RSS

Sponsori


Orange - Profil CSR

   Enel Romania - Profil CSR

Toti partenerii Programului ResponsabilitateSociala.ro


Schimbare radicala in strategia de CSR a SABMiller - URSUS Breweries

Schimbare radicala in strategia de CSR a SABMiller - URSUS Breweries

Noua strategie de dezvoltare durabila se va concentra pe sprijinirea intreprinderilor mici si utilizarea eficienta a resurselor naturale.

(05 aug 2014)

SABMiller, unul dintre cei mai mari producatori de bere la nivel mondial, a anuntat recent ca a introdus schimbari majore in strategia sa de dezvoltare durabila. Aceste schimbari vor avea un impact inclusiv asupra Ursus Breweries, compania din Romania a grupului SABMiller.

Noua strategie cuprinde o serie de obiective de CSR, prin care grupul se angajeaza ca pana in 2020 sa-si reduca impactul asupra mediului, sa asigure sustenabilitatea lantului de aprovizionare, sa incurajeze consumul responsabil de alcool si sa sprijine dezvoltarea comunitatilor locale.

Anterior, strategia de CSR a SABMiller era construita in jurul a 10 prioritati, dintre care unele erau specifice doar tarilor din Africa, de unde grupul este originar (de exemplu, reducerea HIV/SIDA). Aceste prioritati au fost revizuite, astfel incat toate companiile din grup sa aiba obiective comune.

Iata care sunt noile obiective de CSR si directiile de actiune anuntate de SABMiller:
  • Sa sustina peste jumatate de milion de intreprinderi mici

    SABMiller se angajeaza sa sprijine intreprinderile mici din lantul sau de furnizori, astfel incat acestea sa-si imbunatateasca activitatea. Compania isi propune in acest fel sa incurajeze antreprenoriatul, in special in randurile femeilor si ale grupurilor dezavantajate, dar si sa contribuie la dezvoltarea comunitatilor locale, la cresterea economica sustenabila si la reducerea saraciei la nivel mondial.

    Conform reprezentantilor companiei, aceasta este cel mai important obiectiv din noua sa strategie de CSR.

  • Sa ajunga la maximum 3 litri de apa consumati pentru fiecare litru de bere produs

    Prin acest obiectiv, compania isi propune sa-si limiteze consumul de apa, mai ales in fabricile in care apa provine din sistemul public, folosit in comun cu membrii comunitatilor locale.

    Reprezentantii companiei sustin ca vor realiza studii la nivelul fiecarei unitati de productie, pentru a intelege riscurile asociate utilizarii in comun a rezervelor de apa, iar apoi se vor asigura de faptul ca acestea sunt administrate in mod sustenabil de catre toti stakeholderii.

  • Sa-si reduca amprenta de carbon cu 25% pentru fiecare litru de bere produs

    Pentru a atinge acest obiectiv, compania sustine ca va reduce emisiile de carbon de-a lungul intregului ciclu de viata al produselor sale, incepand cu emisiile care rezulta din productia de cereale, pana la cele asociate consumului de bere. Una din solutiile luate in considerare este inlocuirea frigiderelor cu unele care sa aiba un consum redus de energie electrica.

    In ceea ce priveste emisiile poluante generate in procesul de productie a berii, obiectivul asumat este de a le reduce cu 50%.

  • Sa imbunatateasca securitatea alimentara si productivitatatea resurselor agricole

    SABMiller se angajeaza ca se va implica in managementul resurselor agricole, alaturi de furnizorii sai, pentru a se asigura ca acestea sunt administrate in mod sustenabil. In acest sens, compania are in plan sa ofere sprijin fermierilor din lantul sau de aprovizionare, pentru ca acestia sa-si imbunatateasca performantele, sa-si creasca productivitatea si rentabilitatea.

  • Sa incurajeze consumul responsabil de alcool

    Compania mentioneaza ca va extinde campaniile de promovare a consumului responsabil de alcool, astfel incat mesajul sa ajunga la fiecare consumator in parte. In plus, companiile din grup se angajeaza sa sustina programele nationale de reducere a consumului excesiv de alcool.

Impactul schimbarilor asupra companiei din Romania, Ursus Breweries


In prezent, Ursus Breweries isi ajusteaza propriile obiective de CSR, pentru a se asigura ca va indeplini obiectivele SABMiller pana in 2020, sustin reprezentantii companiei.

Din estimarile lor, compania ia in calcul sa sprijine dezvoltarea sustenabila a 16.000 de intreprinderi mici din lantul sau de furnizori, ceea ce reprezinta aproximativ 3% din numarul total de intreprinderi pe care le are in vedere SABMiller, la nivel international.

In ceea ce priveste obiectivul de a consuma maxim 3 litri de apa pentru a produce un litru de bere, se pare ca Romania este destul de aproape de a atinge aceasta tinta. Reprezentantii Ursus Breweries sustin ca nivelul actual este de putin peste 4 litri de apa.

Puteti afla mai multe detalii despre noile obiective de CSR ale SABMiller de pe site-ul Grupului.

De asemenea, in ceea ce priveste compania din Romania, Ursus Breweries, puteti citi o analiza a raportului lor CSR pe 2012-2013.


Material realizat de Alina Liciu, Colaborator ResponsabilitateSociala.ro, Managing Partner The Azores

3002

Ti-a placut articolul? Fii la curent cu ce publicam!


Aboneaza-te prin email sau da "Like" la Pagina de Facebook.


Citeste si alte articole din categorii similare:


Protectia mediului | Investitii sustenabile | Dezvoltare comunitara | Achizitii responsabile | Marketing social

Iti recomandam si articolul:

Telekom: 2 aplicatii mobile pentru viitoarele si proaspetele mamici

Aplicatiile ofera, cu ajutorul tehnologiei, instrumente si sfaturi, de la prima luna de sarcina pana in primii ani de viata ai copilului.


Spune-ti si tu parerea!


Site-uri partenere
Comunicatedepresa.ro Radio Lynx Green Report StiriONG.ro