RSS LinkedIn

Sponsori


Orange - Profil CSR

   Enel Romania - Profil CSR

Toti partenerii Programului ResponsabilitateSociala.ro


HEINEKEN Romania si-a publicat raportul de sustenabilitate pe 2013

HEINEKEN Romania si-a publicat raportul de sustenabilitate pe 2013

Aflati ce impact a avut compania asupra mediului inconjurator, angajatilor, consumatorilor si comunitatilor in care are operatiuni.

(30 sep 2014)

HEINEKEN Romania si-a publicat recent cel de-al 5-lea raport de sustenabilitate. Acesta prezinta performantele de CSR obtinute pe plan local in anul 2013, dar si obiectivele grupului pentru 2020.

Raportul nu declara un nivel de conformitate cu vreun standard de specialitate (ex.: Standardele GRI, Principiile UNGC sau Recomandarile OECD), dar respecta agenda globala de sustenabilitate a grupului, introdusa in anul 2010.

Denumita “Brewing a better future”, agenda stabileste prioritatile de CSR ale grupului, respectiv:  Grafic cu performantele de CSR ale HEINEKEN Romania in 2013
  • reducerea impactului asupra mediului inconjurator;
  • asigurarea bunastarii angajatilor si comunitatilor in care grupul are operatiuni;
  • asigurarea sanatatii consumatorilor, prin promovarea consumului responsabil de alcool.
Va prezentam in continuare cateva dintre cele mai importante realizari ale HEINEKEN Romania in 2013, in fiecare dintre cele 3 domenii mentionate:

Impactul asupra mediului inconjurator


Eforturile HEINEKEN Romania pentru reducerea impactului negativ asupra mediului s-au concentrat in doua directii:
  • reducerea consumului de apa

    Raportul precizeaza ca, in procesul de productie al berii se consuma cantitati importante de apa: atat in operatiuni, cat si in componenta produsului final. De aceea, grupul si-a propus reducerea cantitatii de apa folosite pentru producerea unui hectolitru de bere la 3,9 hl, pana in 2015.

    In Romania, obiectivul a fost indeplinit inca din 2012. In plus, in 2013, s-a mai inregistrat o scadere de 2,6% in ceea ce priveste consumul de apa (de la 3,9 la 3,8 hl apa/hl bere).

    Pentru 2020, grupul si-a stabilit obiectivul de a ajunge la un consum de 3,7hl apa/hl bere.
  • reducerea amprentei de carbon

    Grupul HEINEKEN isi calculeaza amprenta de carbon o data la 3 ani, urmatoarea actualizare fiind planificata pentru 2015.

    In Romania, s-a inregistrat o scadere cu 7% a emisiilor de CO2, ajustata la volumul productiei: de la 7,1kg CO2 / hl de bere produsa, in 2012, la 6,6kg / hl in 2013. Pentru comparatie, media la nivel de grup a fost de 7,7 kg CO2/hl.

    Conform raportului, aceasta este cea mai mare scadere relativa a emisiilor de carbon pe plan local in ultimii 3 ani. Ea a fost posibila datorita unor masuri precum: achizitii de materii prime de pe plan local in proportie de 65%, optimizarea traseelor prin planificarea automata a transporturilor, reducerea consumului de energie termica, reducerea cantitatii de deseuri industriale nereciclate si introducerea unor frigidere cu consum redus de energie, pentru racirea berii in etapa de vanzare a produselor.

    Pe de cealalta parte, au existat si factori care au influentat negativ eforturile de scadere a amprentei de carbon. De exemplu, consumul de energie electrica a crescut cu aproximativ 2,7%, de la 7 kWh/hl in 2012, la 7,2 kWh/hl in 2013. Totusi, acesta a ramas sub media grupului, de 8,4 kWh/hl, dar si sub tinta stabilita pentru 2020 (7,6kg CO2/hl).

Impactul asupra stakeholderilor si a comunitatilor


Conform raportului, in gestionarea relatiei cu stakeholderii sai, grupul se bazeaza pe o “Politica Globala privind Drepturile Angajatilor si ale Omului”, in care sunt definite standarde pentru personal si furnizori.

In plus, toti angajatii grupului respecta un cod de conduita in afaceri, care a fost revizuit in 2013. Pentru a-i incuraja sa semnaleze incalcarile acestui cod, compania a creat un program prin care le garanteaza ca nu vor exista consecinte negative ale deciziei lor de a semnala problemele. In 2013, in Romania nu au fost inregistrate sesizari.

Referitor la siguranta angajatilor, in fabricile HEINEKEN din Romania nu s-a inregistrat in 2013 niciun accident de munca mortal. Numarul de accidente a ajuns insa la 4, cu 1 mai mult decat in 2012.

O alta categorie de stakeholderi de care compania tine cont sunt comunitatile in care isi desfasoara activitatea. In 2013, investitia in dezvoltarea lor a fost de 400.000 RON. Aceasta s-a concretizat in finantarea a 8 proiecte locale, prin intermediul unui program de granturi denumit HEINEKEN pentru Comunitati.

Impactul asupra consumatorilor


Conform raportului, practicarea unui marketing responsabil si protejarea consumatorilor sunt prioritare pentru HEINEKEN.

In Romania, compania include pe toate materialele promotionale, pe site si pe ambalaje mesaje de promovare a consumului responsabil de alcool. Astfel, respecta regulile Consiliului Roman de Publicitate si pe cele ale Asociatiei Berarii Romaniei, din care face parte inca de la infiintarea lor.

Suplimentar fata de prevederile legale insa, HEINEKEN desfasoara numeroase campanii de promovare a consumului responsabil de alcool. Cea mai recenta dintre ele se numeste “Dance More. Drink Slow” si incurajeaza dansul ca alternativa pentru consumul excesiv de alcool. Campania il are ca ambasador pe producatorul de muzica si DJ-ul german Armin van Buuren.

Pe langa astfel de campanii globale difuzate si in tara noastra, HEINEKEN Romania a desfasurat si actiuni locale de promovarea a consumului moderat, in parteneriat cu organizatia ALIAT. Dintre acestea, amintim: crearea unei platforme online destinate persoanelor dependente de alcool, organizarea unei caravane pentru informarea populatiei asupra consecintelor pe care le are consumul abuziv de alcool, realizarea unei harti a serviciilor medicale dedicate persoanelor dependente de alcool si infiintarea unor centre de interventie psiho-sociala pentru acestea.


De implementarea agendei „Brewing a Better Future” se ocupa la nivel global un comitet executiv format din reprezentnati ai departamentelor Supply Chain, Resurse Umane, Marketing, Legal & Public Affairs, Financiar, TradeMarketing si Corporate Relations, coordonati de un Managing Director.

Puteti descarca intregul raport al companiei de pe site-ul www.heinekenromania.ro sau il puteti urmari mai jos:





Material realizat de Irina Breniuc, Redactor ResponsabilitateSociala.ro

3200

Ti-a placut articolul? Fii la curent cu ce publicam!


Aboneaza-te prin email sau da "Like" la Pagina de Facebook.


Citeste si alte articole din categorii similare:


Rapoarte CSR

Iti recomandam si articolul:

Fundatia Orange a finantat o aplicatie care ii ajuta pe nevazatori sa calatoreasca cu Metroul

Aplicatia "Tandem Acces" a fost realizata de Asociatia Tandem in parteneriat cu Metrorex. Fundatia finantat proiectul cu 50.000 de Euro


Spune-ti si tu parerea!


Site-uri partenere
Comunicatedepresa.ro Radio Lynx Green Report StiriONG.ro