RSS LinkedIn

Sponsori


Orange - Profil CSR

   Enel Romania - Profil CSR

Toti partenerii Programului ResponsabilitateSociala.ro


Sesiune de rebranding pro-bono pentru un ONG care lupta pentru drepturile copiilor cu dizabilitati

Sesiune de rebranding pro-bono pentru un ONG care lupta pentru drepturile copiilor cu dizabilitati

Aflati cum i-au ajutat 24 de specialisti in marketing si fundraising pe reprezentantii organizatiei CEDCD sa-si comunice mai bine cauza.

(02 apr 2015)

24 specialisti in marketing, comunicare si fundraising au creat weekendul trecut, pro bono, o noua imagine de brand si o strategie de fundraising, pentru organizatia non-profit “Centrul European pentru Drepturile Copiilor cu Dizabilitati” (CEDCD). Procesul de creatie a avut loc in timpul unei sesiuni de lucru de 24 de ore, desfasurata la Impact Hub Bucuresti, pe 28 si 29 martie.

Cativa dintre specialistii participanti la sesiunea de lucru de 24 de ore

Evenimentul s-a numit Co:Lab24 si a fost organizat de eLiberare Design, agentie de design pentru cauze sociale, impreuna cu organizatia Bridging the Gap, societatea Positive Projects si agentia Zephyr Group.

Aflati cum au ales organizatorii ONG-ul beneficiar, care este cauza sociala pentru care lupta acesta si cum l-au ajutat ei sa o comunice mai bine.

Cauza si nevoile ONG-ului beneficiar


Organizatia “Centrul European pentru Drepturile Copiilor cu Dizabilitati” a participat la competitia pe care organizatorii Co:Lab24 au anuntat-o in luna februarie 2015. Dupa preselectie, CEDCD s-a numarat printre cele 3 ONG-uri finaliste. Au urmat discutii cu reprezentantii acestora si vizite la sediile lor, iar CEDCD a fost desemnat castigator.

“Centrul European pentru Drepturile Copiilor cu Dizabilitati” este prima coalitie din Romania care lupta pentru drepturile copiilor cu dizabilitati in instanta si in fata autoritatilor competente, ajutand prin actiunile sale sute de copii sa fie primiti in scoli, sa-si primeasca drepturile sau sa primeasca recompense morale prin sanctionarea faptelor de discriminare la care au fost supusi.

Daca pe partea de dezvoltare de proiecte organizatia are deja o experienta semnificativa, nu acelasi lucru se poate spune pe partea de vizibilitate/comunicare a cauzei si a ajutorului pe care il poate oferi parintilor care au copii cu dizabilitati. Intocmai de aceea a si participat la Co:Lab24.

Iata ce a declarat Madalina Turza, presedinta CEDCD, inainte de inceperea sesiunii de lucru:Madalina Turza, presedinta CEDCD
Avem deja o experienta relevanta in Romania, insa credem ca am ajuns in punctul in care trebuie sa ne articulam mesajul mai bine. Cred ca se poate mai bine de atat, mai profesionist. Acest lucru se va intampla astazi, aici, la Co:Lab24.

Cum a decurs procesul de rebranding


Inainte de toate, reprezentatii ONG-ului au discutat cu specialistii in PR, copywriterii, graficienii si webdesignerii despre obiectivele si publicurile organizatiei.

Procesul de debriefing din cadrul sesiunii de rebranding
Procesul de debriefing din cadrul sesiunii de rebranding

Apoi, graficienii au redesenat logo-ul, iar echipa de comunicare a putut lucra ulterior la materialele de comunicare. Au realizat: un manual de identitate vizuala, arhitectura si design de website si materiale de prezentare (carti de vizita, mape, agende si creioane personalizate cu noul logo CEDCD etc.).

Materiale de tip stationary, personalizate cu logo-ul CEDCD
Materiale de tip stationary, personalizate cu logo-ul CEDCD

In plus, echipa CEDCD a invatat cum trebuie sa foloseasca toate aceste materiale si ce actiuni de strangere de fonduri poate sa desfasoare pentru a-si finanta activitatea.

Toate acestea au avut loc in doar 24 de ore, in conditiile in care un proces de rebranding poate dura in mod normal si cateva saptamani.

Organizatorii Co:Lab24 planuiesc o actiune similara si pentru luna septembrie 2015. Veti putea afla mai multe detalii despre aceasta editie sau despre editiile viitoare, de pe site-ul Co:Lab24.


Material realizat de Irina Breniuc, Redactor ResponsabilitateSociala.ro

1875

Ti-a placut articolul? Fii la curent cu ce publicam!


Aboneaza-te prin email sau da "Like" la Pagina de Facebook.


Citeste si alte articole din categorii similare:


Voluntariat | Evenimente CSR | Drepturile omului

Iti recomandam si articolul:

Fundatia Orange a finantat o aplicatie care ii ajuta pe nevazatori sa calatoreasca cu Metroul

Aplicatia "Tandem Acces" a fost realizata de Asociatia Tandem in parteneriat cu Metrorex. Fundatia finantat proiectul cu 50.000 de Euro


Spune-ti si tu parerea!


Site-uri partenere
Comunicatedepresa.ro Radio Lynx Green Report StiriONG.ro