RSS

Sponsori


Orange - Profil CSR

   Enel Romania - Profil CSR

Toti partenerii Programului ResponsabilitateSociala.ro


Tehnologie inovatoare de reciclare a textilelor, dezvoltata pentru H&M si Puma

Tehnologie inovatoare de reciclare a textilelor, dezvoltata pentru H&M si Puma

Aflati cum vor reusi cele doua branduri sa confectioneze noi produse din articolele uzate aduse de consumatori in magazine pentru reciclare.

(16 apr 2015)

H&M si Puma au semnat un parteneriat cu o companie britanica specializata in dezvoltarea unor tehnologii de reciclare a textilelor. Impreuna, au conceput si testeaza o noua tehnologie capabila sa transforme imbracamintea uzata in materie prima pentru producerea de noi materiale textile.

Astfel, cei 2 retaileri vor fi mai aproape de un model de business bazat pe o economie circulara.

Despre compania care va dezvolta tehnologia


Compania cu care H&M si Puma au decis sa colaboreze se numeste Worn Again. Infiintata in 2005, a confectionat pentru o perioada de timp incaltaminte din materiale reciclate. Si-a extins apoi productia si in zona gentilor si articolelor vestimentare, confectionate din diverse materiale surprinzatoare: de la cauciuc de bicicleta pana la baloane cu aer cald sau scaune de avion.

Aflati de la Cyndi Rhoades, dezvoltatoarea afacerii, de ce a adoptat la inceput acest model de business:



Ulterior, Worn Again s-a specializat pe dezvoltarea unor solutii tehnologice prin care producatorii de textile pot reutiliza deseurile rezultate din procesele de productie ale intregului lor lant de aprovizionare. A colaborat pana acum cu branduri precum Virgin Atlantic, Eurostar, Royal Mail, Virgin Balloon Flights, Marks & Spencer si McDonald’s.

Despre tehnologia dezvoltata pentru H&M si Puma


Noua tehnologie dezvoltata de Worn Again extrage poliesterul si celuloza din articole vestimentare uzate, care au in componenta mai multe materiale. Apoi, separa cele 2 materiale refolosibile de vopsele si alte particule care, in mod normal, fac din reciclare un proces dificil. Materia prima astfel obtinuta este transformata in final in noi fire textile.

Prin intermediul acestui proces, se reduce cererea de materie prima virgina si se produce mai putin dioxid de carbon. In plus, se evita atat utilizarea produselor chimice prin care se marea productivitatea culturilor indispensabile in industria textila, dar si degradarea solurilor.

Prin urmare, producatorii care apeleaza la astfel de tehnologii isi reduc de pe o parte costurile cu gestionarea deseurilor, dar isi diminueaza si impactul pe care il aveau asupra mediului.

Ceea ce este si mai important insa e faptul ca firele obtinute prin reciclare sunt la fel de scumpe ca cele produse din materie virgina. Astfel, producatorii isi pot asigura competitivitatea afacerii.

Cu ajutorul tehnologiei dezvoltate de Worn Again, atat H&M, cat si Puma vor putea sa refoloseasca materialele adunate prin programele lor de colectare si reciclare. Prin initiativa “Garment Collecting”, H&M a colectat peste 7.600 de tone de haine uzate doar in 2014, iar Puma a colectat de la initierea programului “Bring me back4.000 de kg de articole sportive.


Material realizat de Irina Breniuc, Redactor ResponsabilitateSociala.ro

5057

Ti-a placut articolul? Fii la curent cu ce publicam!


Aboneaza-te prin email sau da "Like" la Pagina de Facebook.


Citeste si alte articole din categorii similare:


Antreprenoriat social | Protectia mediului | Inovatie sociala | Produse responsabile | Investitii sustenabile | Reciclare

Iti recomandam si articolul:

Telekom: 2 aplicatii mobile pentru viitoarele si proaspetele mamici

Aplicatiile ofera, cu ajutorul tehnologiei, instrumente si sfaturi, de la prima luna de sarcina pana in primii ani de viata ai copilului.


Spune-ti si tu parerea!


Site-uri partenere
Comunicatedepresa.ro Radio Lynx Green Report StiriONG.ro

Afla cat de responsabile sunt companiile din jurul tau!

Saptamanal, ne citesc peste 8.000 de lideri de opinie din companii, din societatea civila sau din institutii publice.

Asigura-te ca afli cele mai noi informatii, evenimente, sau analize din domeniul CSR, atat din Romania, cat si din strainatate.