RSS LinkedIn

Sponsori


Orange - Profil CSR

   Enel Romania - Profil CSR

Toti partenerii Programului ResponsabilitateSociala.ro


Platforma de crowdfunding pentru idei sustenabile, creata de Unilever

Platforma de crowdfunding pentru idei sustenabile, creata de Unilever

Aflati cine poate folosi respectiva platforma si cum intentioneaza compania sa premieze, sa foloseasca si sa dezvolte ideile propuse.

(14 iul 2015)

Unilever a lansat recent o platforma de crowdfunding pentru idei de sustenabilitate. Se numeste Foundry Ideas si contine un mecanism inedit, prin care oamenii de rand pot propune solutii pentru rezolvarea unor probleme grave ale societatii, pot obtine feedback de la alti utilizatori, mentorat de la specialistii Unilever si, in final, chiar finantare pentru proiectele lor.

Astfel, compania si-a propus sa incurajeze colaborarea intre consumatori, pentru a identifica si a dezvolta idei inovatoare si sustenabile de business. Karen Hamilton, Vice-President Sustainable Business Unilever, a explicat rolul platformei:Karen Hamilton, Vice-President Sustainable Business Unilever
Intrucat modelele clasice de afaceri nu mai functioneaza, incercam sa dezvoltam modele mai deschise, colaborative. Cautam idei inovatoare care pot face traiul sustenabil unul mainstream. Chiar daca nu sunteti antreprenor, dar aveti o idee, impartasiti-o cu utilizatorii platformei, incurajati-i sa colaboreze cu voi, pentru a o imbunatati si a castiga premii.

Puteti vedea cum functioneaza Unilever Foundry Ideas in prezentarea de mai jos:



Problemele pentru care Unilever cauta solutii


Pe Foundry Ideas vor fi incarcate periodic diverse provocari pentru care utilizatorii vor putea propune solutii. Deocamdata, isi pot inscrie ideile cei care doresc:
  • sa asigure accesul la igiena in locuri fara salubrizare;

    La nivel mondial, un miliard de oameni inca isi fac nevoile in natura sau folosesc toalete insalubre, temporare, golite manual. Problema nu poate fi rezolvata prin simpla construire de toalete noi, intrucat, in unele zone, acest obicei este unul care dateaza de mii de ani. Prin urmare, educarea oamenilor este de asemenea necesara. Acestia trebuie intai sa inteleaga faptul ca folosirea unor toalete igienice reduce riscul unor boli fatale, precum diareea.

    Asadar, cei interesati pot propune solutii de infrastructura, asigurare de servicii de salubritate sau de educare in ceea ce priveste igiena.

    Sectiunea este sponsorizata de brandul Domestos. Cititi solutiile propuse pana in acest moment.
  • sa imagineze dusul viitorului;

    Cei interesati de subiect pot propune dezvoltarea unor produse, servicii sau design-uri noi, care pot functiona cu mai putina sau chiar fara apa. Este totusi important ca solutiile propuse sa nu afecteze ceea ce un dus ar trebui sa furnizeze: igiena si confort.

    Cititi solutiile propuse pana in acest moment.
  • sa imbunatateasca nutritia la nivel global;

    Malnutritia afecteaza intreg globul. Anemia, cauzata in 50% dintre cazuri de deficienta de fier, este o problema in multe tari, printre care si Nigeria. Aproape jumatate dintre femeile din Nigeria aflate la varsta reproducerii au anemie, iar o femeie insarcinata are nevoie de 3 ori mai mult fier decat un barbat. Totodata, femeile sunt cele care pregatesc mancarea pentru intreaga familie.

    Prin urmare, Unilever le-a cerut consumatorilor sa propuna solutii prin care femeile din Nigeria sa fie stimulate sa includa in dietele lor alimente bogate in fier. Cei care le propun trebuie insa sa tina cont de faptul ca majoritatea acestor femei traiesc in mediul rural si au venituri foarte mici.

    Sectiunea este sponsorizata de brandul Knorr. Cititi solutiile propuse pana in acest moment.
Pa langa incarcarea propriilor idei, utilizatorii platformei pot de asemenea evalua alte idei, pot oferi sfaturi celor care le-au propus si pot vota ideile favorite. Cele mai inovatoare si mai votate solutii sustenabile vor fi premiate de catre companie, iar cele care se potrivesc cu misiunea brandului vor fi dezvoltate alaturi de expertii Unilever.



In curand, pe platforma vor aparea si alte provocari. Gasti mai multe detalii direct pe Unilever Foundry Ideas.


Material realizat de Irina Breniuc, Redactor ResponsabilitateSociala.ro

2692

Ti-a placut articolul? Fii la curent cu ce publicam!


Aboneaza-te prin email sau da "Like" la Pagina de Facebook.


Citeste si alte articole din categorii similare:


Fundraising | Inovatie sociala

Iti recomandam si articolul:

Fundatia Orange a finantat o aplicatie care ii ajuta pe nevazatori sa calatoreasca cu Metroul

Aplicatia "Tandem Acces" a fost realizata de Asociatia Tandem in parteneriat cu Metrorex. Fundatia finantat proiectul cu 50.000 de Euro


Spune-ti si tu parerea!


Site-uri partenere
Comunicatedepresa.ro Radio Lynx Green Report StiriONG.ro