RSS LinkedIn

Sponsori


Orange - Profil CSR

   Enel Romania - Profil CSR

Toti partenerii Programului ResponsabilitateSociala.ro


Tendinte: Preturi intelegatoare fata de nevoile speciale ale consumatorilor

Tendinte: Preturi intelegatoare fata de nevoile speciale ale consumatorilor

Trendwatching.com ofera companiilor idei despre cum pot sa-si umanizeze brandurile si sa imbunatateasca relatia cu consumatorii.

(10 iul 2014)

Trendwatching.com, una dintre cele mai importante companii din lume care studieaza trendurile de consum la nivel international, a publicat recent o analiza despre tendinta brandurilor de a-si adapta strategia de preturi in functie de nevoile de moment ale consumatorilor.

Analiza se numeste “Sympathetic Pricing” (“Preturi intelegatoare”) si prezinta exemple de strategii de succes care au constat in reducerea preturilor produselor, pentru a raspunde unor nevoi arzatoare ale consumatorilor.

Strategii de tipul "painkiller pricing" (preturi care alina o durere)


Este vorba despre discount-urile care il ajuta pe consumator atunci cand acesta trece printr-un moment dificil, care ii afecteaza stilul de viata.

De exemplu, Uber, o companie internationala de taxiuri, a oferit discount-uri clientilor sai din Londra care nu mai puteau sa mearga cu metroul, din cauza unei greve, in aprilie 2014. Prin intermediul aplicatiei mobile de comenzi Uber, clientii care acceptau sa calatoreasca impreuna cu un alt pasager care mergea in aceeasi directie primeau un discount de 50%. Astfel, impartind la 2 pretul deja redus al calatoriei, ajungeau sa plateasca 25% din valoarea ei.

Aceeasi companie a oferit transport gratuit studentilor din Boston, intr-o zi din luna octombrie 2013, in momentul in care o greva i-a impiedicat sa circule cu autobuzul.
campanie de vara 'Casa mea e un cuptor'
BGH, un retailer din Argentina care comercializeaza aparatura electrocasnica, a lansat in 2013 o campanie de vara denumita “Casa mea e un cuptor”. Retailerul a oferit discount-uri la aparatele de aer conditionat pentru proprietarii celor mai calduroase locuinte din oras. Proprietarii puteau calcula gradul de expunere la soare al locuintei lor pe un website creat special pentru asta. Agentia Satchi&Satchi declara ca aceasta campanie a generat vanzari de 14 milioane USD.

Strategii de tipul "compassionate pricing" (preturi compatimitoare)


Unul din exemplele identificate de Trendwatching.com este Community Shop, un supermarket din Marea Britanie in care preturile sunt mai mici pentru familiile care primesc ajutor social de la stat.

Proiectul este sprijinit de companii mari, cum ar fi Marks&Spencer, Tesco sau Tetley. Acesti retaileri redistribuie produsele care nu corespund standardelor lor de calitate catre Community Shop. In alte conditii, produsele respective ar fi ajuns la groapa de gunoi sau ar fi devenit hrana pentru animale.  
magazine de cartier Tienda Amiga
Si in Spania un grup comunitar a lansat o initiativa similara. Este vorba despre Tienda Amiga, prin care somerii pot beneficia de discount-uri speciale in micile magazine de cartier. Pana in ianuarie 2014, peste 150 de magazine aderasera la aceasta initiativa. Somerii au primit discount-uri cuprinse intre 5% si 20%.

Strategii de tipul "purposeful pricing" (preturi pentru sustinerea unei cauze sociale)


Corendon, o companie aeriana olandeza, a oferit discount-uri la zborurile catre Rusia pentru activistii care lupta pentru drepturile homosexualilor. Promotia s-a desfasurat in ianuarie 2014, in perioada Jocurilor Olimpice de Iarna de la Sochi. Activistii au primit discount-uri de 50%.
RATP Paris a oferit transport gratuit calatorilor
O alta initiativa pe care o regasim in raport a avut loc in Paris. Capitala franceza s-a confruntat cu un nivel foarte ridicat de smog in martie 2014. Alaturandu-se luptei impotriva poluarii, RATP Paris a oferit transport gratuit tuturor calatorilor, intr-un weekend din perioada in care metropola era acoperita de smog.

Puteti afla detalii si despre alte campanii pe site-ul Trendwatching.com.


Material realizat de Alina Liciu, colaborator ResponsabilitateSociala.ro, Managing Partner The Azores


6758

Ti-a placut articolul? Fii la curent cu ce publicam!


Aboneaza-te prin email sau da "Like" la Pagina de Facebook.


Citeste si alte articole din categorii similare:


Tendinte CSR | Marketing social

Iti recomandam si articolul:

Fundatia Orange a finantat o aplicatie care ii ajuta pe nevazatori sa calatoreasca cu Metroul

Aplicatia "Tandem Acces" a fost realizata de Asociatia Tandem in parteneriat cu Metrorex. Fundatia finantat proiectul cu 50.000 de Euro


Spune-ti si tu parerea!


Site-uri partenere
Comunicatedepresa.ro Radio Lynx Green Report StiriONG.ro