RSS

Sponsori


Orange - Profil CSR

   Enel Romania - Profil CSR

Toti partenerii Programului ResponsabilitateSociala.ro


Studiu: Donatiile corporative au crescut usor, odata cu veniturile

Studiu: Donatiile corporative au crescut usor, odata cu veniturile

Aflati care a fost situatia filantropiei corporative in anul 2013, din 2 studii publicate de CECP la sfarsitul anului trecut.

(06 ian 2015)

CECP (Committee Encouraging Corporate Philanthropy) a publicat la sfarsitul anului trecut doua studii despre situatia filantropiei corporative la nivel global, pentru anul 2013. Este vorba despre Giving in numbers 2014 si Giving around the globe 2014.

Pentru aceasta editie, CECP a analizat 261 de companii de top, printre care si 62 de companii din primele 100 clasate in FORTUNE 500. Dintre acestea, amintim: The Coca-Cola Company, PepsiCo, Google, Accenture, Adobe, Dell, IBM, Toshiba, Philips, Chevron, FedEx, KPMG, Johnson&Johnson, General Electric, Mastercard, Western Union si Xerox.

Reprezentatii companiilor au raspuns unui chestionar despre filantropia corporativa, aplicat de CECP incepand cu anul 2006. Va prezentam in continuare principalele concluzii ale cercetarii:

Donatiile corporative au crescut usor, odata cu veniturile


Din 2010 si pana in 2013, 64% dintre companiile chestionate si-au marit contributiile sociale.

Autorii studiului au remarcat faptul ca exista o legatura intre donatiile efectuate si evolutia profitului: companiile care au donat cu cel putin 10% mai mult in 2013 fata de 2010 au avut venituri mai mari cu 11%, in timp ce veniturile celorlalte companii au scazut cu 3%.

In ceea ce priveste anul 2014, 48% dintre reprezentantii companiilor chestionate au declarat ca nu se asteapta ca bilantul de la sfarsit de an sa arate modificari in bugetele de sponsorizari pe anul 2013, pe cand 28% - se asteptau ca cifrele sa fie mai mari cu pana la 10%.

Domeniile cu cele mai mari finantari


Conform studiului, companiile aloca cele mai multe fonduri (28%) catre proiecte din domeniul educatiei. Proiectele din domeniul sanatatii si serviciilor sociale sunt pe locul al doilea, cu 27% dintre donatii atrase, iar cele din domeniul dezvoltarii comunitare - pe al treilea, cu 14%.

Popularitatea initiativelor care permit dezvoltarea economica si sociala a comunitatilor a crescut semnificativ de-a lungul timpului. Fondurile alocate pentru astfel de proiecte au fost cu 34% mai mari in 2013 comparativ cu 2010.

Domeniile cu cele mai mari donatii atrase in 2013
Domeniile cu cele mai mari donatii atrase in 2013

Cele mai comune forme de donatie


Companiile doneaza atat prin intermediul unor fundatii proprii, cat si in mod direct, din contul bugetelor de CSR. 79% dintre companiile analizate detin o fundatie, insa fondurile alocate acestora au crescut cu doar 2% din 2010 pana in 2013. In schimb, bugetele de CSR au fost majorate cu 28%.

In ceea ce priveste natura donatiilor in 2013, aproape jumatate dintre fonduri au fost donate direct catre organizatii externe, in numerar. Sumele directionate catre fundatiile proprii s-au ridicat la 33%, iar donatiile in produse sau servicii nu au depasit 20%.

Tipurile sponsorizarilor in 2013
Tipurile sponsorizarilor in 2013

Voluntariatul, o noua forma de donatie


Conform studiului, liderii corporatiilor si-au dat seama de rolul pe care il au oportunitatile de voluntariat asupra satisfactiei angajatilor.

Din cele 261 de companii ale studiului, 204 au declarat ca au desfasurat programe formale de voluntariat corporativ, fie oferind timp liber angajatilor, fie dandu-le posibilitatea de a obtine sponsorizari pentru cauze propuse de ei insisi.

Numarul mediu de ore in care angajatii companiilor analizate au facut voluntariat in 2013 a crescut cu 37% fata de 2010. Rata de participare a angajatilor la cel putin o ora de voluntariat in timpul orelor de program a fost de 30%.

Particularitatile filantropiei pe glob


In Asia, programele donatii din partea angajatilor sunt mai comune decat cele de voluntariat. Asia este continentul in care angajatii doneaza cel mai mult (aproximativ 680 de dolari per angajat).

Companiile din Europa fac cele mai multe donatii internationale, pe cand in Africa acestea isi directioneaza eforturile intern, pentru dezvoltarea comunitatilor locale.

Majoritatea companiilor din Europa si America Latina prefera sa doneze bani, iar nu servicii.

Tarile cu cele mai mari donatii sunt Marea Britanie, India, China si Mexic.

Puteti afla mai multe detalii despre situatia filantropiei la nivel global din studiile publicate pe site-ul CECP.


Material realizat de Irina Breniuc, Redactor ResponsabilitateSociala.ro

3796

Ti-a placut articolul? Fii la curent cu ce publicam!


Aboneaza-te prin email sau da "Like" la Pagina de Facebook.


Citeste si alte articole din categorii similare:


Cercetari CSR | Tendinte CSR

Iti recomandam si articolul:

Telekom: 2 aplicatii mobile pentru viitoarele si proaspetele mamici

Aplicatiile ofera, cu ajutorul tehnologiei, instrumente si sfaturi, de la prima luna de sarcina pana in primii ani de viata ai copilului.


Spune-ti si tu parerea!


Site-uri partenere
Comunicatedepresa.ro Radio Lynx Green Report StiriONG.ro