RSS LinkedIn

Sponsori


Orange - Profil CSR

   Enel Romania - Profil CSR

Toti partenerii Programului ResponsabilitateSociala.ro


Modele de intreprinderi sociale online, care se pot replica si in Romania

Modele de intreprinderi sociale online, care se pot replica si in Romania

Descoperiti 3 modele de afaceri sociale care sustin, prin solutii tehnologice inovatoare, rezolvarea unor probleme sociale sau de mediu.

(07 nov 2013)

Social Good Lab este primul incubator de afaceri din Franta care sustine intreprinderi sociale inovatoare din punct de vedere tehnologic, aflate in faza de start-up. Opt asemenea intreprinderi sociale vor beneficia, pentru un an de zile, de mentorat si asistenta pentru dezvoltarea afacerii. Acestea se remarca prin faptul ca au creat conexiuni intre noile tehnologii si problemele sociale pe care doresc sa le rezolve.

Va prezentam mai jos 3 intreprinderi sociale care se dezvolta in cadrul Social Good Lab. 

Platforma online pentru tranzactionarea produselor in surplus si a deseurilor, pentru revalorificare


Eqosphere este o afacere sociala care contribuie la revalorificarea surplusurilor alimentare sau non-alimentare, dar si a diferitelor forme de deseuri. Prin intermediul unei platforme online, companiile care au produse in surplus intra in contact cu alte companii sau cu ONG-uri care ar putea re-valorifica aceste produse. Obiectivul este acela de a reduce cantitatea de produse nefolositoare sau de deseuri care, in mod normal, ar ajunge la groapa de gunoi.

Produse de larg consum, alimentare, textile, electronice, de igiena, etc. pe care companiile nu le mai comercializeaza sunt introduse automat in baza de date Eqosphere. ONG-urile sau companiile interesate de acele produse sunt anuntate prin SMS sau e-mail.

In privinta monetizarii, modelul de business se bazeaza pe taxele de inscriere de la companii  si pe abonamentele platite de ONG-uri. Pana acum, pe platforma sunt inscrise 12 companii partenere, printre care supermarketuri din mari lanturi de retail, precum Auchan sau Leclerc. Cantitatile revalorificate prin intermediul platformei variaza intre 40% si chiar 100% din totalul cantitatii de produse care altfel ar fi fost aruncate. Saptamanal se “tranzactioneaza” pana la 10 tone de produse.


Micro-donatii pentru ONG-uri, prin implicarea angajatilor si a clientilor companiilor


Tot printr-o platforma online, microDon ofera o serie de servicii pentru ONG-uri si pentru companiile care vor sa se implice in actiuni de CSR. Companiile au la dispozitie doua metode de sustinere a ONG-urilor: 1) prin implicarea angajatilor sau 2) a clientilor.

Angajatii pot alege sa sustina o cauza sociala prin micro-donatii lunare din salariu, care sunt dublate si de o donatie din partea companiei. Mai mult decat atat, clientii bancilor, supermarketurilor sau magazinelor online pot opta sa rotunjeasca, cu mai putin de 1 euro, suma platita pentru diferite servicii sau produse. Sumele astfel obtinute sunt apoi donate celor peste 30 de ONG-uri inscrise pe site.

Pana acum, microDon a atras 8 parteneri corporate (dintre care un lant de retail cu 165 de magazine). Acestia platesc o taxa pentru a putea folosi platforma, bani din care sunt acoperite si costurile cu tranzactiile online.


Platforma online de "crowdfunding" 


Arizuka este o platforma care permite organizarea de campanii online de strangere de fonduri, respectiv “crowdfunding”. In acest moment, sunt in derulare 20 campanii de crowdfunding pentru proiecte inovatoare din domenii precum: social, ecologic sau economic. Acestea au reusit sa stranga pana acum peste 70.000 euro. Organizatiile neguvernamentale isi pot inscrie proiectele gratuit, urmand ca la sfarsitul campaniei online, sa plateasca un comision de 5% din totalul sumei stranse.

Infografic: Crowdfunding-ul in Franta Conform unui studiu recent despre fenomenul de “crowdfunding”, in Franta a crescut atat numarul de persoane care participa la acest tip de campanii, cat si numarul de proiecte finantate astfel (click pe imaginea din dreapta pentru mai multe detalii).

Alte exemple de intreprinderi sociale dezvoltate in cadrul Social Good Lab pot fi vazute pe site-ul incubatorului.

Doua dintre intreprinderile de mai sus, Eqosphere si microDon, au fost selectate totodata in finala unei competitii dedicate solutiilor tehnologice inovatoare - Grand Prix de l’Innovation.


Material realizat de Cezara Hurduc, Coordonator de proiecte, ResponsabilitateSociala.ro.


5849

Ti-a placut articolul? Fii la curent cu ce publicam!


Aboneaza-te prin email sau da "Like" la Pagina de Facebook.


Citeste si alte articole din categorii similare:


Fundraising | Antreprenoriat social | Inovatie sociala | Reciclare | Social Media CSR

Iti recomandam si articolul:

Fundatia Orange a finantat o aplicatie care ii ajuta pe nevazatori sa calatoreasca cu Metroul

Aplicatia "Tandem Acces" a fost realizata de Asociatia Tandem in parteneriat cu Metrorex. Fundatia finantat proiectul cu 50.000 de Euro


Spune-ti si tu parerea!


Site-uri partenere
Comunicatedepresa.ro Radio Lynx Green Report StiriONG.ro