RSS LinkedIn

Sponsori


Orange - Profil CSR

   Enel Romania - Profil CSR

Toti partenerii Programului ResponsabilitateSociala.ro


Grupul Coca-Cola HBC si-a publicat raportul integrat pentru anul 2014

Grupul Coca-Cola HBC si-a publicat raportul integrat pentru anul 2014

Aflati care au fost performentele de sustenabilitate la nivel global si ce premiu a primit una dintre fabricile Coca-Cola din Romania.

(31 mar 2015)

Coca-Cola HBC si-a publicat recent cel de-al treilea raport integrat la nivel de grup. Acesta contine informatii referitoare la aspecte de business, dar si detalii despre performantele de sustenabilitate si guvernanta corporativa ale companiei.

Raportul se numeste ”It’s Good to Share - Building Trust, Spreading Happiness” si a fost realizat in conformitate cu modelul Consiliului International de Raportare Integrata (IIRC), cu standardul de sustenabilitate dezvoltat de AccountAbility, AA1000AS, si cu standardul GRI 3.1. De asemenea, respecta cele 10 principii ale UN Global Compact, cele 6 principii ale Mandatului UN CEO privind utilizarea apei si recomandarile Forumului UN referitoare la rolul companiilor in gestionarea schimbarilor climatice.

Informatiile despre protectia mediului si cele din domeniul social au fost verificate independent de catre denkstatt GmbH, iar cele despre investitiile in comunitate - de catre London Benchmarking Group.

Va prezentam in continuare cateva dintre realizarile grupului in ceea ce priveste sustenabilitatea.

Principalele performante de CSR ale grupului Coca-Cola HBC


In anul 2014, Coca-Cola HBC si-a concentrat initiativele de CSR pe 3 directii: promovarea unui stil de viata sanatos, minimizarea impactului asupra mediului si implicarea in dezvoltarea comunitatilor locale.
  • promovarea unui stil de viata echilibrat;

    Incepand cu anul 2015, Coca-Cola HBC a introdus in portofoliul sau bauturi cu continut scazut de calorii sau fara calorii, pe toate pietele in care este prezenta. In plus, si-a asumat in mod voluntar angajamentul de a tipari informatii nutritionale, inclusiv referitoare la numarul de calorii, pe partea din fata a etichetelor ambalajelor, dar si cel de a nu cumpara publicitate in mediile in care peste 35% din audienta e reprezentata de copii sub 12 ani.

    Participanti la o competitie sportiva organizata de Coca-Cola Pe langa incercarea de a deveni mai responsabila in ceea ce priveste propria oferta de produse, Coca-Cola HBC s-a implicat si in promovarea unui stil de viata sanatos. In 2014, 1,6 milioane de oameni au participat la diverse programe sportive sprijinite de companie. Pana in 2020, compania si-a propus sa implice 6,7 milioane de oameni.

    Printre initiativele prin care compania incurajeaza un stil de viata sanatos, se numara: organizarea de zile in familie, asigurarea abonamentelor la gimnastica si la controale medicale, promovarea participarii la evenimente sportive din interiorul sau din afara companiei etc..
  • minimizarea impactului asupra mediului;

    Coca-Cola HBC a investit in jur de 10 milioane de euro in tehnologii si programe de reducere a consumului de apa si energie. Astfel, in 2014, a reusit sa consume cu 4,1% mai putina apa decat in 2013 (economisind 1,1 milioane de metri cubi de apa) si cu 4,3% mai putina energie (economisind 300 de milioane de MJ).

    Cantitatea de apa consumata de companie in 2014
    Cantitatea de apa consumata de companie in 2014

    Cantitatea de energie consumata de companie in 2014, respectiv cea de deseuri generate
    Cantitatea de energie consumata de companie in 2014, respectiv cea de deseuri generate

    Si reciclarea deseurilor ocupa un loc important in strategia companiei de reducere a impactului asupra mediului. In 2014, a recuperat 73% din ambalajele puse in circulatie si a reciclat 91% din deseurile rezultate din activitatea proprie.

    De asemenea, a investit in dezvoltarea unei tehnologii cu ajutorul careia produce sticle PET cu 22% mai putin plastic in componenta, dar si intr-o afacere inovatoare de reciclare a deseurilor, premiata de consortiul Sustania.
  • implicarea in dezvoltarea comunitatilor locale;

    Prin operatiunile sale directe sau ale furnizorilor sai, Coca-Cola HBC sustine pe piata 600.000 de locuri de munca. In plus, investeste in initiative de dezvoltare a comunitatilor locale in care opereaza. In 2014, a alocat 2,5% din profit (peste 8,7 milioane de euro), pentru implementarea unor astfel de initiative.

    2,4 milioane din acesti bani au fost directionati catre proiectele sau programele unor organizatii care si-au propus sa educe tinerii si femeile si sa ii integreze pe piata muncii.

    O alta arie pentru care compania a alocat sume importante este cea prin care a oferit ajutor in cazul calamitatilor naturale. In anul 2014, a furnizat peste 500.000 de litri de apa si alte bauturi victimelor inundatiilor din zona balcanica. Intregul demers a fost sustinut printr-un parteneriat cu Crucea Rosie.

Performantele financiare si non-financiare din Romania


Raportul grupului mentioneaza o scadere a vazarilor in Romania cu 6% in 2014 fata de 2013, dupa o scadere de 9% in 2013, comparativ cu 2012.

In domeniul sustenabilitatii insa, Coca-Cola HBC Romania a obtinut, datorita investitiilor in fabrica din Dorna, o medalie europeana de aur privind administrarea eficienta a apei. Fabrica din Dorna a devenit prima fabrica de imbuteliere a apei care a primit un certificat European Water Stewardship Standard.

Printre tehnologiile care i-au adus companiei acest titlu se numara: “tehnologia cu aer ionizat”, care inlocuieste apa din procesul de spalare a PET-urilor; cea de “lubrifiere uscata”, care inlocuieste cu un gel apa care ar fi fost necesara pentru transportul PET-urilor pe liniile de imbuteliere, dar si tehnologii independente de sistemul public de distributie sau care trateaza in proportie de 100% apa uzata.

Puteti afla mai multe detalii despre performantele grupului, descarcand raportul direct de pe site-ul companiei sau consultandu-l mai jos:




Material realizat de Irina Breniuc, Redactor ResponsabilitateSociala.ro

2334

Ti-a placut articolul? Fii la curent cu ce publicam!


Aboneaza-te prin email sau da "Like" la Pagina de Facebook.


Citeste si alte articole din categorii similare:


Rapoarte CSR

Iti recomandam si articolul:

Fundatia Orange a finantat o aplicatie care ii ajuta pe nevazatori sa calatoreasca cu Metroul

Aplicatia "Tandem Acces" a fost realizata de Asociatia Tandem in parteneriat cu Metrorex. Fundatia finantat proiectul cu 50.000 de Euro


Spune-ti si tu parerea!


Site-uri partenere
Comunicatedepresa.ro Radio Lynx Green Report StiriONG.ro