RSS LinkedIn

Sponsori


Orange - Profil CSR

   Enel Romania - Profil CSR

Toti partenerii Programului ResponsabilitateSociala.ro


Petrom a lansat o competitie de afaceri sociale, cu finantari in valoare totala de 350.000 euro

Petrom a lansat o competitie de afaceri sociale, cu finantari in valoare totala de 350.000 euro

Competitia este deschisa antreprenorilor, ONG-urilor, PFA-urilor, SRL-urilor si intreprinderilor individuale.

(29 ian 2013)

Petrom a lansat, in parteneriat cu  Fundatia NESsT, o competitie care isi propune sa dezvolte afaceri sociale in comunitatile locale din Romania. Competitia “Fabricat in Tara lui Andrei” este deschisa atat antreprenorilor, cat si ONG-urilor, PFA-urilor, SRL-urilor si intreprinderilor individuale. Cei interesati se pot inscrie in perioada 29 ianuarie - 4 martie 2013, pe site-ul www.taraluiandrei.ro.

Fabricat in Tara lui Andrei Pentru a se inscrie, participantii trebuie sa propuna o idee care sa raspunda unei probleme sociale identificate in una din cele 28 de comunitati selectate de Petrom, in urma consultarilor cu reprezentanti locali.

In luna martie, un juriu va selecta 20 dintre cele mai bune idei, iar initiatorii lor vor beneficia de pregatire si consultanta din partea NESsT, pentru a-si transforma ideea intr-un plan de afaceri. Cei 20 de finalisti vor primi si sustinere financiara in limita a 1.500 euro, pentru a realiza o cercetare locala si un studiu de fezabilitate in comunitatile vizate de proiectele lor.

Apoi, in noiembrie, cele 20 de planuri de afaceri vor fi evaluate si se vor alege 10 castigatori. Acestia vor primi granturi pentru initierea afacerii, in valoare de pana la 32.000 euro fiecare. De asemenea, castigatorii vor beneficia de consultanta timp de aproximativ un an, in domenii pentru: management financiar, legislativ, marketing si distributie.

Fundatia NESsTPentru a face cunoscuta competitia in randul comunitatilor si a incuraja antreprenorii locali sa aplice, reprezentanti locali ai Petrom si ai NESsT au participat la intalniri cu membrii comunitatilor si cu autoritatile locale (primari, consilieri, directori de scoli). In perioada noiembrie - decembrie 2012, acestia au prezentat proiectul, le-au explicat localnicilor cum pot aplica si au cercetat interesul pentru concurs.

In continuare, competitia va fi promovata atat in mass-media (cu focus pe radio si pe presa locala), cat si printr-o serie de intalniri in cinci orase mari, din apropierea comunitatilor (Craiova, Bucuresti, Constanta, Bacau, Oradea). De asemenea, pana pe 4 martie, aplicantilor le va fi pus la dispozitie un numar de telefon la care vor putea obtine informatii si consiliere pentru completarea formularelor, de la specialisti NESsT.

Mona Nicolici, Manager Relații Comunitare Petrom,Mona Nicolici, Manager Relatii Comunitare Petrom, spune ca Fabricat in Tara lui Andrei are doua obiective principale: crearea de locuri de munca si rezolvarea unora din problemele sociale ale comunitatilor romanesti. “Am gandit acest proiect sub forma unei competitii complexe care, in primul rand, educa participantii in spiritul antreprenoriatului social, apoi le ofera acestora finantare pentru a pune pe picioare o afacere sustenabila. Cred ca afacerile sociale pot deveni in timp o solutie pentru problemele societatii romanesti.”

Ea a adaugat, in cadrul conferintei de lansare a proiectului, ca Petrom isi doreste sa continue competitia, care sa devina un program pe termen lung.

Competitia "Fabricat in Tara lui Andrei" este organizata in parteneriat cu Fundatia NESsT, o organizatie internationala specializata in dezvoltarea de intreprinderi sociale in tarile in curs de dezvoltare. Rolul sau va fi de a asigura selectia si consultanta pentru dezvoltarea afacerilor sociale in primii ani de la infiintare.

Mai multe informatii despre etapele desfasurarii competitiei si despre procesul de aplicatie pot fi gasite aici.


Material realizat de Andreea Giuclea, Redactor ResponsabilitateSociala.ro.

4974

Ti-a placut articolul? Fii la curent cu ce publicam!


Aboneaza-te prin email sau da "Like" la Pagina de Facebook.


Citeste si alte articole din categorii similare:


Petrom | Finantari si sponsorizari | Antreprenoriat social

Iti recomandam si articolul:

Fundatia Orange a finantat o aplicatie care ii ajuta pe nevazatori sa calatoreasca cu Metroul

Aplicatia "Tandem Acces" a fost realizata de Asociatia Tandem in parteneriat cu Metrorex. Fundatia finantat proiectul cu 50.000 de Euro


Spune-ti si tu parerea!


Site-uri partenere
Comunicatedepresa.ro Radio Lynx Green Report StiriONG.ro