RSS LinkedIn

Sponsori


Orange - Profil CSR

   Enel Romania - Profil CSR

Toti partenerii Programului ResponsabilitateSociala.ro


Studiu Petrom: Lipsa fondurilor - principala problema a ONG-urilor

Studiu Petrom: Lipsa fondurilor - principala problema a ONG-urilor

Petrom a realizat un studiu despre societatea civila si perceptia acesteia asupra implicarii companiilor in societate.

(24 mai 2012)

Compania Petrom  a finantat un studiu pentru a afla care sunt nevoile societatii civile si care este perceptia acesteia asupra implicarii marilor companii in societate.

Studiul a fost realizat de agentia de cercetare Cult Market Research pe un esantion de 102 organizatii nonguvernamentale din 20 de judete din domenii precum protectia mediului, programe sociale, educatie si sanatate.
Mona Nicolici, Manager Relatii Comunitare Petrom
Mona Nicolici, Manager Relatii Comunitare Petrom, spune despre motivul derularii studiului:Vrem sa stim care sunt problemele in comunitati si sa venim, apoi, cu solutii. Credem ca societatea civila este un partener indispensabil in derularea programelor comunitare, prin prisma expertizei, experientei si a apropierii de problematica abordata.

Strategia Petrom de sustinere a sectorului nonguvernamental din Romania cuprinde parteneriate locale si centrale in cadrul programelor de responsabilitate sociala, campania anuala dedicata promovarii prevederii 2% in randul angajatilor, sustinerea fondurilor alocate ONG-urilor locale printr-un parteneriat cu FDSC si concursul lunar de proiecte de pe TaraluiAndrei.ro, care ofera lunar o finantare de 5.000 de euro. Anul acesta, peste 2.000 de angajati Petrom au redirectionat 2% catre societatea civila in cadrul unei campanii interne.

Finantarea si promovarea ONG-urilor


Studiul a aratat ca principala problema cu care se confrunta ONG-urile intervievate este lipsa de fonduri (84%). Aceasta este urmata de urmata de intarzierea finantarilor europene (50%) si lipsa voluntarilor (46%).

Targul de promovare a prevederii 2% in randul angajatilor Petrom In ceea ce priveste metodele de atragere de fonduri, un sfert din reprezentantii ONG-urilor participante la studiu au spus ca in 2011 si-au asigurat intre 5- 25% din venituri prin directionarea a 2% din impozit, in timp ce venituri mai mari, de peste 75%, au venit de la fundatii sau alte organizatii similare si companii private.

Studiul a aratat si ca strategiile de promovare ale ONG-urilor au ca principale obiective obtinerea de parteneriate si colectarea de fonduri. Astfel, principalele canale de promovare folosite de acestea sunt: site-ul oficial al organizatiei (74%) si organizarea de evenimente (48%).

Relatia dintre ONG-uri si marile companii


In privinta companiilor care sustin societatea civila, 46% dintre ONG-urile participante la studiu considera Petrom ca fiind compania care se implica cel mai mult, urmata de Vodafone cu 31% si BCR cu 10%. Cea mai vizibila campanie de sustinere a societatii civile este “Tara lui Andrei”, derulata de Petrom (56%), urmata de "O viata poate depinde de tine” a celor de la Vodafone (32%).

De asemenea, 94% dintre ONG-uri au declarat ca principalul argument de atragere a sprijinului din partea companiilor il reprezinta rezultatele proiectelor, urmat de experienta (89%) si reputatie (88%). In colaborarea cu mediul privat, cele mai importante asteptari din partea ONG-urilor sunt atat de natura financiara, cat si informativa. Astfel, 90% dintre reprezentantii ONG-urilor solicita din partea companiilor asigurarea unui feedback constant.

In ceea ce priveste tipurile de activitati initiate de catre companii in care ar fi dispuse ONG-urile sa se implice, peste 90% dintre acestea au ales voluntariatul in comunitate.


Material realizat de Andreea Giuclea, Redactor ResponsabilitateSociala.ro.


3598

Ti-a placut articolul? Fii la curent cu ce publicam!


Aboneaza-te prin email sau da "Like" la Pagina de Facebook.


Citeste si alte articole din categorii similare:


Petrom | Cercetari CSR

Iti recomandam si articolul:

Fundatia Orange a finantat o aplicatie care ii ajuta pe nevazatori sa calatoreasca cu Metroul

Aplicatia "Tandem Acces" a fost realizata de Asociatia Tandem in parteneriat cu Metrorex. Fundatia finantat proiectul cu 50.000 de Euro


Spune-ti si tu parerea!


Site-uri partenere
Comunicatedepresa.ro Radio Lynx Green Report StiriONG.ro