RSS

Sponsori


Orange - Profil CSR

   Enel Romania - Profil CSR

Toti partenerii Programului ResponsabilitateSociala.ro


Raport Unilever: progresul in asigurarea sustenabilitatii uleiului de palmier

Raport Unilever: progresul in asigurarea sustenabilitatii uleiului de palmier

Aflati ce impact are industria producatoare de ulei de palmier asupra mediului inconjurator si cum incearca Unilever sa il reduca.

(26 nov 2014)

Unilever a publicat un raport despre progresul inregistrat de companie cu privire la asigurarea sustenabilitatii surselor de provenienta a uleiului de palmier folosit in procesele sale de productie. Din acest raport reiese faptul ca, pana la sfarsitul anului 2014, intreaga cantitate de ulei de palmier folosita de Unilever Foods in Europa va proveni din surse sustenabile.

Raportul a fost realizat la un an dupa adoptarea unei politici de achizitie a uleiului de palmier din surse sustenabile, respectiv ”Sustainable Palm Oil Policy”. Prin intermediul ei, Unilever s-a angajat sa opreasca despaduririle asociate cultivarii de palmieri si sa contribuie totodata la dezvoltarea economica si sociala in zonele din care isi achizitioneaza uleiul de palmier.

Impactul industriei producatoare de ulei de palmier asupra mediului


Uleiul de palmier este un ingredient nelipsit atat din industria alimentara, cat si din cea non-alimentara. Este folosit in produse comune precum margarina, inghetata, sapunul sau samponul. Motivul pentru care este atat de utilizat este acela ca, dintre toate culturile uleioase, plantatiile de palmieri sunt cele mai productive.

Insa, cultivarea palmierului este strans legata de despaduririle care au loc in zonele tropicale, in special in Indonezia si Malaezia. Producatorii taie adesea suprafete extinse de paduri, pe care apoi le incendiaza, ca sa le pregateasca pentru culturile de palmieri.

Padurile tropicale sunt cunoscute pentru capacitatea lor de a stoca dioxid de carbon: ar putea absorbi, de exemplu, de 7 ori cantitatea care a fost emisa prin arderea combustibililor fosili in anul 2008. In plus, acestea adapostesc sute de specii de animale si plante, unele pe cale de disparitie. Urangutanii sunt doar un exemplu. In ultimii 20 de ani, 90% din habitatul lor natural a fost distrus.

Presiunea ONG-urilor de mediu asupra industriei


Companiile precum Unilever sunt principalii cumparatori de ulei de palmier. Unilever achizitioneaza anual 1,5 milioane de tone - adica aproxmativ 2,6% din productia globala. Asadar, poate influenta prin politicile sale de achizitii modul in care este produs acest ulei.

De aceea, a devenit in trecut tinta campaniilor de comunicare a unor ONG-uri de mediu precum Greenpeace. In 2008, Greenpeace atragea atentia asupra impactului negativ pe care il are necunoasterea surselor de provenienta a uleiului de palmier cumparat de Unilever, prin campania ”Onslaught(er)”.

Spotul video al campaniei prezinta efectele despaduririlor, prin ochii unei fetite din Indonezia. El a venit ca raspuns la un spot al brandului Dove, in care compania atragea atentia asupra impactului pe care il are comunicarea realizata de industria producatoare de cosmetice asupra perceptiei despre frumusete a tinerelor fete.

Urmariti mai jos un material cu cele 2 spoturi:



Angajamentele Unilever si demersurile intreprinse


Ca urmare a presiunii exercitate de Greenpeace si alte ONG-uri, Unilever s-a angajat in 2008:
  • sa sustina un moratoriu referitor la deforestarile efectuate pentru obtinerea uleiului de palmier in Asia de Sud-Est;
  • sa se foloseasca de pozitia de lider pentru a determina si alte companii sa sustina moratoriul;
  • sa puna presiune pe furnizorii de ulei de palmier, astfel incat acestia sa achizitioneze materie prima din surse sustenabile;
  • sa faca lobby pe langa guvernul indonezian pentru a crea o legislatie in domeniu.

In 2010, Unilever a semnat un acord cu organismul international ”Consumer Goods Forum” pentru stoparea in totalitate a despaduririlor si a invitat companiile concurente sa i se alature.

In 2012, s-a angajat ca pana in 2020 tot uleiul de palmier cumparat de la furnizorii sai sa fie din surse cu provenienta cunoscuta si certificate de organisme internationale.

In 2013, a dezvoltat impreuna cu expertul in trasabilitate FoodReg o platforma prin care furnizorii pot raporta provenienta materiei prime. Un an mai tarziu, platforma a fost lansata oficial.

Tot in 2014, Unilever a semnat mai multe parteneriate pentru asigurarea trasabilitatii in lantul de achizitie si pentru stoparea deforestarii. Unul dintre acestea a fost ”Sustainable Palm Oil Manifesto”, conceput de catre initiatorii „Roundtable on Sustainable Palm Oil” (RSPO), un demers global pentru asigurarea sustenabilitatii in procesul de productie al uleiului de palmier.

Ulterior, Unilever a lansat si „Palm Oil Assurance Programme”, un program prin care isi ajuta furnizorii sa localizeze si sa evalueze sustenabilitatea micilor producatori de la care cumpara. Un exemplu de reusita este Wilmar, liderul afacerilor de agricultura in Asia. Acesta s-a angajat ca pana la sfarsitul anului 2015 sa isi inventarieze toti furnizorii. Pana acum, a efectuat vizite la 4 mori, 13 plantatii, 10 mici cultivatori, 14 mici fermieri si la 4 centre de colectare a fructelor.

Aflati mai multe despre performantele Unilever in domeniul asigurarii sustenabilitatii surselor de provenienta a uleiului de palmier, consultand raportul publicat pe site-ul companiei.


Material realizat de Irina Breniuc, Redactor ResponsabilitateSociala.ro

3042

Ti-a placut articolul? Fii la curent cu ce publicam!


Aboneaza-te prin email sau da "Like" la Pagina de Facebook.


Citeste si alte articole din categorii similare:


Unilever Romania | Produse responsabile | Achizitii responsabile

Iti recomandam si articolul:

Telekom: 2 aplicatii mobile pentru viitoarele si proaspetele mamici

Aplicatiile ofera, cu ajutorul tehnologiei, instrumente si sfaturi, de la prima luna de sarcina pana in primii ani de viata ai copilului.


Spune-ti si tu parerea!


Site-uri partenere
Comunicatedepresa.ro Radio Lynx Green Report StiriONG.ro