynx Green Report StiriONG.ro