RSS LinkedIn

Sponsori


Orange - Profil CSR

   Enel Romania - Profil CSR

Toti partenerii Programului ResponsabilitateSociala.ro


Stresul la locul de munca, tema unei ample campanii la nivel european

Stresul la locul de munca, tema unei ample campanii la nivel european

Aflati care sunt elementele de care dispun companiile pentru a invata cum sa gestioneze corect factorii de stres psihologic pentru angajati.

(13 mai 2014)

“Agentia Europeana pentru Siguranta si Sanatate la locul de munca” (EU-OSHA) a lansat de curand o ampla campanie de informare despre gestionarea corecta a stresului la locul de munca.

Campania se numeste “Healthy Workplaces Manage Stress" si se va desfasura pe o perioada de 2 ani. In tot acest timp, companiile vor avea la dispozitie o serie de resurse online (ghiduri, prezentari powerpoint sau video, statistici si studii de caz) si offline (o competitie, o ceremonie de premiere si un summit), pentru a invata cum sa previna, sa depisteze si sa limiteze stresul la locul de munca.

Amploarea problemei: statistici despre stresul la locul de munca


Se pare ca mai bine de jumatate dintre zilele in care angajatii lipsesc de la serviciu pot fi corelate cu stresul de la locul de munca sau cu alti factori care afecteaza individul la nivel psihologic. O spune un studiu al Agentiei Europene pentru Siguranta si Sanatatea la locul de munca.

La nivel european, acest factor de risc este a doua cauza de imbolnavire a angajatilor. Totusi, multi manageri il ignora.

Un alt studiu, realizat de o companie britanica in 2010 pe 500 de manageri, a aratat ca aproape jumatate dintre cei chestionati au considerat ca niciunul dintre angajatii lor nu va avea vreodata probleme cu sanatatea psihica. In realitate insa, 1 din 6 angajati au astfel de probleme.

Studiul mai atrage atentia asupra faptului ca 80% dintre companii nu au politici pentru asigurarea sanatatii psihice a angajatilor. Asta se intampla desi angajatorii au obligatia legala de a evalua si de a gestiona riscurile psihologice de la locul de munca, conform unei intregi serii de legi stabilite la nivel european (Directiva 89/391/EEC din 1989, un acord cadru pe tema stresului la locul de munca semnat in 2004, un acord cadru pe tema hartuirii si violentei la locul de munca semnat in 2007 si un pact european pentru sanatatea mentala si buna-starea individului semnat in 2008).

In aceste conditii, prevenirea sau limitarea stresului la locul de munca nu este doar o chestiune de eficientizare de costuri, ci si o datorie morala si legala.

Instrumente pentru managementul stresului, la dispozitia companiilor


Prin intermediul campaniei lansate, “Agentia Europeana pentru Siguranta si Sanatate la locul de munca” ofera companiilor o serie de instrumente care sa le ajute sa inteleaga mai bine ce anume poate influenta negativ starea de sanatate psihica a angajatilor, cum pot gestiona aceste riscuri si cum se pot implica pentru a promova managementul lor corect.

Dintre aceste instrumente, amintim:
  • un ghid in care se explica ce inseamna stresul la locul de munca si care sunt factorii generatori, de ce este important deopotriva pentru angajatori si pentru angajati sa existe politici de management al stresului la locul de munca, dar si cum pot fi folosite instrumentele campaniei;
  • o competitie care va premia companiile sau organizatiile care vor dovedi ca sunt exemple de buna practica in gestionarea stresului si a altor riscuri psihologice la locul de munca (European Good Practice Award);
  • o saptamana din luna octombrie dedicata sigurantei si sanatatii in munca la nivel european si national, in care vor avea loc conferinte, expozitii, competitii, traininguri si alte activitati;
  • un summit pe tema locurilor de munca sigure si sanatoase, care va fi organizat in noiembrie 2015 ;
  • materiale de promovare a campaniei, printre care: un material video de tip “teaser”, flyere si postere, o prezentare powerpoint, elemente grafice pentru mediul online (precum bannere, infografice si semnaturi de e-mail)

    Teaserul campaniei:


    Prezentarea PowerPoint a campaniei:


“Agentia Europeana pentru Siguranta si Sanatate la locul de munca” invita companiile si organizatiile sa se implice in campanie, prin diseminarea materialelor de campanie, organizarea unor evenimente precum seminarii si workshopuri, inscrierea in competitia “European Good Practice Awards”, prin participarea la saptamana sau la summitul dedicate sigurantei si sanatatii la locul de munca sau prin alaturarea in calitate de partener al campaniei.



Material realizat de Irina Breniuc, Redactor ResponsabilitateSociala.ro

3352

Ti-a placut articolul? Fii la curent cu ce publicam!


Aboneaza-te prin email sau da "Like" la Pagina de Facebook.


Citeste si alte articole din categorii similare:


Campanii sociale | Tendinte CSR

Iti recomandam si articolul:

Fundatia Orange a finantat o aplicatie care ii ajuta pe nevazatori sa calatoreasca cu Metroul

Aplicatia "Tandem Acces" a fost realizata de Asociatia Tandem in parteneriat cu Metrorex. Fundatia finantat proiectul cu 50.000 de Euro


Spune-ti si tu parerea!


Site-uri partenere
Comunicatedepresa.ro Radio Lynx Green Report StiriONG.ro