RSS LinkedIn

Sponsori


Orange - Profil CSR

   Enel Romania - Profil CSR

Toti partenerii Programului ResponsabilitateSociala.ro


Impactul de mediu al industriei alimentare: provocari si solutii

Impactul de mediu al industriei alimentare: provocari si solutii

Un raport Oxfam arata ca emisiile poluante ale celor mai mari 10 companii depasesc emisiile produse de toate tarile scandinave la un loc

(31 iul 2014)

Oxfam International, organizatie globala a carei misiune este combaterea saraciei, a publicat recent un raport in care analizeaza impactul de mediu al celor mai mari 10 corporatii din industria alimentara si de bauturi: ”Standing on the sidelines”.

Cele 10 corporatii,  cunoscute ca “The Big 10”, sunt: Associated British Foods, Coca-Cola, Danone, General Mills, Kellogg, Mars, Mondelez International, Nestle, PepsiCo si Unilever. Conform raportului, acestea emit anual 263.7 milioane tone de gaze cu efect de sera, adica mai mult decat cantitatea de emisii poluante produsa de Finlanda, Suedia, Danemarca si Norvegia, la un loc.

De aceea, una dintre concluziile raportului este ca cele 10 corporatii nu actioneaza indeajuns pentru a gasi solutii pe termen lung la reducerea acestor emisii.

Cea mai mare cantitate de emisii este produsa in lantul de aprovizionare


Autorii raportului afima ca, intr-adevar, marile corporatii din industria alimentara fac eforturi pentru a-si reduce emisiile, dar se limiteaza la cele din propriile operatiuni. Or, in aceasta etapa, companiile emit in total 29.8 milioane tone CO2 echivalent, adica doar 11% din totalul emisiilor produse.

Oxfam estimeaza ca cea mai mare parte din emisiile de gaze cu efect de sera provine din productia materiilor prime agricole. In aceasta etapa, se genereaza 43% din emisiile totale ale celor 10 corporatii, respectiv 114.1 milioane tone CO2 echivalent pe an (cam cat genereaza 40 de centrale electrice pe baza de carbune anual).

In agricultura, se polueaza prin folosirea ingrasamintelor chimice sau prin cresterea animalelor. In plus, taierea padurilor pentru a face loc terenurilor agricole contribuie in mod indirect la cresterea emisiilor, daca se tine seama de potentialul arborilor de a absorbi aceste emisii.

Cum sunt influentate preturile de schimbarile climatice


Autorii raportului sustin ca marile corporatii ar trebui sa tina cont de efectele poluarii atunci cand evalueaza beneficiile reducerii amprentei de carbon. Poluarea poate genera seceta, inundatii sau furtuni, ceea ce determina cresterea preturilor materiilor prime si obliga companiile sa isi adapteze strategiile de afaceri.

Compania Unilever, considerata de catre Oxfam una din cele mai performante in ceea ce priveste dezvoltarea durabila, sustine ca are pierderi anuale cauzate de schimbarile climatice de 415 milioane USD. De asemenea, General Mills a raportat ca a pierdut in total 62 de zile de productie in primul trimestru al anului 2014, din cauza efectelor negative ale poluarii.

Aceste pierderi se pot reflecta si in preturile produselor la raft. Oxfam preconizeaza, de exemplu, ca preturile cerealelor pentru micul dejun ar putea creste cu 44% in urmatorii 15 ani, luand in considerare efectele negative ale schimbarilor climatice.

Solutii pentru reducerea poluarii


Cele mai mari 10 corporatii din industria alimentara genereaza venituri de 1 miliard USD pe zi. Prin urmare, acestea ar putea influenta practicile furnizorilor din lantul de aprovizionare.

Una dintre solutiile propuse de Oxfam este ca aceste companii sa incurajeze furnizorii sa practice agricultura ecologica, care poate absorbi emisiile poluante, si sa se implice in oprirea despaduririlor.

Cele mai poluante si cele mai putin poluante companii


Corporatiile care se preocupa cel mai mult de schimbarile climatice sunt Unilever, Coca-Cola si Nestle, sustin autorii raportului. Acestea reusesc sa fie mai performante deoarece se implica mai mult in reducerea emisiilor din lantul de aprovizionare.

Conform raportului, companiile cu performante slabe in combaterea poluarii sunt Kellogs si Associated British Foods. Se pare ca acestea nu sunt transparente in raportarea emisiilor produse de-a lungul lantului de aprovizionare.

Puteti afla mai multe detalii din raportul publicat pe site-ul oficial al organizatiei.


Material realizat de Alina Liciu, Colaborator ResponsabilitateSociala.ro, Managing Partner The Azores

3565

Ti-a placut articolul? Fii la curent cu ce publicam!


Aboneaza-te prin email sau da "Like" la Pagina de Facebook.


Citeste si alte articole din categorii similare:


Cercetari CSR | Tendinte CSR | Protectia mediului | Achizitii responsabile

Iti recomandam si articolul:

Fundatia Orange a finantat o aplicatie care ii ajuta pe nevazatori sa calatoreasca cu Metroul

Aplicatia "Tandem Acces" a fost realizata de Asociatia Tandem in parteneriat cu Metrorex. Fundatia finantat proiectul cu 50.000 de Euro


Spune-ti si tu parerea!


Site-uri partenere
Comunicatedepresa.ro Radio Lynx Green Report StiriONG.ro