RSS

Sponsori


Orange - Profil CSR

   Enel Romania - Profil CSR

Toti partenerii Programului ResponsabilitateSociala.ro


GSK promoveaza igiena orala, la a patra editie a campaniei "Zambeste Romania"

GSK promoveaza igiena orala, la a patra editie a campaniei "Zambeste Romania"

Aflati ce activitati a planificat compania pentru anul acesta, dar si motivele pentru care isi intensifica eforturile in aceasta directie.

(24 mar 2015)

GSK Consumer Healthcare a anuntat saptamana trecuta, cu ocazia Zilei Mondiale a Sanatatii Orale (20 martie), inceperea unei noi editii a campaniei ”Zambeste Romania”. Este al patrulea an in care compania desfasoara aceasta campanie de promovare a igienei orale si de educare a romanilor in privinta obiceiurilor pe care ar trebui sa le aiba pentru a-si asigura sanatatea dintilor.

Evenimentul de lansare a celei de-a patra editii a campaniei 'Zambeste Romania'
Evenimentul de lansare a celei de-a patra editii a campaniei ’Zambeste Romania’

Conform reprezentantilor GSK, motivul pentru care compania a decis sa-si continue eforturile in aceasta directie il reprezinta sanatatea orala precara a romanilor. Helen Tomlinson, General Manager GSK Consumer Healthcare Romania si Tarile Adriatice, a declarat: Helen Tomlinson, General Manager GSK Consumer Healthcare Romania si Tarile Adriatice
Prin activitatile campaniei, vrem sa reamintim oamenilor ca igiena orala este un aspect care tine de sanatatea noastra generala; nu este doar o preocupare estetica, ci si una de sanatate, cu implicatii serioase. Angajamentul nostru este pe termen lung: doar asa, putem ajuta romanii sa-si imbunatateasca starea de sanatate orala si putem schimba statisticile negative.

Situatia igienei orale in Romania, una ingrijoratoare


Un studiu comandat de GSK Consumer Healthcare in 2014 arata ca:
  • majoritatea romanilor nu se spala pe dinti seara, considerand ca periajul dentar este necesar doar dimineata, ca pregatire pentru interactiune sociala;
  • aproape jumatate dintre respondenti au declarat ca se spala pe dinti de mai putin de 2 ori pe zi, desi 90% dintre acestia sunt constienti de importanta periajului dentar atat dimineata, cat si seara;
  • principalul motiv pentru care romanii nu se spala pe dinti este programul aglomerat;
  • printre motivele pentru care romanii se spala pe dinti se numara: respiratia placuta, senzatia de dinti curati si albirea dintilor, insa nu si sanatatea acestora;

Un studiu realizat de IPSOS in 2012 atragea atentia asupra faptului ca 80% dintre romani aveau probleme dentare. De asemenea, in Romania, consumul de produse de igiena orala este cu mult sub media europeana. Conform unui studiu Nielsen realizat in 2014, romanii au folosit in medie un tub si jumatate de pasta de dinti in decursul anului trecut, mai mult insa in comparatie cu anul 2013, cand au folosit in medie un singur tub. O alta informatie ingrijoratoare este aceea ca perioada medie la care romanii isi schimba periuta de dinti este de un an si jumatate.

Recomandarile din campanie


In cadrul campaniei ”Zambeste Romania”, specialistii vorbesc despre riscurile pe care le are neglijarea igienei orale asupra starii de sanatate. Printre aceste riscuri, se numara:
  • afectiuni dentare serioase, dureroase sau chiar pierderea dintilor, din cauza unor carii netratate;
  • sangerari gingivale, gingivita sau paradontoza, din cauza depunerilor de tartru.

Pentru a evita asemenea probleme, specialistii recomanda:
  • periajul dintilor de 2 ori pe zi;
  • efectuarea regulata de vizite la dentist;
  • o dieta sanatoasa si echilibrata, care sa includa multe fructe si legume.

Elementele campaniei


Iata ce si-a propus GSK Consumer Healthcare sa faca de-a lungul celei de-a patra editii a campaniei ”Zambeste Romania”:
  • sa desfasoare, alaturi de Salvati Copiii si specialisti in igiena orala, un program de educare in scoli din 15 orase ale tarii

    Organizatorii si-au propus sa ajunga la aproximativ 10.000 de copii.
  • sa incurajeze practicarea unei igiene orale corespunzatoare in mediul rural

    Alaturi de reprezentanti ai Salvati Copiii si ai Asociatiei Nationale a Bibliotecilor Publice din Romania, specialistii GSK Consumer Healthcare vor merge in sate si le vor explica parintilor si copiilor importanta unei igiene orale corecte. In plus, beneficiarii vor primi si materialele necesare periajului.
  • sa desfasoare o actiune de inlocuire a periutelor uzate cu unele noi

    Actiunea, intitulata Caravana ”Rabla pentru periuta ta”, se va desfasura in 6 mari orase din tara: Bucuresti, Constanta, Alba, Galati, Craiova si Timisoara.
  • sa ofere pana la sfarsitul anului consultatii stomatologice si detartraje gratuite, in peste 1.500 de cabinete stomatologice din intreaga tara

    Oricine isi poate efectua o programare intr-unul dintre aceste cabinete, pe site-ul www.zambesteromania.ro.
  • sa doneze 1% din vazarea produselor de igiena orala Aquafresh, Sensodyne si Parodontax din luna iunie 2015 catre Salvatii Copiii

    Organizatia va asigura cu acesti bani tratamente stomatologice pentru copii din familii sarace, din comunitati dezavantajate ale Romaniei.
  • sa obtina, cu ajutorul unei platforme online, idei de proiecte prin care sa poata imbunatati starea sanatatii orale in Romania;

    Platforma este o idee noua, care va fi lansata in luna aprilie. Prin intermediul ei, compania va oferi recompense inedite pentru utilizatorii cu cele mai bune idei.

Pe parcursul celor 3 editii anterioare, campania “Zambeste Romania” a avut in jur de 100.000 de beneficiari: au participat la programele educationale si au primit produse de ingrijire orala peste 40.000 de copii din mediul urban, 3.000 de copii si parinti din mediul rural si peste 35.000 de viitoare mamici; 650 de copii din mediul rural au beneficiat gratuit de tratamente dentare si peste 20.000 de romani au primit gratuit periute de dinti noi in schimbul celor vechi; in plus, sute de romani au mers la consultatii gratuite in cabinetele stomatologice inscrise in program.

Puteti afla mai multe detalii despre activitatile din cadrul campaniei pe site-ul www.zambesteromania.ro.


Material realizat de Irina Breniuc, Redactor ResponsabilitateSociala.ro


1718

Ti-a placut articolul? Fii la curent cu ce publicam!


Aboneaza-te prin email sau da "Like" la Pagina de Facebook.


Citeste si alte articole din categorii similare:


GSK Romania | Educatie | Sanatate

Iti recomandam si articolul:

Telekom: 2 aplicatii mobile pentru viitoarele si proaspetele mamici

Aplicatiile ofera, cu ajutorul tehnologiei, instrumente si sfaturi, de la prima luna de sarcina pana in primii ani de viata ai copilului.


Spune-ti si tu parerea!


Site-uri partenere
Comunicatedepresa.ro Radio Lynx Green Report StiriONG.ro