RSS

Sponsori


Orange - Profil CSR

   Enel Romania - Profil CSR

Toti partenerii Programului ResponsabilitateSociala.ro


Studiu KPMG: investitiile sociale ale celor mai mari 100 companii din lume

Studiu KPMG: investitiile sociale ale celor mai mari 100 companii din lume

Aflati cat si in ce domenii au investit acestea, dar si cum ar putea beneficia companiile din imbunatatirea raportarii investitiilor sociale

(16 iun 2014)

KPMG International a publicat recent un studiu in care a evaluat investitiile sociale ale unor mari companii si a propus un set de recomandari pentru imbunatatirea raportarii acestor investitii.

Compania de audit a analizat rapoartele publicate in perioada 2012-2013 de 100 de companii la nivel global. Mai exact, este vorba despre primele 10 companii din 10 industrii diferite: automobile, chimica, financiara, alimentara, minerit si inginerie, petrol si gaze, farmaceutica, telecomunicatii si electronice, transport, respectiv utilitati.

Conform specialistilor care au realizat studiul, obiectivul principal a fost acela de a veni in sprijinul companiilor care au dificultati de masurare si de raportare a investitiilor sociale.

Evolutia investitiilor sociale in ultimii ani


Studiul a fost realizat in contextul in care sumele alocate de companii in beneficiul societatii au crescut semnificativ in ultimii ani.

De exemplu, daca in 2009 companiile din tari dezvoltate au directionat 281 de miliarde USD catre economiile tarilor din lumea a treia, in 2011 investitiile lor au ajuns la 381 de miliarde USD, in crestere cu 35%.

In total, companiile evaluate au investit in programele lor sociale in medie 2,5% din profitul lor de dinainte de impozitare, ceea ce a generat un interes crescut privind raportarea acestor investitii.

Specialistii KPMG au evaluat masura in care companiile au raportat despre urmatoarele patru tipuri de informatii:
  • Input: Care este contributia companiei? Exemplu: donatii, voluntari, aport in natura;
  • Output: Care sunt beneficiile directe asupra comunitatii? Exemplu: numar de persoane care au beneficiat de un program de sanatate;
  • Rezultate: Ce aport au adus programele? Exemplu: nivelul de alfabetizare a crescut cu 25% pentru un grup de copii, beneficiari ai unui program de educatie.
  • Impact: Care este beneficiul social pe termen lung si schimbarea sociala creata ca rezultat al investitiei? Exemplu: cu cat au crescut sansele de a se angaja ale beneficiarilor unui program de educatie pe termen lung, ca urmare a abilitatilor nou dobandite.
Studiul arata ca majoritatea companiilor au folosit indicatori numerici pentru primele doua tipuri de informatii: Input si Output. 93% dintre companii au utilizat indicatori numerici pentru raportarea informatiilor privind donatiile, numarul de voluntari si aportul in natura. De asemenea, 88% dintre companii au raportat informatii cu privire la beneficiile directe pe termen scurt asupra comunitatii.

In schimb, pentru celelalte tipuri de informatii, respectiv Rezultate si Impact, situatia este diferita. Numai 30% dintre companii au publicat informatii generale despre rezultate si impactul generat si doar 20% au folosit indicatori numerici pentru a prezenta aceste rezultate. Totusi, reprezentantii KPMG sunt de parere ca masurarea rezultatelor si a impactului este foarte importanta pentru eficienta si continuitatea pe termen lung a unui program social.

In ce domenii de implicare in societate au investit companiile


KPMG a identificat de asemenea domeniile sociale in care companiile au investit cel mai mult. Cele mai multe companii au investit in Educatie (49%), urmate de cele care au investit in Sanatate (48%) si Ajutor Umanitar (47%).

La polul opus, se afla domenii precum Alimente si agricultura, Dezvoltarea intreprinderii sau Siguranta, care au prezentat un interes mai mic pentru companii.


Domeniile spre care companiile si-au orientat investitiile sociale
 Domeniile spre care companiile si-au orientat investitiile sociale


Recomandarile KPMG pentru imbunatatirea raportarii investitiilor sociale


Pe langa interpretarea datelor colectate, KPMG a propus in acest studiu si un set de recomandari pentru o mai buna masurare si raportare a investitiilor sociale. Aceste recomandari au fost impartite in patru categorii principale: Strategie, Raportare, Implementare si Monitorizare si Evaluare.
  • Strategie: Recomandarea data de KPMG International este ca orice investitie sociala sa aiba o strategie bine definita. Punctul de plecare ar trebui sa fie identificarea obiectivului final si identificarea stakeholder-ilor (partilor interesate) care vor beneficia de pe urma investitiei.

    Pentru ca strategia sa fie una pe termen lung, compania de audit recomanda alinierea investitiilor sociale la obiectivele de business ale companiei.
  • Raportare: Conform specialistilor KPMG, orice efort de a raporta informatii despre investitiile sociale ar trebui sa inceapa cu intrebarea: “Cum poate o companie sa comunice eficient despre progresul unui program social?”.

    Recomandarile din studiu sunt de a include informatii despre cele 4 categorii de informatii prezentate anterior: Input, Output, Rezultate, Impact. De asemenea, se recomanda atat folosirea informatiilor de tip calitativ, cat si a celor de tip cantitativ.
  • Implementare: Conform KPMG, companiile ar trebui sa se asigure in permanenta ca investitiile sunt in conformitate cu strategia deja definita.

    Expertii atrag atentia ca, in momentul in care se observa o indepartare de la obiectivele principale, activitatile ar trebui redefinite sau, in unele cazuri, oprite.

    Se recomanda de asemenea stabilirea unor parteneriate cu alte organizatii pentru implementarea activitatilor.
  • Monitorizare si evaluare: Studiul precizeaza ca aceasta etapa ar trebui sa inceapa cu stabilirea proceselor de monitorizare si de evaluare si a modalitatii de colectare a datelor, pentru toate cele patru tipuri de informatii: Input, Output, Rezultate si Impact.

    Pentru evaluare, KPMG recomanda folosirea unor instrumente de raportare precum SROI (Social Return on Investment), Standardul de evaluare WBCSD (World Business Council for Sustainable Development) sau standardul London Benchmarking Group.
Puteti afla mai multe detalii din raport de pe site-ul www.kpmg.com.


Material realizat de Alina Liciu, colaborator ResponsabilitateSociala.ro, Managing Partner - The Azores

6694

Ti-a placut articolul? Fii la curent cu ce publicam!


Aboneaza-te prin email sau da "Like" la Pagina de Facebook.


Citeste si alte articole din categorii similare:


Cercetari CSR | Tendinte CSR

Iti recomandam si articolul:

Telekom: 2 aplicatii mobile pentru viitoarele si proaspetele mamici

Aplicatiile ofera, cu ajutorul tehnologiei, instrumente si sfaturi, de la prima luna de sarcina pana in primii ani de viata ai copilului.


Spune-ti si tu parerea!


Site-uri partenere
Comunicatedepresa.ro Radio Lynx Green Report StiriONG.ro