RSS LinkedIn

Sponsori


Orange - Profil CSR

   Enel Romania - Profil CSR

Toti partenerii Programului ResponsabilitateSociala.ro


Tendinte: brandurile trebuie sa-i ajute pe clienti sa se simta mai putin vinovati pentru ce consuma

Tendinte: brandurile trebuie sa-i ajute pe clienti sa se simta mai putin vinovati pentru ce consuma

Concluzia apartine unei analize a Trendwatching, care identifica modalitati prin care companiile ar putea incuraja consumul sustenabil.

(27 nov 2013)

Trendwatching.com, celebra companie internationala care studiaza cele mai importante tendinte din mediul de afaceri, a publicat luna aceasta o analiza a modului in care brandurile i-ar putea face pe consumatori sa se simta mai putin vinovati pentru cumparaturile pe care le fac.

Se pare ca unii consumatori sunt prinsi intre ceea ce-si doresc si ceea ce considera a fi bine pentru ei insisi, pentru cei din jurul lor sau pentru mediu. In loc sa ignore aceasta situatie, brandurile ar putea identifica si s-ar putea folosi de cauzele ei, ca sa dezvolte noi solutii pentru un consum mai sustenabil.

Va prezentam mai jos doua dintre initiativele din partea unor companii, identificate in analiza Trendwatching.

Dell face din reducerea deseurilor o prioritate a strategiei sale de dezvoltare durabila


Dell s-a angajat sa isi reduca in totalitatea deseurile, prin reciclare sau refolosire. Compania a luat aceasta decizie dupa ce a analizat impactul pe care il au deseurile electronice asupra mediului. Conform Agentiei de Protectie a Mediului din SUA, se genereaza anual 200 de milioane de piese IT ca deseu, insa doar 18% sunt reciclate.

De situatii asemanatoare nu sunt ingrijorate numai autoritatile, ci, se pare, si consumatorii. Un studiu realizat de National Geographic in 2012 arata ca 28% dintre acestia se simt foarte vinovati de impactul lor asupra mediului. Studiul a fost realizat pe un esantion de 17.000 de persoane din 17 state.

In acest context, Dell a identificat si aplicat numeroase solutii pentru reducerea deseurilor:
  • a interzis exportul pieselor nefunctionale catre tari aflate in curs de dezvoltare, pentru a preveni deteriorarea calculatoarelor pe care sunt instalate
  • foloseste materiale regenerabile si se asigura ca materialele pe care le produce sa fie reciclabile
  • si-a redus volumul ambalajelor de calculatoare si laptopuri cu 12%, pentru a asigura un transport mai eficient
Evolutia eforturilor Dell de reducere a deseurilor, in perioada corespunzatoare anilor financiari 2009-20012.


Prin toate aceste actiuni, Dell a reusit in anul financiar 2012 sa recicleze sau sa refoloseasca 98% dintre deseuri. Aceste rezultate ii aduc, bineinteles, un avantaj competitiv important, datorita imaginii de brand responsabil fata de mediu din mintea consumatorilor.

O companie de inghetata cu un mecanism de productie inedit, benefic pentru mediu si comunitate


Angajatii Peddler's Creamery pedaleaza pentru a produce inghetata. Un magazin din Los Angeles a gasit o metoda inovatoare pentru fabricarea inghetatei, prin care si-a redus semnificativ impactul asupra mediului. Magazinul se numeste Peddler’s Creamery si foloseste in procesul de productie energia generata de angajati, prin pedalarea unor triciclete.

Practic, aceste triciclete au montate in spate aparate traditionale de produs inghetata, care necesita amestecare constanta. Aparatele sunt conectate la pedalele tricicletei prin niste axe suplimentare, ceea ce face ca fiecare pedalare sa invarta un mecanism care amesteca ingredientele. Astfel, un angajat care pedaleaza in ritm mediu 5-6 km poate produce aproximativ 20 de litri de inghetata.

