RSS

Sponsori


Orange - Profil CSR

   Enel Romania - Profil CSR

Toti partenerii Programului ResponsabilitateSociala.ro


GRI a publicat 6 noi suplimente sectoriale pentru versiunea G4 a standardului sau

GRI a publicat 6 noi suplimente sectoriale pentru versiunea G4 a standardului sau

Organizatiile au de acum la dispozitie 10 suplimente care le ajuta sa-si adapteze raportarea de RS in functie de domeniul de activitate.

(14 mai 2014)

Global Reporting Initiative a publicat recent 6 noi suplimente sectoriale pentru versiunea G4 a celui mai important standard de raportare de sustenabilitate, standardul GRI.

Suplimentele au fost dezvoltate pentru companiile, institutiile sau organizatiile din urmatoarele sectoare de activitate: operatiuni aeriene, constructii si imobiliare, organizatori de evenimente, procesarea alimentelor, media si ONG.

Acestea vin in completarea a inca 4 suplimente publicate de GRI in februarie 2014, pentru sectoarele: servicii financiare, petrolier si de gaze, minier si metalifer si cel al utilitatilor electrice.

Toate cele 10 suplimente pot fi descarcate de pe site-ul GRI si pot fi folosite in completarea corpului principal al standardului.

Ce sunt suplimentele sectoriale si la ce folosesc ele


Standardul GRI este alcatuit dintr-o serie de principii si criterii de calitate, care trebuie respectate in raportarea de CSR, si o serie de comunicari (eng. “disclosures”), care trebuie urmarite pentru o raportare relevanta.

Comunicarile sunt de doua tipuri:

- comunicari standard - care solicita publicarea unor informatii despre companie, numarul de angajati, buna guvernanta, relatia cu stakeholderii etc.

- indicatori de performanta din 6 domenii: economic, mediu, practici decente de munca, drepturile omului, implicare in problemele grave ale societatii (ex.: elaborarea de politici publice sau combaterea coruptiei) si produse responsabile.

Pe langa corpul principal al standardului, GRI dezvolta si o serie de suplimente sectoriale care iau in calcul nevoile specifice fiecarei industrii.

In cadrul acestor suplimente apar indicatori noi, iar alti indicatori sunt adaptati, in functie de ceea ce se considera a fi relevant pentru stakeholderii dintr-un anumit sector de activitate.

De exemplu, pentru sectorul bancar au fost introdusi, suplimentar fata de corpul standard, indicatori care cer raportarea despre produse concepute pentru a oferi un beneficiu social (indicatorul FS7) sau de mediu (indicatorul FS8).

Astfel de produse au fost create de banci precum Raiffeisen Bank, UniCredit Tiriac Bank sau GarantiBank, prin cardurile de afinitate. Prin intermediul lor, un anumit procent din comisioanele percepute la realizarea unei tranzactii sunt directionate pentru sprijinirea cauzelor unor ONG-uri precum Fundatia pentru SMURD, UNICEF, respectiv WWF.

Cele 10 suplimente, desi create special pentru anumite industrii, pot fi folosite ca inspiratie si de actorii economici din alte sectoare de activitate, conform reprezentantilor GRI.



Material realizat de Irina Breniuc, Redactor ResponsabilitateSociala.ro


2208

Ti-a placut articolul? Fii la curent cu ce publicam!


Aboneaza-te prin email sau da "Like" la Pagina de Facebook.


Citeste si alte articole din categorii similare:


Tendinte CSR | Rapoarte CSR

Iti recomandam si articolul:

Telekom: 2 aplicatii mobile pentru viitoarele si proaspetele mamici

Aplicatiile ofera, cu ajutorul tehnologiei, instrumente si sfaturi, de la prima luna de sarcina pana in primii ani de viata ai copilului.


Spune-ti si tu parerea!


Site-uri partenere
Comunicatedepresa.ro Radio Lynx Green Report StiriONG.ro