RSS LinkedIn

Sponsori


Orange - Profil CSR

   Enel Romania - Profil CSR

Toti partenerii Programului ResponsabilitateSociala.ro


Topul companiilor care folosesc cel mai eficient social media in comunicarea proiectelor de CSR

Topul companiilor care folosesc cel mai eficient social media in comunicarea proiectelor de CSR

Levi Strauss, eBay si Danone sunt printre primele companii in topul realizat de publicatia Social Media Influence.

(12 mar 2013)

Publicatia Social Media Influence (SMI), in colaborare cu platforma online despre sustenabilitate Wizness, a publicat un top al al companiilor care folosesc cel mai eficient social media in comunicarea proiectelor de sustenabilitate. Acesta face parte din cea de-a 3-a editie a unui raport care analizeaza cum comunica companiile despre sustenabilitate prin retele sociale, numit SMI-Wizness Social Media Sustainability Index 2012. Primele pozitii din top sunt ocupate de Levi Strauss, compania financiara BBVA, Ebay si Danone.

Rezultatele topului


In top sunt reprezentate majoritatea domeniilor de afaceri, de la companii producatoare de alimente pana la companii care ofera servicii financiare. Cele mai multe companii provin insa din domeniu bunurilor de consum.

Iata, mai jos, primele 10 companii care folosesc cel mai eficient canalele online pentru a comunica despre sustenabilitate. 
 
SMI-Wizness Social Media Sustainability Index 2012



Rezultatele raportului


In ceea ce priveste canalul de comunicare, Facebook a fost folosit cel mai mult pentru a comunica sustenabilitatea corporatiilor, iar pe locul al doilea in preferintele comunicatorilor s-a situat Twitter. Conform raportului, in 2012, blogurile si revistele online au fost mai folosite decat YouTube.

Autorii raportului au identificat si 5 metode principale prin care companiile si-au crescut vizibilitatea si relevanta in online. Acestea sunt:
  • Crearea de continut jurnalistic: GE, Ford, Deutsche-Post, Renault si alte companii si-au imbunatati comunicarea mesajelor despre sustenabilitate prin publicarea pe pagina de Facebook, bloguri si site-uri a unui continut editorial de calitate, accesibil unui public foarte larg. Aceste companii au publicat constant informatii si imagini despre actiunile lor de CSR si au conectat principala sursa de informatii la retelele sociale disponibile prin butoane si feed. Astfel au devenit accesibile si prezente.
platforma lui Levi Strauss
  • Crearea de aplicatii pentru utilizatori: Alte companii au reusit sa se remarce prin aplicatii si harti folositoare sau joculete pentru telefoane, tablete sau calculatoare. Spre exemplu, Novo Nordisk a creat un joc interactiv despre riscul si reputatia in business. In joc, utilizatorul trebuie sa aleaga o varianta pentru a solutiona o problema de etica sau transparenta. In functie de alegere, se adauga sau se scad puncte.
  • Utilizarea canalelor noi: A fi primul care utilizeaza canale noi poate constitui un avantaj, fiind un teren neexploatat de concurenta, iar oamenii sunt mai interesati. Bayes si GE au folosit Pinterest, Levi Strauss si Starbucks au postat pe Instagram. Adevarata provocare este sa adaptezi continutul pentru aceste noi platforme. Spre exemplu, Instagram este o platforma unde oamenii posteaza imagini iar textul nu este foarte relevant. Astfel, Starbuks a gandit campania pentru promovarea paharelor sale reutilizabile in felul urmator: oamenii erau incurajati prin concursuri sa posteze poze cu paharele lor si cum sunt utilizate acestea.
  • Utilizarea factorului uman: Conform raportului, mesajele unei companii care comunica prin intermediul unei persoane identificabile par mai autentice. Companii precum BT (firma de telecomunicatii) si AMD (gigantul IT) comunica pe Twitter si Facebook prin intermediul directorilor sai de CSR.                                                                                     
    contul de Twitter al directorului pe CSR al AMD
  • Campanii cu poveste: Sony si Siemens au mizat pe creativitate si idei marete. In cadrul campaniei  “Futurescapes” , Sony a lansat o competitie de videoclipuri pe YouTube. In aceste videoclipuri, oamenii trebuiau sa descrie, conform imaginatiei sau parerilor lor, influenta tehnologiei asupra sustenabilitatii in lumea din anul 2025.

Raportul a analizat 400 de companii la nivel global pe baza includerii acestora in diverse topuri de sustenabilitate si performanta financiara precum Dow Jones Sustainability Index.

Social Media Influence a evaluat cate dintre acestea au canale si platforme online dedicate comunicarii informatiilor despre sustenabilitate ale companiei. Anul acesta, 176 de companii au indeplinit acest criteriu, cu 56 mai multe decat anul trecut. Dintre acestea 176, au fost selectionate primele 100.

Raportul poate fi descarcat in intregime de pe site-ul special SMI-Wizness Social Media Sustainability Index.


Material realizat de Ina Ionescu, Redactor ResponsabilitateSociala.ro


2672

Ti-a placut articolul? Fii la curent cu ce publicam!


Aboneaza-te prin email sau da "Like" la Pagina de Facebook.


Citeste si alte articole din categorii similare:


Social Media CSR

Iti recomandam si articolul:

Fundatia Orange a finantat o aplicatie care ii ajuta pe nevazatori sa calatoreasca cu Metroul

Aplicatia "Tandem Acces" a fost realizata de Asociatia Tandem in parteneriat cu Metrorex. Fundatia finantat proiectul cu 50.000 de Euro


Spune-ti si tu parerea!


Site-uri partenere
Comunicatedepresa.ro Radio Lynx Green Report StiriONG.ro