RSS LinkedIn

Sponsori


Orange - Profil CSR

   Enel Romania - Profil CSR

Toti partenerii Programului ResponsabilitateSociala.ro


PwC: tendinte si recomandari privind raportarea de sustenabilitate a companiilor

PwC: tendinte si recomandari privind raportarea de sustenabilitate a companiilor

Aflati care sunt cele mai bune practici in raportarea de CSR, dintr-o analiza a rapoartelor companiilor din FTSE 100 si FTSE 250.

(11 mar 2015)

PricewaterhouseCoopers (PwC) a publicat recent doua rapoarte care contin tendinte si recomandari referitoare la modul in care companiile, respectiv organizatiile din sectorul public isi raporteaza performantele de sustenabilitate.

Autorii s-au bazat pe informatiile obtinute in cadrul unei cercetari realizate asupra rapoartelor de CSR ale companiilor din FTSE 100 si FTSE 250. Cercetarea se afla deja la a 6-a editie.

Va prezentam in continuare principalele concluzii ale raportului corespunzator sectorului privat.

Ce le determina pe companii sa raporteze performantele de CSR


Conform raportului, cele mai multe companii care publica informatii despre performantele de CSR provin din sectoarele imobiliarelor si al constructiilor. Printre motivele care le determina pe aceste companii sa raporteze se numara obligatia de a obtine licente de operare, dorinta de a-si intari relatiile cu stakeholderii si cea de a evidentia impactul pozitiv pe care il au in societate.

In cazul companiilor de transport si turism, printre factorii deciziei de a raporta se regasesc: presiunea publica pentru adoptarea unui model responsabil de calatorie, schimbarea politicilor europene in ceea ce priveste cantitatea de dioxid de carbon maxim admisa pentru transportul aerian sau impuneri din partea guvernelor din tarile de destinatie pentru respectarea economiilor, a oamenilor si a mediului.

Si companiile din retail sunt active in ceea ce priveste raportarea de CSR. Printre cele care s-au remarcat de-a lungul timpului se numara Marks & Spencer, Unilever si Kingfisher. Conform raportului, acestea folosesc raportarea pentru a creste increderea furnizorilor, pentru a se diferentia si pentru a-si imbunatati imaginea de brand.

Conform raportului, printre primele companii care au practicat raportarea de CSR au fost cele miniere. Principalul factor pentru aceasta decizie a fost introducerea reglementarilor in domeniu.

In sfarsit, in ceea ce priveste companiile din sectorul industrial, raportarea de CSR este datorata presiunii din lantul de aprovizionare si dorintei lor de a-si demonstra eficienta.

Printre beneficiile raportarii de CSR, specialistii PwC mai mentioneaza:
  • reducerea costurilor ca urmare a incercarii de a fi mai productiv in operatiuni si de a eficientiza procesele de productie;
  • avantajul competitiv rezultat in urma folosirii informatiilor stranse in timpul raportarii pentru dezvoltarea de noi produse sau servicii;
  • accesul la investitori care tin cont de performantele de sustenabilitate ale companiilor;
  • prevenirea riscurilor date, de exemplu, de incalcarea unor reglementari financiare sau din domeniul protectiei mediului;
  • satisfacerea necesitatii stakeholderilor de a avea acces la informatii credibile despre performantele de CSR ale companiilor.

Recomandari pentru companiile care raporteaza performantele de CSR


Conform expertilor PwC, este important ca o companie care isi raporteaza performantele de CSR sa respecte o serie de recomandari, prezentate in graficul de mai jos si detaliate in continuarea acestuia:

Elemente cheie in raportarea de CSR


  • sa ofere informatii de context despre afacere si piata in care opereaza;
  • sa descrie in mod clar strategia de sustenabilitate pe termen scurt, mediu si lung; sa arate cum se integreaza aceasta in strategia de business;
  • sa identifice aspectele relevante pentru strategia de sustenabilitate, sa le defineasca si sa explice de ce sunt relevante; sa stabileasca obiective provocatoare, dar realiste, tinand cont de aspectele considerate relevante;
  • sa prezinte informatiile in mod echilibrat si transparent; sa evidentieze reusitele, dar sa nu evite sa comunice despre impactul negativ, ci sa explice cum va obtine imbunatatiri in domeniu;
  • a detalieze riscurile si oportunitatile strategice care deriva din agenda de sustenabilitate, sa explice relevanta si implicatiile fiecaruia;
  • sa demonstreze ca intelege care sunt principalele aspecte de sustenabilitate relevante pentru companie si pentru stakeholderi si sa raporteze, in principal, despre acestea;
  • sa arate cum strategia de sustenabilitate a influentat evolutia economica a companiei; sa identifice si sa defineasca metode prin care isi poate maximiza beneficiile financiare;
  • sa evalueze impactul pozitiv si negativ din intreg lantul de productie;
  • sa explice cum sunt motivati angajatii sa puna in practica strategia de sustenabilitate si sa indeplineasca obiectivele stabilite;
  • sa explice cum a relationat cu stakeholderii si cum i-a afectat aceasta relatie strategia si procesul de raportare a performantelor de sustenabilitate;
  • sa foloseasca mai multe canale de comunicare si sa se asigure ca mesajele si stilul sunt adecvate pentru diversele categorii de receptori si canale de transmitere;
  • sa explice cum este gestionata sustenabilitatea in companie; sa identifice membrii responsabili pentru implementarea strategiei de sustenabilitate, sa descrie politicile care au fost implementate si sa explice cum s-a asigurat managementul de implementarea lor;
  • sa asigure credibilitatea continutului, prin referirea la studii independente sau la verificari externe;
  • sa informeze daca foloseste in mod semnificativ resurse naturale si sa explice cum crede ca va evolua disponibilitatea acestora; daca exista semne ca in viitor aceste resurse nu vor mai fi disponibile, compania ar trebui sa explice cum crede ca poate gestiona problema.
Descoperiti de ce expertii PwC au facut aceste recomandari companiilor, descarcand raportul de pe site-ul PwC sau consultandu-l mai jos:




Material realizat de Irina Breniuc, Redactor ResponsabilitateSociala.ro

1379

Ti-a placut articolul? Fii la curent cu ce publicam!


Aboneaza-te prin email sau da "Like" la Pagina de Facebook.


Citeste si alte articole din categorii similare:


Tendinte CSR

Iti recomandam si articolul:

Fundatia Orange a finantat o aplicatie care ii ajuta pe nevazatori sa calatoreasca cu Metroul

Aplicatia "Tandem Acces" a fost realizata de Asociatia Tandem in parteneriat cu Metrorex. Fundatia finantat proiectul cu 50.000 de Euro


Spune-ti si tu parerea!


Site-uri partenere
Comunicatedepresa.ro Radio Lynx Green Report StiriONG.ro