RSS

Sponsori


Orange - Profil CSR

   Enel Romania - Profil CSR

Toti partenerii Programului ResponsabilitateSociala.ro


Studiu: ce ii motiveaza pe angajati sa se implice in cauzele sociale sustinute de companii

Studiu: ce ii motiveaza pe angajati sa se implice in cauzele sociale sustinute de companii

Aflati care sunt beneficiile unei companii care ofera angajatilor oportunitati de voluntariat, dar si ce instrumente pot folosi acestea.

(13 iul 2015)

Achieve, agentie americana de cercetare in sectorul non-profit, alaturi de The Case Foundation, consultant in antreprenoriat social, filantropie si implicare civica, au publicat la sfarsitul lunii trecute un raport despre implicarea generatiei Millennials in cauze sociale.

Raportul se numeste The Millennial Impact Report si se afla deja la a 4-a editie. Pana acum, autorii au incercat sa descopere cum actioneaza generatia Millennials (cei nascuti intre 1980 si 2000) ca donatori, voluntari, angajati sau avocati ai unor cauze sociale.

In raportul de anul acesta, au studiat cu precadere factorii care ii determina pe angajati sa devina voluntari pentru cauzele sustinute de companiile in care lucreaza. Pentru aceasta, au intervievat peste 2.500 de angajati si manageri.

Va prezentam in continuare cele mai interesante concluzii si cateva recomandari:

Beneficii pentru companii


Autorii raportului au incercat sa determine ce se intampla cand o companie isi incurajeaza angajatii sa participe la o actiune de voluntariat. Au descoperit faptul ca:
  • angajatii isi gasesc astfel o modalitate de a-si folosi eficient abilitatile, timpul, banii sau influenta, pentru a face o diferenta in comunitate;
  • companiile se aleg cu angajati mai loiali;
  • companiile pot construi sau consolida cultura organizationala, in jurul responsabilitatii sociale;
  • companiile sunt mai atragatoare pentru angajati si au posibilitatea sa recruteze angajati talentati, pasionati, pe care ii pot face fericiti la locul de munca.
Iata principalele motive pentru care angajatii se implica in cauzele sustinute de companii:

De ce se implica angajatii in sustinerea cauzelor sociale

Sfaturi pentru companii


Autorii raportului au identificat o serie de solutii pentru companii, prin intermediul carora acestea pot incuraja voluntariatul sau sustinerea cauzelor la locul de munca. Iata-le:
  1. Sa se foloseasca de colegi pentru a mari participarea

    21% dintre respondenti au declarat ca ar sustine o cauza daca cineva din top management ar face-o la randul lui. 27% ar dona pentru o cauza daca si seful lor ar dona, iar 46% - daca un coleg de munca ar fi cel care i-ar incuraja sa doneze prin propriul exemplu.
  2. Sa ofere periodic oportunitati de voluntariat, punctuale, pe termen scurt, dar relevante

    Cei din generatia Millennials fac voluntariat intre una si 10 ore pe an. Prin urmare, companiile care le dau posibilitatea sa isi ia o zi libera pe an pentru actiuni de voluntariat sunt mai apreciate decat cele care ii incurajeaza sa isi dedice din timpul lor liber pentru asta.

    De asemenea, un aspect important pentru reusita actiunilor de voluntariat este oferirea de oportunitati relevante, in care angajatii isi pot folosi abilitatile proprii. Astfel, companiile maresc rata de participare si imbunatatesc experientele angajatilor.
  3. Sa organizeze competitii si sa ofere recompense

    Chiar daca angajatii participa in mod voluntar la actiuni, companiile ii pot stimula pe cei nehotarati sau ii pot motiva pe cei deja implicati, prin competitii cu premii precum zile libere, recunoastere oficiala a eforturilor sau alte stimulente.
    Instrument de motivare a angajatilor pentru cresterea participarii la actiuni de voluntariat
  4. Sa vorbeasca despre impactul actiunilor

    Voluntarii vor sa stie in general ce impact au prin actiunile lor. De aceea, compania ar trebui sa urmareasca si sa informeze despre evolutia cauzelor sustinute.
  5. Sa dubleze sumele donate

    Unul dintre principalele instrumente pe care le au companiile pentru a incuraja participarea angajatilor este promisiunea ca va dubla sumele stranse sau ca va recompensa cu o anumita suma timpul oferit de angajati.
    Instrument de motivare a angajatilor pentru cresterea participarii la actiuni de voluntariat
  6. Sa identifice cauze de care angajatilor le pasa

    79% dintre respondentii care nu s-au implicat in sustinerea cauzelor in cadrul companiei au facut-o insa in exteriorul ei. Prin urmare, pentru a mari participarea, companiile ar trebui sa descopere intai care sunt cauzele in care angajatii lor ar vrea sa se implice.
  7. Sa incurajeze implicarea in cauze sociale in general

    Angajatii din generatia Millennials sunt influentati cel mai usor de rugamintile colegilor cand vine vorba de donatii. Prin urmare, chiar si atunci cand nu se implica in cauzele sustinute de companie, ci in cele prezentate de colegi, companiile ar trebui sa le incurajeze comportamentul.

Puteti consulta intregul raport mai jos sau il puteti descarca de pe site-ul TheMillennialImpact.




Material realizat de Irina Breniuc, Redactor ResponsabilitateSociala.ro

3216

Ti-a placut articolul? Fii la curent cu ce publicam!


Aboneaza-te prin email sau da "Like" la Pagina de Facebook.


Citeste si alte articole din categorii similare:


Voluntariat | Stakeholder engagement

Iti recomandam si articolul:

Telekom: 2 aplicatii mobile pentru viitoarele si proaspetele mamici

Aplicatiile ofera, cu ajutorul tehnologiei, instrumente si sfaturi, de la prima luna de sarcina pana in primii ani de viata ai copilului.


Spune-ti si tu parerea!


Site-uri partenere
Comunicatedepresa.ro Radio Lynx Green Report StiriONG.ro