RSS LinkedIn

Sponsori


Orange - Profil CSR

   Enel Romania - Profil CSR

Toti partenerii Programului ResponsabilitateSociala.ro


Studiu EY si Viitor Plus: facilitati fiscale mai putin cunoscute de companii

Studiu EY si Viitor Plus: facilitati fiscale mai putin cunoscute de companii

Aflati cum pot folosi companiile legea sponsorizarii si fondul de handicap, pentru a ajuta mediul ONG si persoanele cu dizabilitati.

(08 mai 2015)

Ernst&Young Romania si Viitor Plus au publicat recent o cercetare despre modul in care companiile din Romania folosesc facilitatile fiscale pe care le au la dispozitie pentru a finanta activitatea unor ONG-uri sau pentru a cumpara produsele sau serviciile unor intreprinderi in care lucreaza persoane cu dizabilitati.

Studiul a fost realizat pe baza unor chestionare aplicate in luna martie 2015. La acestea au raspuns aproape 300 de companii, dintre care aproximativ 30% au venituri de peste 50 de milioane de euro.

Contextul realizarii cercetarii


Trebuie precizat faptul ca orice firma din Romania poate directiona pana la 20% din impozitul pe profit catre un ONG, prin legea sponsorizarii.

De asemenea, companiile cu peste 50 de angajati sunt obligate prin lege sa angajeze persoane cu dizabilitati in procent de cel putin 4% din numarul total de angajati. Daca nu indeplinesc aceasta obligatie, au doua posibilitati:
  • fie sa contribuie la fondul pentru persoane cu handicap, cu jumatate din salariul minim pe economie, pentru fiecare persoana cu dizabilitati pe care nu au angajat-o;
  • fie sa cumpere produse sau servicii de la unitati protejate (unitati in cadrul carora cel putin 30% dintre angajati sunt persoane cu dizabilitati), de valoarea sumei pe care ar fi trebuit sa o vireze catre fondul pentru persoane cu handicap.

In Romania, doar 9,48% dintre persoanele adulte cu dizabilitati sunt active pe piata muncii. In UE, procentul ajunge la 45,8%. Folosirea facilitatilor fiscale prezentate anterior poate contribui la reducerea diferentei.

Cum folosesc companiile din Romania legea sponsorizarii


74% dintre respondenti au declarat faptul ca, pentru companiile pentru care lucreaza, criteriile sociale si de mediu sunt importante. Insa, doar 54% dintre acestia au spus ca au directionat in 2014 fonduri catre ONG-uri, pe baza legii sponsorizarii.

Importanta criteriilor sociale si de mediu in alegerea partenerilor:
Importanta criteriilor sociale si de mediu in alegerea partenerilor:


Domeniul de activitate al companiilor care folosesc legea sponsorizarii:

Domeniul de activitate al companiilor care folosesc legea sponsorizarii:


Ce companii cumpara produse sau servicii de la unitati protejate si de ce


Doar 45% dintre respondenti au declarat ca organizatiile sau companiile pentru care lucreaza au cumparat in trecut produse sau servicii de la unitati protejate, in loc sa directioneze banii catre fondul pentru persoane cu handicap.

Iata ce venituri au companiile care folosesc ele insele fondul de handicap in loc sa il dea statului:

ce venituri au companiile care folosesc ele insele fondul de handicap

Din ce sectoare provin companiile cu cele mai mari achizitii:


din ce sectoare provin companiile cu cele mai mari achizitii

Beneficiul cel mai des mentionat de reprezentantii acestor companii este reducerea costurilor cu achizitiile, prin cumpararea unor produse sau servicii dintr-un fond pe care altfel erau obligati sa il directioneze catre stat. Mai sunt mentionate si dorinta de a sustine persoanele cu dizabilitati si cea de a avea practici de business responsabile.

Din studiu reiese faptul ca principalele produse sau servicii cumparate sunt produse de birotica sau papetarie, produse sau servicii IT sau produse promotionale. Companiile au aflat despre acestea de la cunostintele, de pe site-ul Ministerului Finantelor sau de pe site-urile unitatilor protejate.

Reprezentantii companiilor care nu au folosit inca aceasta facilitate au justificat decizia companiilor din care fac parte astfel:
  • 48% au spus ca produsele sau serviciile unitatilor protejate nu sunt de interes pentru activitatea companiei;
  • 12 % au spus ca nu au suficiente informatii despre calitatea si credibilitatea produselor sau a serviciilor oferite de unitatile protejate;
  • 18% au spus ca nu cunosc prevederile legii.

In Romania, exista 706 unitati protejate. Lista lor poate fi descarcata de pe site-ul Ministerului Muncii.

Pentru a afla mai multe concluzii din cercetarea realizata de EY si Viitor Plus, puteti descarca raportul direct de pe site-ul EY sau il puteti consulta mai jos:

 


Material realizat de Irina Breniuc, Redactor ResponsabilitateSociala.ro

2251

Ti-a placut articolul? Fii la curent cu ce publicam!


Aboneaza-te prin email sau da "Like" la Pagina de Facebook.


Citeste si alte articole din categorii similare:


Cercetari CSR | Tendinte CSR

Iti recomandam si articolul:

Raiffeisen Bank: finantari de 100.000 euro pentru proiecte comunitare

Banca va finanta 10 proiecte din domeniul educatiei non-formale. Deadline: 31 iulie 2017


Spune-ti si tu parerea!


Site-uri partenere
Comunicatedepresa.ro Radio Lynx Green Report StiriONG.ro