In acest fel, magazinul produce inghetata, economisind totodata energie si incurajand miscarea. Insa eforturile proprietarului de a crea un business sustenabil nu se opresc aici. El achizitioneza in principal ingrediente produse local si doneaza 5% din profit unor cauze sociale sau de mediu.

Prin urmare, si-a creat o imagine de business sustenabil, ceea ce se reflecta si in vanzari. Clientii se arata multumiti de eforturi si, uneori, sunt invitati sa produca ei insisi inghetata, pedaland.

Patagonia verifica furnizorii de materii prime, pentru a asigura un business sustenabil


Patagonia Inc., companie americana producatoare de echipamente “outdoor” profesionale, este renumita pentru eforturile de a-si reduce impactul asupra mediului. Recent, a lansat o campanie prin care incurajeaza consumatorii sa gaseasca solutii pentru dezvoltarea unei economii sustenabile si sa le trimita sub forma de eseuri.

La randul sau, compania vine cu exemple de initiative care contribuie la indeplinirea misiunii sale, si anume de a “fabrica cele mai bune produse, fara a provoca, daca este posibil, un impact negativ, dar si transformarea afacerii intr-o sursa de inspiratie in lupta impotriva problemelor de mediu.”

Iata cateva dintre aceste initiative:
  • un parteneriat cu doua asociatii din regiunea Patagonia, pentru regenerarea pamantului deteriorat de pasunatul intensiv si desertificare. Motivul acestei actiuni a fost acela ca producatorul de haine foloseste lana provenita de la oile crescute pe teritoriul Patagoniei si contribuie astfel la deteriorarea pasunilor. Puteti urmari mai jos un material despre cum ii ajuta aceasta initiativa atat pe fermieri, cat si pe producatori:

  • un parteneriat cu o cooperativa din Texas care produce bumbac organic, fara a folosi chimicale;
  • o  initiativa de verificare a furnizorilor de puf si pene de gasca, materii prime esentiale in productia imbracamintei pentru exterior. Patagonia Inc. se asigura, prin verificari pe teren si audit realizat de experti independenti, ca fermele de unde provin puful si penele cresc pasarile la sol, nu le ingrasa fortat si nu le supun la agresiuni, cum ar fi smulgerea penelor cat inca sunt in viata.
Furnizorii de pene si puf de gasca pentru Patagonia Inc. sunt verificati pentru asigurarea unui proces sustenabil de productie.
Pe langa eforturile de verificare a surselor de materie prima, Patagonia a dezvoltat tehnologii care garanteaza ca imbracamintea produsa este reciclabila. In plus, in curand vor pune la dispozitia consumatorilor informatii despre impactul asupra mediului pe care il are o piesa de imbracaminte de-a lungul ciclului sau de viata. Aceste date vor putea fi accesate prin scanarea codului de bare al produselor, cu ajutorul unui smartphone. Astfel, consumatorii vor putea face alegeri informate, care sa le reduca sentimentul de vina.


Puteti gasi mai multe exemple de companii care incearca sa devina mai sustenabile, pentru a reduce sentimentul de vina al consumatorilor, pe site-ul Trendwatching.com .


Material realizat de Irina Breniuc, Redactor ResponsabilitateSociala.ro

3252

Ti-a placut articolul? Fii la curent cu ce publicam!


Aboneaza-te prin email sau da "Like" la Pagina de Facebook.


Citeste si alte articole din categorii similare:


Cercetari CSR | Tendinte CSR | Protectia mediului | Produse responsabile | Dezvoltare comunitara | Achizitii responsabile | Reciclare

Iti recomandam si articolul:

Fundatia Orange a finantat o aplicatie care ii ajuta pe nevazatori sa calatoreasca cu Metroul

Aplicatia "Tandem Acces" a fost realizata de Asociatia Tandem in parteneriat cu Metrorex. Fundatia finantat proiectul cu 50.000 de Euro


Spune-ti si tu parerea!


Site-uri partenere
Comunicatedepresa.ro Radio Lynx Green Report StiriONG.ro