RSS LinkedIn

Sponsori


Orange - Profil CSR

   Enel Romania - Profil CSR

Toti partenerii Programului ResponsabilitateSociala.ro


Modele inovatoare de afaceri sustenabile, identificate de SustainAbility

Modele inovatoare de afaceri sustenabile, identificate de SustainAbility

Cititi despre 5 companii care si-au regandit afacerile pentru a le face mai sustenabile, creand produse sau servicii inovatoare.

(08 apr 2014)

SustainAbility, o companie internationala de consultanta in domeniul sustenabilitatii, a publicat un raport cu 20 de modele inovatoare de afaceri sustenabile, pe care le-a identificat din analiza a 87 de astfel de afaceri. 

Modelele au fost incadrate in 5 categorii, si anume:
  • afaceri care si-au redus impactul asupra mediului (ex: afaceri care folosesc deseurile rezultate dintr-un proces ca materie prima in alt proces);
  • afaceri care aduc inovatie sociala (ex: intreprinderi sociale, cooperative);
  • afaceri care creeaza noi oportunitati de munca (de exemplu: afaceri care creeaza oportunitati pentru dezvoltarea unor afaceri sociale de catre persoane dezavantajate social sau afaceri care conduc la dezvoltarea unor noi piete pentru produse sustenabile);
  • afaceri prin care se finanteaza inovatia (ex: platforme de crowdfunding);
  • afaceri cu alt impact social (ex: afaceri care incearca sa modifice comportamentele consumatorilor, platforme de consum colaborativ etc.).
Va prezentam in continuare 5 dintre aceste modele: 

Liderul global in productia de ambalaje din aluminium foloseste materiale reciclate


Novelis este o companie din Statele Unite care produce ambalaje din aluminium (de la doze de aluminium pentru bauturi racoritoare pana la carcase pentru produse electronice sau chiar stucturi arhitecturale). Este liderul la nivel mondial in sectorul sau de activitate, fabricand 14% din  produsele care contin aluminium. 

In prezent, 43% din materia prima provine din materiale reciclate. Pana in 2020, isi propune sa ajunga la 80%. 

O cooperativa detinuta de fermieri, pentru fermieri


Ocean Spray este o cooperativa americana care comercializeaza produse din merisoare si grapefruit (fructe proaspete, sucuri, gemuri etc.). Este formata din 750 de fermieri, care produc impreuna o cifra de afaceri de 2 miliarde de dolari anual. 

Ceea ce este interesant la aceasta cooperativa este faptul ca este detinuta in totalitate de fermieri. Asta le permite sa-si stabileasca singuri preturile pentru fructe si sa-i recompenseze pe fermieri la adevarata valoare a muncii lor, stimuland astfel productia. Daca in 2009 un butoi cu merisoare costa 20 de dolari, Ocean Spray le-a platit fermierilor 64 de dolari pentru fiecare butoi. 

Puteti urmari mai jos povestea fermierilor din cooperativa, care si-au transmis afacerea din tata in fiu timp de 5 generatii: 


Micro-finantare pentru afaceri din propria comunitate


Community Sourced Capital este o platforma care le permite micilor antreprenori sa gaseasca finantare pentru afacerea lor chiar in comunitatea in care opereaza. Antreprenorii creeaza o campanie pe site, membrii comunitatii o vad si, daca le place, o pot imprumuta cu oricate unitati de cate 50 de dolari doresc. 
 
Din mai multe astfel de imprumuturi, afacerea se poate pune pe picioare. Cand aceasta scoate profit, membrii comunitatii care au imprumutat-o isi primesc banii inapoi, fara dobanda. 

Medicamente si servicii medicale pentru cetatenii saraci din zonele rurale ale Indiei


Novartis, o companie farmaceutica multinationala, a intrat pe o piata noua, cea a consumatorilor saraci din India, furnizandu-le medicamente si servicii mai ieftine decat cele normale.  

In India, 740 de milioane de oameni traiesc in zone rurale si au venituri mai mici de 2 dolari pe zi. Cel mai adesea, ei nu au acces la servicii medicale de baza.  
Compania a creat un program, “Arogya Parivar” (“Familii Sanatoase” - in traducere din hindi), prin care le ofera medicamente in pachete mai mici, la preturi de sub 1,5 dolari pe saptamana. In plus, a angajat medici care ii invata pe sateni principii fundamentale de medicina generala. 

Urmariti mai jos o prezentare a serviciilor din cadrul acestui program:  

 

Internet gratuit pentru toti cei care ofera internet gratuit


Fon este o retea globala de internet prin WiFi, care permite utilizatorilor sa se conecteze la internet atunci cand nu sunt acasa, daca acestia permit la randul lor ca alti utilizatori sa se conecteze la reteaua lor de internet atunci cand o pot receptiona. 


Fon a creat pana acum peste 12 milioane de hot-spot-uri in intreaga lume.

Va puteti inspira si din alte modele de afaceri sustenabile, citind intregul raport, de pe site-ul www.sustainability.com


Material realizat de Irina Breniuc, Redactor ResponsabilitateSociala.ro


4320

Ti-a placut articolul? Fii la curent cu ce publicam!


Aboneaza-te prin email sau da "Like" la Pagina de Facebook.


Citeste si alte articole din categorii similare:


Cercetari CSR | Tendinte CSR | Inovatie sociala | Produse responsabile | Dezvoltare comunitara | Incluziune si diversitate | Investitii sustenabile | Achizitii responsabile | Reciclare

Iti recomandam si articolul:

Fundatia Orange a finantat o aplicatie care ii ajuta pe nevazatori sa calatoreasca cu Metroul

Aplicatia "Tandem Acces" a fost realizata de Asociatia Tandem in parteneriat cu Metrorex. Fundatia finantat proiectul cu 50.000 de Euro


Spune-ti si tu parerea!


Site-uri partenere
Comunicatedepresa.ro Radio Lynx Green Report StiriONG.ro