RSS

Sponsori


Orange - Profil CSR

   Enel Romania - Profil CSR

Toti partenerii Programului ResponsabilitateSociala.ro


Tendinte: brandurile promoveaza diversitatea de gen, rasa si cultura

Tendinte: brandurile promoveaza diversitatea de gen, rasa si cultura

Trendwatching.com a identificat reclame care prezinta situatii sociale considerate pana nu demult anormale ca fiind perfect acceptabile.

(13 nov 2014)

Trendwatching.com, celebra companie internationala care studiaza cele mai importante tendinte din mediul de afaceri, a publicat recent o analiza a modului in care brandurile isi adapteaza comunicarea la evolutia tiparelor de gandire ale consumatorilor.

Una dintre concluziile la care au ajuns este aceea ca din ce in ce mai multe branduri promoveaza diversitatea sociala, rasiala, culturala si sexuala. Va invitam sa urmariti cateva reclame in care se redefinesc norme sociale vechi si se incurajeaza comportamente noi.

Imnul american, cantat in 7 limbi


Pentru calupul publicitar din timpul celui mai vizionat program TV din America, finala Ligii Profesioniste de Fotbal American (Super Bowl), Coca-Cola a pregatit in 2014 o reclama prin care a promovat diversitatea culturala din Statele Unite. Reclama infatiseaza persoane de diverse nationalitati, cantand in limba natala imnul american, “America the Beautiful”. Iata-o:



Aflati din materialul de mai jos povestile protagonistilor:



Familiile mixte, vazute ca familii normale


40% dintre americani provin din familii mixte, familii in care sotii au divortat si s-au recasatorit. Incercand sa promoveze ideea ca astfel de situatii sunt normale si ca cei care fac parte din ele nu ar trebui sa se simta ciudat, Honey Maid, producator de biscuiti traditionali din State Unite, a creat urmatoarea reclama:



Libertatea alegerii genului, promovata de Facebook


In Argentina, Facebook a introdus 54 de optiuni in campul de selectie al genului, necesar pentru crearea unui profil. Argentinienii pot alege, printre altele, sa se declare: transexuali, bisexuali, polisexuali sau asexuali. De asemenea, se pot identifica prin genul “el”, “ea” sau “neutru” atunci cand primesc notificari sau atunci cand anunta ca vor participa la evenimente.

In Argentina, Facebook a introdus 54 de optiuni in campul de selectie al genului

Optiuni similare existau in tari precum Statele Unite, Spania si Marea Britanie, insa Argentina este prima tara latin-americana care implementeaza conceptul. Terminologia a fost dezvoltata impreuna cu comunitatea LGBTQ (lesbian, gay, bisexual, transgender, questioning).

Rolul femeii in societatea hindusa, redefinit


3 branduri prezente pe piata hindusa au avut curajul de a arata femeia in ipostaze neobisnuite pentru ordinea culturala specifica:
  • Tanishq, un brand de bijuterii, a produs o reclama in care o femeie se recasatoreste in prezenta fiicei sale dintr-o alta casatorie, iar relatia micutei cu viitorul ei tata se dovedeste a fi una foarte buna


  • Compania de telefonie Airtel India prezinta o relatie profesionala mai putin obisnuita: un barbat primeste de la sefa sa o sarcina dificila, care il obliga sa ramana la serviciu peste program. La sfarsitul programului, sefa paraseste biroul, lasandu-si subordonatul sa lucreze. Odata ajunsa acasa, pregateste cina pentru partenerul sau. In acelasi timp, barbatul ramas la birou primeste un telefon de la sotia sa, care se dovedeste a fi chiar sefa sa.


  • PC Jeweller, un alt brand de bijuterii, promoveaza femeia independenta financiar: aceasta isi cumpara bijuteriile din propriii bani, castigati prin munca, nefiind nevoita sa le astepte in dar de la sotul sau. Atunci cand i se spune ca situatia sugereaza ca ea este “barbatul din casa”, ea raspunde ca este de fapt “femeia din casa”.




Material realizat de Irina Breniuc, Redactor ResponsabilitateSociala.ro


1834

Ti-a placut articolul? Fii la curent cu ce publicam!


Aboneaza-te prin email sau da "Like" la Pagina de Facebook.


Citeste si alte articole din categorii similare:


Incluziune si diversitate | Drepturile omului

Iti recomandam si articolul:

Telekom: 2 aplicatii mobile pentru viitoarele si proaspetele mamici

Aplicatiile ofera, cu ajutorul tehnologiei, instrumente si sfaturi, de la prima luna de sarcina pana in primii ani de viata ai copilului.


Spune-ti si tu parerea!


Site-uri partenere
Comunicatedepresa.ro Radio Lynx Green Report StiriONG.ro