RSS

Sponsori


Orange - Profil CSR

   Enel Romania - Profil CSR

Toti partenerii Programului ResponsabilitateSociala.ro


O initiativa de responsabilizare a furnizorilor, premiata de The Guardian

O initiativa de responsabilizare a furnizorilor, premiata de The Guardian

Aflati cum a reusit compania publica de telefonie din Marea Britanie sa asigure sustenabilitatea lantului sau de aprovizionare.

(10 nov 2014)

Intr-o serie anterioara de articole, ResponsabilitateSociala.ro vi i-a prezentat pe cativa dintre castigatorii “Guardian Sustainable Business Awards”, competitie prin care celebrul cotidian The Guardian a premiat initiative sustenabile ale unor companii din Marea Britanie.

In continuare, va descriem initiativa unei alte companii, care s-a remarcat pentru maniera in care a reusit sa reduca impactul negativ pe care furnizorii din lantul ei de aprovizionare il aveau asupra mediului inconjurator.

BT, compania publica de telefonie din Marea Britanie, s-a angajat ca pana in 2020 sa reduca de 3 ori amprenta de carbon generata per client. Iar cum 64% din aceasta amprenta este produsa de cei 17.400 de furnizori din lantul de aprovizionare, BT a creat un program prin care ii ajuta pe acestia sa devina mai sustenabili.

Compania a facut intai o evaluare a performantelor de sustenabilitate ale furnizorilor, dupa care i-a ajutat sa inteleaga si sa aplice concepte precum:economie circulara, zero deseuri, masurarea si raportarea amprentei de carbon, eficientizarea folosirii energiei si a apei, transport sustenabil si stakeholder engagement.

Apoi, pentru a-si stimula furnizorii sa inoveze, BT i-a invitat sa propuna idei prin care acestia si-ar putea imbunatati performantele din domeniul sustenabilitatii. Cele mai bune propuneri au fost finantate.
Sagemcom, castigatorul competitiei, a redus amprenta de carbon a unor produse cu intre 20 si 40%; Huawei a facut schimbari in modul de productie, ambalare si transport al produselor fabricate pentru BT, generand cu 23.000 de tone de carbon mai putin decat inainte. SGW Global si-a redus cu 4% amprenta de carbon, cu 7,3% consumul de apa si cu 15,4% cantitatea de deseuri, in 12 luni.

Alti furnizori au contribuit la imbunatatirea sanatatii si buna-starii angajatilor: au redus numarul de accidente si imbolnaviri, ceea ce a dus la o productivitate cu pana la 30% mai mare.

Puteti citi mai multe despre performantele acestor furnizori pe site-ul BT, unde au fost publicate cateva studii de caz.

Aflati de la Glenn Edwards, managerul intregului proiect, cum a reusit BT sa contribuie la reducerea schimbarilor climatice prin aceasta initiativa:



Printre finalistii la categoria “sustenabilitatea in lantul de aprovizionare” s-au mai numarat companii precum: Green Oil UK si Marks & Spencer. Puteti afla si despre initiativele lor, de pe site-ul The Guardian.


Material realizat de Irina Breniuc, Redactor ResponsabilitateSociala.ro

1652

Ti-a placut articolul? Fii la curent cu ce publicam!


Aboneaza-te prin email sau da "Like" la Pagina de Facebook.


Citeste si alte articole din categorii similare:


Protectia mediului | Stakeholder engagement

Iti recomandam si articolul:

Telekom: 2 aplicatii mobile pentru viitoarele si proaspetele mamici

Aplicatiile ofera, cu ajutorul tehnologiei, instrumente si sfaturi, de la prima luna de sarcina pana in primii ani de viata ai copilului.


Spune-ti si tu parerea!


Site-uri partenere
Comunicatedepresa.ro Radio Lynx Green Report StiriONG.ro