RSS

Sponsori


Orange - Profil CSR

   Enel Romania - Profil CSR

Toti partenerii Programului ResponsabilitateSociala.ro


Raport despre starea sustenabilitatii, publicat de EthicalCorp

Raport despre starea sustenabilitatii, publicat de EthicalCorp

Aflati cat de importanta este sustenabilitatea pentru companii, cum e gestionata ea, ce impact are la nivel intern si cati bani i se aloca.

(06 mai 2015)

Celebra publicatie EthicalCorp, specializata in afaceri sustenabile, a publicat recent un raport despre cum este perceputa sustenabilitatea la nivel global. Raportul se numeste “The State of Sustainability 2015” si este la prima editie.

Autorii lui au incercat sa afle, de la peste 1.500 de responsabili sau experti in sustenabilitate:
  • cat de importanta este sustenabilitatea pentru o companie sau pentru o organizatie;
  • cum sunt gestionate aspectele care tin de sustenabilitate in companii sau in organizatii;
  • cat investesc companiile in sustenabilitate si cum ii masoara impactul;
  • cum este influentata activitatea din companie de integrarea aspectelor de sustenabilitate;
  • care este viitorul sustenabilitatii.

Va prezentam mai jos cele mai importante concluzii ale studiului:

Importanta sustenabilitatii


89% dintre respondentii responsabili de sustenabilitate in companiile in care lucreaza au declarat ca sustenabilitatea este o parte din ce in ce mai importanta pentru strategia de business. Mai mult, 69% dintre acestia considera ca CEO-ul lor este constient de valoarea pe care o are sustenabilitatea.
 Cat de importanta este sustenabilitatea in companii
Cat de importanta este sustenabilitatea in companii

Autorii considera ca aceasta diferenta sugereaza faptul ca sustenabilitatea este importanta chiar si in companiile in care CEO-ul nu o considera o prioritate. Conform acestora, in astfel de companii, sustenabilitatea ar putea fi impusa de factori externi precum: cerintele consumatorilor, diverse aspecte din lantul de aprovizionare sau legislatia.  

Gestionarea sustenabilitatii


Conform raportului, 57% dintre responsabilii de CSR chestionati au o echipa de maximum 10 persoane cu sarcini doar in domeniul sustenabilitatii. Doar 16% au un departament cu peste 30 de angajati.

Aproape jumatate dintre respondentii corporatisti au declarat ca au angajat un expert extern care i-a ajutat cu elaborarea strategiei de CSR.

Insa, daca luam in considerare raspunsurile tuturor organizatiilor, situatia este diferita: doar 28% dintre respondenti au declarat ca au apelat la un consultant extern. Autorii studiului avertizeaza totusi ca acest lucru este normal, avand in vedere faptul ca aproape o treime dintre cei chestionati sunt ei insisi consultanti si nu au avut nevoie de servicii externe.

Atributiile responsabilului de CSR


77% dintre respondentii corporatisti considera ca responsabilul de CSR trebuie sa defineasca strategia de sustenabilitate, iar 73% cred ca trebuie sa o si puna in aplicare. De asemenea, 85% considera ca este tot datoria lui sa ofere training de specialitate si sa masoare impactul actiunilor.

Atunci cand vine vorba de raportare, 54% dintre cei chestionati au declarat ca, in compania lor, responsabilii de sustenabilitate comunica rezultatele catre bord sau direct catre CEO.

La randul lor, responsabilii de CSR se afla pe diferite pozitii in companii sau in organziatii. Iata-le:
  Pozitia ocupata de responsabilii de CSR in ierarhia functiilor din companii
Pozitia ocupata de responsabilii de CSR in ierarhia functiilor din companii

Bugetele alocate departamentelor de CSR


Doar 9% dintre respondentii corporatisti au declarat ca au bugete de peste 2,5 milioane de dolari. Cei mai multi, aproape 20%, spun ca ar avea bugete cuprinse intre 100.000 si 500.000 de dolari.

Insa, aproape jumatate dintre acestia se asteapta ca, in decursul anului 2015, companiile sa mareasca bugetul alocat sustenabilitatii cu cel putin 5%.
  Bugete alocate sustenabilitatii in trecut si estimari ale bugetelor viitoare
Bugete alocate sustenabilitatii in trecut si estimari ale bugetelor viitoare

Impactul sustenabilitatii la nivel intern


78% dintre respondenti au recunoscut faptul ca sustenabilitatea influenteaza structurile interne, modul de organizare in departamente si pe cel de impartire a responsabilitatilor.

70% dintre cei chestionati considera ca departamentul de aprovizionare, respectiv cel de marketing si comunicare sunt cele asupra carora activitatea lor are cel mai mare impact.

Graficul de mai jos sugereaza faptul ca ei cred ca activitatea lor ar putea fi de folos si altor departamente:

Impactul sustenabilitatii asupra departamentelor interne


Pentru a citi raportul, il puteti descarca de pe site-ul EthicalCorp sau il puteti consulta mai jos:




Material realizat de Irina Breniuc, Redactor ResponsabilitateSociala.ro


1684

Ti-a placut articolul? Fii la curent cu ce publicam!


Aboneaza-te prin email sau da "Like" la Pagina de Facebook.


Citeste si alte articole din categorii similare:


Cercetari CSR | Tendinte CSR

Iti recomandam si articolul:

Telekom: 2 aplicatii mobile pentru viitoarele si proaspetele mamici

Aplicatiile ofera, cu ajutorul tehnologiei, instrumente si sfaturi, de la prima luna de sarcina pana in primii ani de viata ai copilului.


Spune-ti si tu parerea!


Site-uri partenere
Comunicatedepresa.ro Radio Lynx Green Report StiriONG.ro