RSS

Sponsori


Orange - Profil CSR

   Enel Romania - Profil CSR

Toti partenerii Programului ResponsabilitateSociala.ro


Orange: campanie de educare digitala pentru persoane nefamiliarizate cu tehnologia

Orange: campanie de educare digitala pentru persoane nefamiliarizate cu tehnologia

Cei interesati sa isi trimita cunostintele la o serie de traininguri in domeniul tehnologiilor digitale o mai pot face pana pe 27 februarie.

(17 feb 2015)

Orange Romania a lansat o campanie de educare in domeniul digital a unor persoane adulte nefamiliarizate cu folosirea tehnologiei. Campania se numeste “#parinti la scoala” si se desfasoara in perioada 4 februarie - 15 martie 2015.

Mecanismul campaniei


Pana pe 27 februarie, cei interesati pot inscrie pe site-ul campaniei o poveste amuzanta despre dificultatile tehnice sau de intelegere pe care parintii, bunicii sau rudele lor mai in varsta le-au intampinat in folosirea tehnologiilor IT&C (a calculatoarelor, laptopurilor, tabletelor sau smartphone-urilor).

Tot pana pe 27 februarie, cei inscrisi in competitie isi pot convinge prietenii sau cunostintele sa le voteze povestea, pentru a aduna cat mai multe voturi. Autorii celor mai votate 10 inscrieri si cei ai altor 20 de povesti selectate de organizatori vor intra in etapa finala a competitiei.

Un juriu format din 6 bloggeri va alege 5 povesti castigatoare. Autorii acestora vor fi anuntati pe 2 martie si vor castiga cate o tabara pentru ei si pentru persoana despre care au scris, in perioada 14-15 martie, in judetul Brasov. Organizatorii vor asigura transportul, cazarea, mesele si o serie de traininguri in domeniul tehnologiei digitale, cu specialisti Orange.

Mecanismul concursului, explicat in forma grafica
Mecanismul concursului, explicat in forma grafica

Puteti citi povestile inscrise pana acum pe platforma campaniei. Tot aici, utilizatorii pot compelta si un chestionar despre modul in care parintii si rudele lor folosesc internetul, frecventa de folosire si cele mai des intalnite intrebari despre accesul online ale acestora.

Motivatia companiei Orange


Conform organizatorilor, scopul campaniei a fost acela de “a identifica dificultatile pe care le intampina cei nefamiliarizati cu utilizarea laptopului, a internetului, a cautarilor pe Google, a smartphone-urilor sau a retelelor sociale, in vederea simplificarii experientei digitale a clientilor si indeplinirea rolului de digital coach asumat de companie”.

Campania face parte din seria de initiative educationale din sfera digitala ale Orange Romania si vine in contextul in care Romania se situeaza pe ultimele locuri la nivel european in ceea ce priveste educatia digitala.

Folosirea tehnologiilor digitale, in Romania si UE


Conform datelor Eurostat, la inceputul anului 2013, trei sferturi dintre europeni foloseau un calculator, pe cand in Bulgaria si Romania doar jumatate aveau acces la unul. Situatia este si mai ingrijoratoare atunci cand vine vorba despre folosirea tehnologiilor mobile: 75% dintre europeni le foloseau zilnic, in comparatie cu doar 25% dintre romani.

In ceea ce priveste accesul populatiei la Internet, ne situam din nou pe ultimele locuri. In timp ce media europeana a celor care au folosit Internetul cel putin o data pe saptamana in 2011 a fost de 68%, procentajul corespunzator tarii noastre nu a depasit 40%.

Aceleasi statistici arata o corelatie intre frecventa de folosire a Internetului si varsta celor care il folosesc. In 2011, doar 40% dintre europenii cu varste cuprinse intre 55 si 74 de ani au accesat internetul cel putin o data pe saptamana. In cazul tinerilor (16-24 de ani), procentul a depasit 90%, pe cand, in randurile adultilor (25-54 de ani), acesta s-a situat in jurul valorii de 75%.

Conform unui studiu realizat de un institut american, principalele motive pentru care persoanele in varsta nu folosesc Internetul si tehnologiile IT&C sunt:
  • dificultati de invatare;
  • scepticism in ceea ce priveste beneficiile pe care aceste tehnologii le-ar putea aduce;
  • dificultati fizice in a le folosi, precum dificultati de citire sau probleme cardiace.

Material realizat de Irina Breniuc, Redactor ResponsabilitateSociala.ro

1500

Ti-a placut articolul? Fii la curent cu ce publicam!


Aboneaza-te prin email sau da "Like" la Pagina de Facebook.


Citeste si alte articole din categorii similare:


Orange Romania | Educatie | Cursuri

Iti recomandam si articolul:

Telekom: 2 aplicatii mobile pentru viitoarele si proaspetele mamici

Aplicatiile ofera, cu ajutorul tehnologiei, instrumente si sfaturi, de la prima luna de sarcina pana in primii ani de viata ai copilului.


Spune-ti si tu parerea!


Site-uri partenere
Comunicatedepresa.ro Radio Lynx Green Report StiriONG.ro