RSS LinkedIn

Sponsori


Orange - Profil CSR

   Enel Romania - Profil CSR

Toti partenerii Programului ResponsabilitateSociala.ro


Initiative de promovare a sustenabilitatii, premiate de The Guardian

Initiative de promovare a sustenabilitatii, premiate de The Guardian

Aflati cum au reusit un ONG si o companie sa descurajeze investitiile in combustibili fosili si sa lupte impotriva risipei alimentare.

(28 oct 2014)

Celebrul cotidian The Guardian organizeaza anual o competitie prin care premiaza initiative sustenabile ale unor companii din Marea Britanie. Competitia se numeste “Guardian Sustainable Business Awards” si a avut loc pentru prima data in 2011.

Anul acesta, companiile si-au putut inscrie proiectele in 10 categorii: promovarea sustenabilitatii, impact pozitiv, conditii de munca, capital natural, impact social, colaborare, lant de aprovizionare, managementul emisiilor de CO2 si al energiei, managementul deseurilor si mediu construit.

Pentru fiecare categorie, au fost acordate doua tipuri de premii:
  • premiul pentru inovatie, acordat companiilor infiintate pentru a rezolva o problema de sustenabilitate;
  • premiul pentru impact, acordat companiilor care si-au schimbat modelul de business, devenind mai sustenabile.
Va prezentam in continuare castigatorii categoriei “promovarea sustenabilitatii”.

Carbon Tracking Initiative, un avertisment pentru cei care investesc in combustibili fosili


Un grup de experti din domeniul financiar, energetic si legal din Marea Britanie au infiintat Carbon Tracking, un ONG prin care si-au propus sa atraga atentia asupra riscurilor financiare pe care le implica investitiile in industria combustibililor fosili, in conditiile in care legislatia de mediu se inaspreste la nivel international.

Pana acum, au publicat 2 rapoarte: unul in 2010 si altul in 2013. Rezultatele prezentate in raportul din 2013, denumit “Unburnable Carbon: Wasted Capital”, au fost preluate de numeroase publicatii si companii de specialitate,  printre care: Wall Street Journal, The Guardian, The Economist, Financial Times, Telegraph, New York Times, Bloomberg si The International Energy Agency.

Pe langa mediatizarea intensa, autorii au reusit sa introduca in vocabularul financiar o serie de concepte noi, precum:
  • carbon bubble“ - cantitatea de carbon estimata pentru o companie din industria combustibililor fosili, pentru care aceasta trebuie sa plateasca taxe;
  • unburnable carbon” - rezerve de combustibili fosili care nu pot fi arse pentru a produce energie, din cauza limitarilor impuse la nivel global pentru stoparea efectelor incalzirii globale;
  • stranded assets” - active a caror valoare a scazut in mod neasteptat din cauza politicilor climatice.
Aflati din materialul video de mai jos concluziile cercetarilor realizate de Carbon Tracking :



Dezvaluirea Tesco, un prim pas in lupta impotriva risipei alimentare


In 2013, retailerul multinational Tesco a facut publica cantitatea de alimente pe care a aruncat-o in primele 6 luni ale anului: 28.500 de tone. Prin aceasta miscare indrazneata, retailerul a vrut sa atraga atentia publica asupra risipei alimentare, ajunsa la cote revoltatoare.

Subiectul a fost intens mediatizat de institutii precum Daily Mail, Times si BBC, iar dezbaterii i s-au alaturat organizatii non-guvernamentale, precum Waste and Resources Action programme (Wrap), Fareshare, Feeding the 5.000, Waste Watch si Oxfam.

Transparenta retailerului a fost apreciata de ONG-uri, care sustin ca nu pot fi gasite solutii decat daca se cunosc punctele din lantul de distributie unde se risipeste mancarea.

Aceasta nu este insa singura initiativa prin care compania lupta impotriva risipei alimentare. Tesco doneaza anual organizatiei Fareshare milioane de mese din alimentele colectate in magazine si trimite unor ferme resturile obtinute din productia de paine, pentru a fi folosite ca hrana pentru animale.

Donatie facuta de un ales local la un supermarket Tesco
Donatie facuta de un ales local la un supermarket Tesco

Printre finalistii la categoria “promovarea sustenabilitatii” s-au mai numarat companii precum: Nestle, Nokia si Sainsbury’s. Puteti afla si despre initiativele lor, de pe site-ul The Guardian.


Material realizat de Irina Breniuc, Redactor ResponsabilitateSociala.ro


1821

Ti-a placut articolul? Fii la curent cu ce publicam!


Aboneaza-te prin email sau da "Like" la Pagina de Facebook.


Citeste si alte articole din categorii similare:


Tendinte CSR | Protectia mediului

Iti recomandam si articolul:

Fundatia Orange a finantat o aplicatie care ii ajuta pe nevazatori sa calatoreasca cu Metroul

Aplicatia "Tandem Acces" a fost realizata de Asociatia Tandem in parteneriat cu Metrorex. Fundatia finantat proiectul cu 50.000 de Euro


Spune-ti si tu parerea!


Site-uri partenere
Comunicatedepresa.ro Radio Lynx Green Report StiriONG.ro