RSS

Sponsori


Orange - Profil CSR

   Enel Romania - Profil CSR

Toti partenerii Programului ResponsabilitateSociala.ro


Transmaraton 2014: eveniment sportiv cu un mecanism de fundraising inedit

Transmaraton 2014: eveniment sportiv cu un mecanism de fundraising inedit

Descoperiti tehnicile de fundraining folosite de organizatori, care au transformat evenimentul intr-un adevarat succes.

(08 oct 2014)

Aproape 4.500 de kilometri, la peste 1.200 de metri altitudine. Atat au parcurs 130 de alergatori, care au participat pe 20 septembrie 2014 la un ultra-maraton, un maraton, si un semi-maraton, toate desfasurate pe Transfagarasan. Cele 3 trasee fac parte din Transmaraton, un eveniment sportiv international aflat deja la a 3-a editie.

Transmaratonul se organizeaza anual, cu scopul de a strange bani pentru proiectele a 3 organizatii non-profit. Este vorba despre Fundatia HOSPICE Casa Sperantei, Asociatia ViitorPlus si Asociatia Scoala de Valori.

Anul acesta, s-au strans peste 140.000 de RON, de la aproape 2.000 de donatori.

Va prezentam mai jos elementele care au asigurat succesul acestui eveniment de fundraising.

Caracterul spectaculos al competitiei


Un prim factor care a contribuit la succesul evenimentului a fost participarea unui numar mare de alergatori. Aceasta a fost asigurata de caracterul spectaculos si totodata dificil al traseelor.

Transmaratonul are loc pe Transfagarasan, declarat de britanicii de la Top Gear “cel mai frumos drum din lume“. Cuprinde singurul ultramaraton de sosea din Romania (64 km si o diferenta de altitudine de peste 3.000 m), dar si cel mai dificil maraton de sosea din Europa, al treilea ca dificultate din lume (42 de km, dintre care sub 5% pe plat). Nu in ultimul rand, traseele includ o parte considerata, in ciclism, ca avand grad maxim de dificultate.

O parte din traseul Transmaratonului

Dificultatea si frumusetea traseelor au fost insa doar doua dintre elementele care i-au stimulat pe participanti. Au contat, desigur, si cauzele pentru care au alergat.

Cauze sociale bine-definite si bine-prezentate


Participantii la competitie au avut la dispozitie 3 proiecte pe care le-au putut sustine, respectiv:
Modul in care organizatiile si-au prezentat proiectele poate fi considerat un exemplu de buna-practica pentru campaniile de strangere de fonduri. Inainte de toate, acestea si-au facut cunoscuta misiunea si rezultatele obtinute in trecut. Apoi, au anuntat obiectivele specifice pe care si le-au stabilit pentru aceasta actiune de fundraising.

Faptul ca si-au insotit prezentarile cu povestiri reale, imagini sau spoturi le-a adus un plus de autenticitate. Iata cateva dintre materialele care au dat viata prezentarilor:

Spot de promovare a serviciilor oferite de HOSPICE Casa Sperantei:




Voluntarii Viitor Plus, la o actiune de plantare de puieti:

Voluntarii Viitor Plus, la o actiune de plantare de puieti


Material video despre beneficiile aduse Scolii de Valori prin finantarea de la Transmaraton 2013:



Pe paginile de prezentare ale fiecarui proiect, sunt afisate numarul si valoarea donatiilor stranse, dar si numele celor care au ales sa le sustina.

Un mecanism de strangere de fonduri bine pus la punct


Modul in care publicul ajunge sa doneze pentru o cauza de la Transmaraton este si el unul interesant. Strangerea de fonduri se realizeaza de fiecare data prin intermediul participantilor.

Cu alte cuvinte, cei interesati sa se inscrie in competitie o pot face doar daca devin fundraiseri pentru unul dintre proiectele beneficiare. Ca fundraiser, participantul are propria pagina pe site-ul Transmaratonului, unde poate spune ce il motiveaza si ce suma isi propune sa stranga. Tot aici exista si un formular prin care cei impresionati de mesajul fundraiserului pot dona.

La finalul fiecarei editii, organizatorii realizeaza clasamente cu cei mai buni fundraiseri. Iata cum arata pagina unuia dintre concurenti, Dan Berteanu, participantul cu cea mai mare suma stransa in 2014:

Pagina unuia dintre concurenti, Dan Berteanu, participantul cu cea mai mare suma stransa in 2014


Transmaratonul este organizat de alergatori pasionati ca Andrei Rosu si Gabi Solomon si sustinut financiar de companii precum UniCredit Leasing, Walmark sau Varta.


Material realizat de Irina Breniuc, Redactor ResponsabilitateSociala.ro


2439

Ti-a placut articolul? Fii la curent cu ce publicam!


Aboneaza-te prin email sau da "Like" la Pagina de Facebook.


Citeste si alte articole din categorii similare:


Proiecte ONG | Voluntariat | Fundraising | Sport

Iti recomandam si articolul:

Telekom: 2 aplicatii mobile pentru viitoarele si proaspetele mamici

Aplicatiile ofera, cu ajutorul tehnologiei, instrumente si sfaturi, de la prima luna de sarcina pana in primii ani de viata ai copilului.


Spune-ti si tu parerea!


Site-uri partenere
Comunicatedepresa.ro Radio Lynx Green Report StiriONG.ro