RSS LinkedIn

Sponsori


Orange - Profil CSR

   Enel Romania - Profil CSR

Toti partenerii Programului ResponsabilitateSociala.ro


GSK Romania si-a publicat raportul de CSR pe 2012

GSK Romania si-a publicat raportul de CSR pe 2012

Afla ce a facut compania pentru a-si reduce impactul de mediu si cum a contribuit la imbunatatirea sistemului de sanatate din Romania

(11 dec 2013)

Compania farmaceutica GlaxoSmithKline (GSK) si-a publicat recent raportul local de responsabilitate corporativa pentru anul 2012. Raportul respecta standardul GRI G4 si evalueaza toate diviziile de business ale GSK in Romania: farma, consumer healthcare, distributie si fabrica.

Raportul detaliaza performantele de sustenabilitate pe urmatoarele teme, considerate de companie ca fiind cele mai relevante:
  • implicarea in comunitate,
  • responsabilitatea fata de parteneri si fata de angajati,
  • impactul activitatii sale asupra mediului.
Puteti citi mai jos cele mai importante rezultate din raportul de CSR al GSK.

Implicare in comunitate, prin proiecte de imbunatatire a sistemului de sanatate


GSK a investit in 2012 peste 600.000 de euro in proiecte de sanatate si educatie in sanatate. Suma include sponsorizari, donatii de produse, dar si timp si resurse de management.

Actiune de promovare a sanatatii orale, organizata in cadrul programului 'Zambeste Romania'. Unul dintre aceste proiecte a fost “Zambeste Romania ”. Prin intermediul lui, compania si-a propus sa-i invete pe copii cum sa aiba grija de sanatatea orala. A oferit produse de igiena orala si consultatii stomatologice gratuite si a organizat cursuri despre importanta igienei orale. Campania a avut peste 30.000 de beneficiari.

Printr-un alt proiect, GSK si-a propus sa contribuie la reducerea mortalitatii copiilor de varste mai mici de 5 ani, Romania avand cea mai ridicata rata a mortalitatii infantile din Uniunea Europeana. Pentru asta, compania a desfasurat o campanie de informare si educare a parintilor despre cum sa aiba grija de copii lor, asigurandu-le alimentatia si imunizarea de care acestia au nevoie.

TPrin programul 'De profesie: medic in Romania', GSK isi propune sa atraga atentia asupra migratiei medicilor romani.otodata, GSK a abordat si problema migratiei medicilor romani, prin campania “De profesie: medic in Romania ”. Campania a atras atentia asupra situatiei alarmante din tara noastra, unde, conform unui studiu GSK, incepand cu 2007, peste 14.000 de medici romani au ales sa profeseze in strainatate. Doar in 2012, numarul medicilor care au parasit Romania a fost de 1.600, de peste 3 ori mai mare decat media europeana.

Pe langa proiectele proprii, GSK si-a implicat angajatii in sustinerea unor cauze ale unor ONG-uri, precum: Salvati Copiii Romania, OvidiuRo sau Habitat for Humanity. Astfel, in 2012, angajatii GSK au efectuat 10.000 de ore de voluntariat in proiecte care au avut peste 3.200 de beneficiari.

Responsabilitatea fata de parteneri si fata de angajati


GSK a derulat mai multe programe de dezvoltare profesionala adresate unora dintre cele mai importante categorii de stakeholderi.

Spre exemplu, compania a asigurat participarea a 211 medici la conferinte internationale si a colaborat cu asociatii de medici, dar si cu asociatii de pacienti care isi propun ameliorarea unor boli precum HIV sau Lupus.

In ceea ce priveste responsabilitatea fata de proprii angajati, GSK a organizat cursuri de leadership pentru aproape 600 dintre acestia si a investit fonduri in peste 3.000 de ore de formare profesionala. De asemenea, a lansat un program de ingrijire pentru angajati si familiile acestora, prin care le ofera 40 de servicii de ingrijire preventiva, cu costuri minime sau in mod gratuit.

Reducerea impactului de mediu


Investitiile GSK pentru reducerea impactului asupra mediului au fost de doua tipuri:
  • investitii pentru gestionarea deseurilor
  • investitii pentru reducerea consumului de resurse.
Tipurile de deseuri rezultate din activitatile GSK In 2012, compania a generat aproximativ 200 de tone de deseuri, dintre care 7 tone de deseuri extrem de periculoase. Din total, a reciclat 43% si a incinerat 57%.

In plus, GSK a reciclat 381 de tone de ambalaje, indeplinindu-si astfel obiectivul de 60% impus de legislatie. In plus, au fost colectate 11 tone de hartie, printr-un proiect de eliberare a spatiilor de depozitare de materiale de marketing nedistribuite.

Tot in domeniul reciclarii deseurilor, GSK a elaborat in 2012 planul unui program de colectare si indepartare in siguranta a inhalatoarelor folosite de pe piata. Pacientii romani care fac tratamente pe baza de spray genereaza anual 3,5 milioane de deseuri de inhalatoare. Lasate in natura, acestea pot raspandi 11.000 de tone de dioxid de carbon, echivalentul a cat pot absorbi peste 200 de hectare de padure de conifere anual. Recuperarea si neutralizarea gazului din aceste inhalatoare poate reduce cu pana la 99% impactul lor asupra mediului.

Pe langa investitiile in reciclare, GSK a investit 150.000 de euro pentru a-si optimiza sistemele de incalzire, ventilatie si aer conditionat (care consuma 70% din totalul necesar fabricii de la Brasov), dar si pentru a-si imbunatati sistemele de racire a apei si cele de segregare si izolare termica. Astfel, si-a redus consumul energetic cu 350.000 de kwh.

Evolutia consumului de energie al companiei GSK din 2010 si pana in 2012.

In total insa, consumul de energie a crescut cu 6% in 2012 comparativ cu 2011, fapt datorat extinderii activitatii. Aceasta a dus si la cresterea cu 5% a emisiilor de gaze cu efect de sera.

In acelasi timp, veniturile companiei au inregistrat o crestere de 20%.

Totodata, compania a reusit in 2012 sa-si reduca consumul de apa cu 5%, raportat la anul 2011.

Puteti afla mai multe detalii despre cum intelege compania sa-si reduca impactul negativ asupra mediului si sa-l imbunatateasca pe cel pozitiv, consultand raportul de CSR de pe site-ul GSK.


Material realizat de Irina Breniuc, Redactor ResponsabilitateSociala.ro


2715

Ti-a placut articolul? Fii la curent cu ce publicam!


Aboneaza-te prin email sau da "Like" la Pagina de Facebook.


Citeste si alte articole din categorii similare:


GSK Romania | Campanii sociale | Protectia mediului | Rapoarte CSR | Sanatate | Dezvoltare comunitara

Iti recomandam si articolul:

Fundatia Orange a finantat o aplicatie care ii ajuta pe nevazatori sa calatoreasca cu Metroul

Aplicatia "Tandem Acces" a fost realizata de Asociatia Tandem in parteneriat cu Metrorex. Fundatia finantat proiectul cu 50.000 de Euro


Spune-ti si tu parerea!


Site-uri partenere
Comunicatedepresa.ro Radio Lynx Green Report StiriONG.ro